Ранкове коло. "Осінь".

Про матеріал
Вчити школярів усно описувати свої спостереження за природою; складати цеглинки-місяці відповідно календаря; вчитись співпрацювати з однокласниками; створити позитивний емоційний настрій до робочого дня.
Перегляд файлу

Ранкове коло

Тематичний тиждень «Осінь»

Мета: розширювати знання учнів про осінні місяці, вчити спостерігати та описувати красу природи восени; розвивати мовлення, пам’ять, спостережливість, уміння асоціативно мислити; виховувати любов до природи.

Завдання: усно описати свої спостереження за природою; скласти цеглинки-місяці відповідно календаря; вчитись співпрацювати з однокласниками; створити позитивний емоційний настрій до робочого дня.

Початок ранкового кола з цеглинками

Вчитель пропонує учням взяти цеглинки LEGO і всі разом сідають на килим у коло.

Привітання

  • Яка зараз пора року? (Осінь).

Осінь фарби готувала,

У відерця наливала.

Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.

Придивіться, все довкола

Стало різнокольоровим!     (Наталія Замрія)

  • Який перший звук у слові осінь? ([о])
  • Назва кольору якої цеглинки також починається зі звука [о]? (Оранжева).
  • Учитель пропонує цеглинку оранжевого кольору передавати з рук в руки по колу, привітатися та розповісти що спостерігали навколо, ідучи до школи. (Наприклад: - Доброго ранку, Даринко! Я бачила краплинки роси на траві…).

Обмін інформацією

  • А який зараз місяць?
  • Скільки всього осінніх місяців? Назвіть. Спостерігаючи кожного дня за природою, скажіть які, на вашу думку, осінні кольори? (Жовтий, оранжевий, червоний). Чому?
  • Давайте подумаємо, який колір цеглинок підходить до кожного місяця осені. (Наприклад: жовтий – вересень, оранжевий – жовтень, червоний – листопад).
  • Який місяць починає осінь? (Вересень). У народі його називають «хмурень». Це тому, що небо вкривається хмарками, наче хмуриться. Сонячного світла стає менше, день коротшає. Але разом з тим у ще зберігається тепло. Назву місяця пов’язують з вічнозеленим кущем - вересом, що цвіте в українському Поліссі. (Учні беруть в руки жовту цеглинку).
  • Який другий місяць? (Жовтень). Жовкне листя на деревах. У дібровах стихає пташиний спів, ховаються комахи. Ставки та озерця вкриваються опалим листям. Земля і повітря прогріваються менше. Стає холодніше. Небо все частіше затягують хмари. На калюжах з’являється перший льодок. (На жовту цеглинку кладуть цеглинку оранжевого кольору).
  • А який третій місяць осені? (Листопад). Листя падає з дерев. Його називають «строкатим місяцем». Зима з осінню в цей час бореться, тому може бути і дощ, і сніг, і мороз, і відлига.
  • Ось ми склали цеглинки за кольорами в такому порядку, в якому стоять осінні місяці за календарем.

Наступного дня можна розучити з дітьми невеликі вірші про осінні місяці. Під час називання місяця, діти показують цеглинку відповідного кольору та складають відповідно до календаря.

Звозить вересень в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

Цілі гори натрусив… (М.Сингаївський)

 

В жовтні жовте сонце гріє

Так, що все навкруг жовтіє.

Жовті квіти і листочки,

Жовті дині й огірочки… (Г.Черінь)

 

Листопад. Холодний вітер

Загойдав деревам віти,

День короткий, сонце низько,

І зима уже так близько…

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
261
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку