Конспект уроку з всесвітньої історії для 9 класу на тему: "Франція у 1870 – 1900 рр."

Про матеріал

Після уроку учні зможуть показувати на карті територію Франції, давати оцінку Французькій колоніальній імперії; називати причини та наслідки франко-прусської війни; висвітлювати основні напрями соціально-економічного і політичного розвитку Франції в останній третині ХІХ ст.;

Перегляд файлу

Всесвітня історія

Клас 9                                                Дата                                                Урок № 18

Тема уроку:

Франція у 1870 – 1900 рр.

Мета уроку:

показувати на карті територію Франції, дати оцінку, французькій колоніальній імперії; називати причини та наслідки франко-прусської війни; висвітлювати основні напрями соціально-економічного і політичного розвитку Франції в останній третині ХІХ ст.; давати характеристику визначним особистостям цього періоду.

Тип уроку:

комбінований урок

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • встановлювати хронологічну послідовність подій;
  • називати причини франко-прусської війни;
  • описувати хід франко-прусської війни, їй наслідки;
  • висвітлювати основні напрямки соціально-економічного і політичного життя Франції в останній третині ХІХ ст.;
  • називати головні історичні події, проблеми внутрішньої та зовнішньої політики;
  • застосовувати та пояснювати терміни та поняття: «Третя республіка», «фінансова олігархія», «справа Дрейфуса», «корупція», «антисемітизм».

Обладнання:

підручник, карта, таблиця, мультимедійний проектор.

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Учитель оголошує тему та основні завдання уроку.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання

1. Співвіднесіть терміни і поняття.

А  Монополія

1  об’єднання підприємств однієї галузі. Учасники об’єднання укладають угоди щодо цін і розподілу ринків збуту, зберігаючи свою власність і комерційну самостійність

Б  Картель

2  об’єднання підприємств, які втрачають будь-яку самостійність. Власники підприємств отримують акції на суму внесеного паю

В  Синдикат

3  об’єднання підприємств різних галузей господарювання — торговельних фірм, банків, транспортних компаній, що перебувають під єдиним фінансовим контролем одного чи кількох підприємців

Г  Трест

4  об’єднання підприємств, що виробляють однорідну продукцію. Учасники синдикату зберігають власність на засоби виробництва і виробничу самостійність, але втрачають самостійність комерційну. Вироблена продукція реалізується як власність синдикату через створену для цього контору

Д  Концерн

5  це встановлення підприємцем або группою підприємців контролю  над однією чи кількома галузями виробництва з метою збільшення прибутків і ліквідації конкуренції

Відповідь: А 5; Б 1; В 4; Г 2; Д 3.

2. Співвіднесіть назви монополістичних об’єднань і місця їх розташування.

А  Лондон

1  Рейн-Вестфальський кам’яновугільний синдикат

Б  Париж

2  концерн Шнейдера

В  Кельн

3  чавунний синдикат

Г  Ле-Крезо

4  концерн «Крупп»

Д  Бірмінгем

5  металургійний синдикат

Е  Лонгві

6  електротехнічна кампанія «Сіменс–Шуккерт»

 

7  трест «Портланд-цемет»

 

8  автомобільна фірма «Рено»

Відповідь: А 7; Б 8; В 1, 4, 6; Г 2; Д 3; Е 5.

3. Відновіть інформацію:

Дата

Подія

1864 р.

???

???

Товариство жіночого виборчого права

1868 р.

???

???

Створення ІІ Інтернаціоналу.

1896 р.

???

 

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Третя республіка у Франції народилася в роки докорінних змін в Європі. Проте Наполеон ІІІ, як і раніше, вважав Францію найсильнішою європейською державою, здатною перемогти у будь-якій війні. Війна повинна була укріпити режим Другої імперії, тоді як у самій державі прогресивні сила вимагали встановлення республіки.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Франко-пруська війна. Паризька комуна.

Вчитель: Наприкінці 60-х років XIX ст. в імперії Наполеона III дедалі виразніше відчувалося наближення політичної кризи. Буржуазія відверто висловлювала невдоволення режимом, вимагаючи ширших політичних прав та можливості безпосередньо управляти державою. Падіння рівня життя і зростання податків викликали дедалі більшу стурбованість населення. У Франції наростав страйковий рух, посилювалося загальне невдоволення владою.

Карта «Франко-німецька війна 1870-1871 рр.»

 

Вчитель: Особливо постраждав престиж Другої імперії від невдалої зовнішньої політики уряду. Численні війни Наполеона III, як і короткозора зовнішня політика, не приносили відчутної вигоди країні і лише збільшували державний борг. Імперія втратила всіх своїх союзників і опинилася практично в повній політичній ізоляції.

Розуміючи це, Наполеон III і його наближені вирішили вдатися до випробуваного засобу відволікання громадян від внутрішніх проблем -нової війни. Успішні військові дії проти швидко міцніючої Пруссії піднімали б міжнародний авторитет Франції і водночас зміцнили б режим імперії. Розгром Пруссії надовго затримав би об'єднання Німеччини, а в цьому були зацікавлені як уряд, так і французька буржуазія.

Проте війни із Францією прагнула і Пруссія. Отто фон Бісмарк, канцлер Північнонімецького союзу, сподівався у ході переможної війни проти Франції не лише захопити її прикордонні території, але й домогтися остаточного об'єднання німецьких держав на чолі з Пруссією.

Робота з відео-матеріалами

 Учні переглядають відеоролик «Франко-прусська війна» та роблять відповідні записи у зошиті за пунктами:

  1. Передумови та причини війни.
  2. Привід війни.
  3. Оголошення війни.
  4. Седанська катастрофа.
  5. Проголошення республіки у Франції.
  6. Паризька Комуна.
  7. Франкфуртський мир.
  1. Третя республіка у Франції.

Вчитель: Як тільки в Парижі отримали повідомлення про Седанську катастрофу, на вулиці вийшли тисячі городян, вимагаючи повалення імператорської влади і створення уряду національної оборони. Вони прорвалися до будівлі парламенту, і під тиском збройного натовпу депутати були змушені проголосити Францію республікою.

Запитання на закріплення матеріалу:

1. Назвіть органи законодавчої влади.

2. Назвіть органи виконавчої влади.

3. Визначте тип державного устрою Франції.

4. Чи почали діяли демократичні свободи завдяки новому державним устроєм країни?

 

  1. Внутрішня і зовнішня політика французьких урядів.

Робота з підручником

Учитель пропонує учням самостійно прочитати параграф підручника і заповнити порівняльну таблицю «Уряд Франції 1871–1900 рр.».

Критерії для порівняння

Помірні республіканці

Радикали

Внутрішня політика

 

 

Скандали

 

 

Зовнішня політика

 

 

Робота з датами

1889 р. – споруджено Ейфелеву башту; А. Пежо розпочав випуск перших вітчизняних автомобілів;

1896 р. – за ініціативи П. Кубертена відновилося проведення Олімпійських ігор.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Приведіть у відповідність.

1 Справа Буланже

А  підкуп депутатів та урядовців для того, щоб уникнути    відповідальності за розтрату грошей акціонерів у результаті

фінансової афери

2 панамський скандал

Б  судове свавілля відносно офіцера, вихідця з єврейської сім’ї

3 справа Дрейфуса

 

В  спроба організації політичного перевороту з метою відновлення монархії

 

Д  продаж орденів Почесного легіону

Відповідь: 1 Д; 2 А; 3 Б.

 

2. Приведіть у відповідність.

1  1881 р

А  франко-російські переговори

2  1883 р.

Б  вторгнення до Тунісу

3  1887–1893 рр.

В  початок вторгнення до Індокитаю

4  28 березня–28 травня 1871 р.

Г  час існування Паризької комуни

 

Д  прийняття Конституції Третьої республіки

Відповідь: 1 Б; 2 В; 3 А; 4 Г.

 

VI. Домашнє завдання

1. Опрацювати § 16 (підручник Гісема) та § 21-22 (підручник Осмоловського).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.6
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олександра
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Глодовська Людмила Олесандрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дашкевич Валентина Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
16 серпня 2018
Переглядів
17286
Оцінка розробки
4.6 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку