Я досліджую світ 1 клас ( урок 131)
Тема. Я вчуся дружити!
Мета: дати поняття, що таке дружба; сприяти формуванню добрих відносин між дітьми , виробляти в собі якості, що сприяють дружбі;формувати вміння працювати в групі; розвивати критичне мислення, усне мовлення, вміння висловлювати свої думки; виховувати прагнення бути товариськими, турботливими та чуйними людьми, виховувати в учнівповагуодне до одного, відповідальність за власні слова та вчинки.
Очікувані результати :
Мовно-літературна галузь – обговорює зміст і форму простого медіа тексту (світлини, фото колаж)
-спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіа тексті;
-визначає кому і для чого призначений медіа текст ;
-підтримує й ініціює діалог на теми, які викликають зацікавленість ;
Обладнання:підручник Я досліджую світ Большокова І.О. , Пристінська М.С., цеглинки LEGO для об’єднання в групи, картинки емоції дитини;прислів’я, долоньки, “Віночок дружби», малюнки героїв мультфільмів, мультфільми про дружбу «Уроки тітоньки Сови».
Хід уроку
І. Ранкові зустрічі
1. Вітання
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хтозліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
2. Календар дня
а) погода дня, заповнення календаря,
визначення дитини дня.
3. Об’єднання в групи.- Коли ви заходили в клас, ви обрали цеглинку LEGO. Хто хоче пояснити, чому саме цеглинку такого кольору ви обрали.(діти об’єднуються у групи за кольорами)
ІІІ. Робота над темою уроку.
Сьогодні ми будемо говорити не тільки про дружбу, а ще про те, кого можна назвати другом, яким повинен бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби.
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні,ні з ким не ворогували,не нападали, бо жили з того, що давала їм матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного,вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді.Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.
- Ознайомлення із поняттям дружба (с. 15 в підручнику)
Дружба – це стосунки між людьми на основі довіри, відданості, спільності інтересів.
- У всіх у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться.
• Про людину, з якою ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати знайомий.
• Про однокласника, з яким багато років будете вчитися в школі , скажете товариш.
• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити радості і печалі, скажете друг.
Кінетична вправа
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручитиможе,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
і на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й щеоднезапам’ятай:
Друзівти... (не забувай)!
Знай, моядитино мила,
Дружба — це велика... (сила)!
Фізкультхвилинка
(Читання думок дітей і їх обговорення)
(зображення різних емоцій і діти відповідають, щоб вони сказали або зробили в цих ситуаціях)
Емоції в дітей: сумує, веселиться, плаче, цікавиться чимось.
9. Гра «Долонька дружби» Кожна група має вирізану долоньку. Учасники групи повинні записати риси характеру, які повинні бути наділені друзі. Ці долоньки після презентації наклеюються на «Віночок дружби.»
10. Вікторина «Хто з ким дружить?» - Книг про дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі ще й літературних друзів.Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?
Добра Білосніжка і ... (сім гномів)
Кумедний Вінні-Пух і ... (П’ятачок)
Добрий Малюк і ... (Карлсон)
Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)
Учитель на різних кольорових смужках пише прислів’я про дружбу і розрізає його на частини відповідно до кількості учасників групи.
Учні виходять до дошки і вишиковуються так, щоб утворилося присів’я.
1 група – Справжній друг пізнається в біді.
2 група – Нових друзів май, а старих не забувай.
3 група –Дерево міцне корінням, а людина – друзями.
Ти образу прожени,
Мені руку простягни!
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія