Ранкове коло
Тематичний тиждень «Осінь»
Мета: розширювати знання учнів про осінні місяці, вчити спостерігати та описувати красу природи восени; розвивати мовлення, пам’ять, спостережливість, уміння асоціативно мислити; виховувати любов до природи.
Завдання: усно описати свої спостереження за природою; скласти цеглинки-місяці відповідно календаря; вчитись співпрацювати з однокласниками; створити позитивний емоційний настрій до робочого дня.
Початок ранкового кола з цеглинками
Вчитель пропонує учням взяти цеглинки LEGO і всі разом сідають на килим у коло.
Привітання
-
Яка зараз пора року? (Осінь).
Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,
Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим! (Наталія Замрія)
-
Який перший звук у слові осінь? ([о])
-
Назва кольору якої цеглинки також починається зі звука [о]? (Оранжева).
-
Учитель пропонує цеглинку оранжевого кольору передавати з рук в руки по колу, привітатися та розповісти що спостерігали навколо, ідучи до школи. (Наприклад: - Доброго ранку, Даринко! Я бачила краплинки роси на траві…).
Обмін інформацією
-
А який зараз місяць?
-
Скільки всього осінніх місяців? Назвіть. Спостерігаючи кожного дня за природою, скажіть які, на вашу думку, осінні кольори? (Жовтий, оранжевий, червоний). Чому?
-
Давайте подумаємо, який колір цеглинок підходить до кожного місяця осені. (Наприклад: жовтий – вересень, оранжевий – жовтень, червоний – листопад).
-
Який місяць починає осінь? (Вересень). У народі його називають «хмурень». Це тому, що небо вкривається хмарками, наче хмуриться. Сонячного світла стає менше, день коротшає. Але разом з тим у ще зберігається тепло. Назву місяця пов’язують з вічнозеленим кущем - вересом, що цвіте в українському Поліссі. (Учні беруть в руки жовту цеглинку).
-
Який другий місяць? (Жовтень). Жовкне листя на деревах. У дібровах стихає пташиний спів, ховаються комахи. Ставки та озерця вкриваються опалим листям. Земля і повітря прогріваються менше. Стає холодніше. Небо все частіше затягують хмари. На калюжах з’являється перший льодок. (На жовту цеглинку кладуть цеглинку оранжевого кольору).
-
А який третій місяць осені? (Листопад). Листя падає з дерев. Його називають «строкатим місяцем». Зима з осінню в цей час бореться, тому може бути і дощ, і сніг, і мороз, і відлига.
-
Ось ми склали цеглинки за кольорами в такому порядку, в якому стоять осінні місяці за календарем.
Наступного дня можна розучити з дітьми невеликі вірші про осінні місяці. Під час називання місяця, діти показують цеглинку відповідного кольору та складають відповідно до календаря.
Звозить вересень в комори
Кавуни і помідори,
Спілих яблук, груш і слив
Цілі гори натрусив… (М.Сингаївський)
В жовтні жовте сонце гріє
Так, що все навкруг жовтіє.
Жовті квіти і листочки,
Жовті дині й огірочки… (Г.Черінь)
Листопад. Холодний вітер
Загойдав деревам віти,
День короткий, сонце низько,
І зима уже так близько…