Урок. "Дивовижні предмети"

Про матеріал
Заняття з використанням дидактичних ігор. Мета: розвивати пізнавальну активність учнів; розширювати уявлення про об’єкти рукотворного світу; закріплювати знання про способи використання предметів; формувати вміння формулювати та висловлювати свої думки. Матеріал можна використовувати й в позакласній діяльності.
Перегляд файлу

Конспект заняття з предмету «Я досліджую світ»

Тема: Дивовижні предмети.

 

 Мета: розвивати пізнавальну активність учнів; розширювати уявлення про об’єкти рукотворного світу; закріплювати знання про способи використання предметів; формувати вміння формулювати та висловлювати свої думки.

 

Хід заняття: 

  1.   Слово вчителя. Вчитель знайомить дітей із багатством предметного світу, функціональними  можливостями предметів, матеріалами, естетичними якостями.
  2.   Проведення дидактичних ігор на  повторення та закріплення навчального матеріалу:

 

  • Гра  «Що на що схоже»

 Мета: підводити дітей до усвідомлення того, що предмети рукотворного світу можуть бути створені за подобою об'єктів природи, а елементи, яких немає в природі, людина вигадала сама.

 Матеріал: картки з зображенням предметів рукотворного та природного світу (потяг – сороко ніжка; підйомний кран – жираф; ластівка – літак; музичний дзвіночок - квітка дзвіночок; електролампа - груша та ін.). 

 Хід гри:

 Кожній дитині пропонується набір карток із зображенням предметів рукотворного світу та одна    картка з зображенням об'єкта природи. Діти мають відібрати   зображення предметів рукотворного світу, подібні до зображеного на картці об'єкта природи та довести свою правоту.

 

  • Гра «Будь уважним!»

 Мета: заохочувати дітей порівнювати предмети за способом використання.

 Матеріал: предметні зображення, олівці, аркуш паперу.

 Хід гри:

Кожна дитина отримує картку з зображенням предмет рукотворного світу. Він визначає спосіб використання людиною даного предмету та малює предмет із протилежним способом використання. Наприклад: камін – вентилятор, холодильник – електроплита, пароплав – літак, ліжко – будильник, ножиці – голка або клей.  

  • Гра «Чарівні слова»

Мета: формувати уявлення про багатозначність назв предметів рукотворного світу.

Хід гри:

Вчитель розповідає, що є такі чарівні слова, які схожі за звучанням, але різні за змістом  та пропонує назвати такі слова. 

Наприклад: кран (механізм для підіймання вантажів та кухонний), чайка (птах та козацький човен), коса (сплетене волосся та сільськогосподарське знаряддя) мишка (тварина та елемент комп'ютера),  гусениця (комаха та частина трактора), блискавка (явище природи та застібка), зебра (тварина та пішохідний перехід);  голка (соснова та швейна) та ін.

   

  • Гра «Збери предмет»

    Мета:   формувати розуміння про те, що відсутність будь-якої частини унеможливлює використання предмету.

    Матеріал: Картки  з зображенням предметів рукотворного світу із відсутніми деталями та картки  з зображенням цих деталей.

    Хід гри:

    Кожна дитина отримує картку  з зображенням предмета з недостатньою деталлю. Зображення деталей розкладаються  на столі.

    Учням пропонується знайти недостатню деталь і доповнити нею предмет. Перемагає той, хто першим збере свій предмет.

 

  • Гра «Навіщо людям потрібні…»

Мета: підводити дітей до розуміння того, що людина створює предмети і для  прикрашання свого життя, естетичного задоволення.

 Матеріал: картки  з зображенням предметів, що задовольняють матеріальні та духовні потреби людини.

 Хід гри:

 Діти поділяються на дві команди. Учасники першої команди повинні відібрати картинки із зображенням предметів, які необхідні людям у повсякденному житті, та пояснити свій вибір. Учасники другої команди мають відібрати картки де зображені предмети, які приносять задоволення або створюють настрій. Гра закінчується після обговорення всіх предметів.

 

   

  • Гра «Домалюй, що я задумав»

 Мета:   розвивати вміння впізнавати предмет за його частиною, естетично та функціонально перетворювати предмети.

 Матеріал: чистий аркуш паперу, фломастери, фарби.

 Хід гри:    

 Вчитель пропонує кожній дитині задумати якийсь предмет, намалювати його деталь та передати розпочатий малюнок сусідові. Відгадавши задум товариша, дитина має завершити малюнок і передати наступній дитині, яка прикрасить предмет розписом.

 

  1. Виставка малюнків.
  2. Самооцінка учнями роботи на уроці:

 

  • Чи цікаво тобі було на уроці?
  • Чи дізнався ти чогось нового?
  • Чи плідно ти сьогодні попрацював?
  • Чи комфортно ти себе почував на занятті?

 

  1. Домашнє завдання:

Оберіть будь-який предмет, або декілька предметів, що оточують вас вдома та пофантазуйте що було б, якби їх не існувало… (телевізора, холодильника, пральної машини тощо)».

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку