Конспект заняття з предмету «Я досліджую світ»
Тема: Дивовижні предмети.
Мета: розвивати пізнавальну активність учнів; розширювати уявлення про об’єкти рукотворного світу; закріплювати знання про способи використання предметів; формувати вміння формулювати та висловлювати свої думки.
Хід заняття:
Мета: підводити дітей до усвідомлення того, що предмети рукотворного світу можуть бути створені за подобою об'єктів природи, а елементи, яких немає в природі, людина вигадала сама.
Матеріал: картки з зображенням предметів рукотворного та природного світу (потяг – сороко ніжка; підйомний кран – жираф; ластівка – літак; музичний дзвіночок - квітка дзвіночок; електролампа - груша та ін.).
Хід гри:
Кожній дитині пропонується набір карток із зображенням предметів рукотворного світу та одна картка з зображенням об'єкта природи. Діти мають відібрати зображення предметів рукотворного світу, подібні до зображеного на картці об'єкта природи та довести свою правоту.
Мета: заохочувати дітей порівнювати предмети за способом використання.
Матеріал: предметні зображення, олівці, аркуш паперу.
Хід гри:
Кожна дитина отримує картку з зображенням предмет рукотворного світу. Він визначає спосіб використання людиною даного предмету та малює предмет із протилежним способом використання. Наприклад: камін – вентилятор, холодильник – електроплита, пароплав – літак, ліжко – будильник, ножиці – голка або клей.
Мета: формувати уявлення про багатозначність назв предметів рукотворного світу.
Хід гри:
Вчитель розповідає, що є такі чарівні слова, які схожі за звучанням, але різні за змістом та пропонує назвати такі слова.
Наприклад: кран (механізм для підіймання вантажів та кухонний), чайка (птах та козацький човен), коса (сплетене волосся та сільськогосподарське знаряддя) мишка (тварина та елемент комп'ютера), гусениця (комаха та частина трактора), блискавка (явище природи та застібка), зебра (тварина та пішохідний перехід); голка (соснова та швейна) та ін.
Мета: формувати розуміння про те, що відсутність будь-якої частини унеможливлює використання предмету.
Матеріал: Картки з зображенням предметів рукотворного світу із відсутніми деталями та картки з зображенням цих деталей.
Хід гри:
Кожна дитина отримує картку з зображенням предмета з недостатньою деталлю. Зображення деталей розкладаються на столі.
Учням пропонується знайти недостатню деталь і доповнити нею предмет. Перемагає той, хто першим збере свій предмет.
Мета: підводити дітей до розуміння того, що людина створює предмети і для прикрашання свого життя, естетичного задоволення.
Матеріал: картки з зображенням предметів, що задовольняють матеріальні та духовні потреби людини.
Хід гри:
Діти поділяються на дві команди. Учасники першої команди повинні відібрати картинки із зображенням предметів, які необхідні людям у повсякденному житті, та пояснити свій вибір. Учасники другої команди мають відібрати картки де зображені предмети, які приносять задоволення або створюють настрій. Гра закінчується після обговорення всіх предметів.
Мета: розвивати вміння впізнавати предмет за його частиною, естетично та функціонально перетворювати предмети.
Матеріал: чистий аркуш паперу, фломастери, фарби.
Хід гри:
Вчитель пропонує кожній дитині задумати якийсь предмет, намалювати його деталь та передати розпочатий малюнок сусідові. Відгадавши задум товариша, дитина має завершити малюнок і передати наступній дитині, яка прикрасить предмет розписом.
Оберіть будь-який предмет, або декілька предметів, що оточують вас вдома та пофантазуйте що було б, якби їх не існувало… (телевізора, холодильника, пральної машини тощо)».