Конспект уроку з зарубіжної літератури в 8 класі Трагедія «Ромео і Джульєтта” В. Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти. «Вічне кохання». Гуманістична

Про матеріал
Матеріал уроку допомагає вчителю розкрити образи Ромео і Джульєти, їх кохання. "Вічне кохання" в театральному мистецтві. Аналіз матеріалу дає учням розуміння прекрасного, навички оцінювання культурно-мистецьких явищ.
Перегляд файлу

Тема: Трагедія «Ромео і Джульєтта” В. Шекспіра. Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти. «Вічне кохання». Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь»

Мета : допомогти учням глибше усвідомити зміст та ідейно-художні особливості трагедії; розвивати вміння характеризувати образи твору, використовуючи цитати; розвивати навички виразного читання, аналізу художнього тексту, виховувати інтерес до поетичного слова, розуміння прекрасного, навички оцінювання культурно-мистецьких явищ; розвивати словниковий запас, творчі здібності учнів, навички зв’язного мовлення.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу

Основні поняття і терміни: проблематика, художні образи, «вічний образ», трагедія

Обладнання: підручник, портрет Шекспіра, медіазасоби

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

   Підготовка до сприйняття теми

Учитель (виразно декламує):

Мені здається, — може, я не знаю,

Було і буде так у всі часи:

Любов, як сонце, світу відкриває

Безмежну велич людської краси.

І тому світ завжди благословляє 

І сонце, що встає, 

і серце, що кохає.

                                               Василь Симоненко

Учитель:

Кохання… Яке це сильне почуття, скільки про нього сказано слів, написано книг та знято фільмів! Воно здатне творити дива. Якби не любов, то світ би не побачив багатьох витворів мистецтва, не прочитав би палких віршів, не почув би прекрасних мелодій. Це почуття надихає митців на створення світових шедеврів, які назавжди залишаються в історії.

Та чи все сказано? Звичайно ні. У кожної людини своє життя, свій світ зі своїм неповторним коханням. А Ромео і Джульєтта стали вічними образами у світовій літературі, уособленням справжнього кохання. Навіть в наш час закоханих називають Ромео і Джульєтта.«Ромео і Джульєтта» – найвизначніший гімн коханню. Почуття юнака і дівчини з ворогуючих родин – не тільки пристрасне, яке не визнає ніяких перешкод, але й почуття, що збагачує душу. Шекспір дуже поетично показує народження й розвиток цього високого почуття.

Поетична хвилинка.  (Учні виразно читають уривки)

Любов – це квітка, яка розпускається,

І краще до неї не доторкатися.

В. О. Сухомлинський

 

Так ніхто не кохав. Через тисячі літ

Лиш приходить подібне кохання.

В день такий розцвітає весна на землі

І земля убирається зрання…

(В. Сосюра)

ІІІ.   АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ   

Інтерактивний прийом «Ланцюжок»

Скажіть, будь ласка, як ви розумієте слова В. О. Сухомлинського: “Любов – це квітка, яка розпускається, і краще до неї не доторкатися?” Чому педагог порівнює кохання із квіткою? Як ви розумієте слово “кохання”? Яким буває кохання?

Одним – двома  реченнями  по черзі висловіть свою думку. Скласти асоціативний ланцюжок до слова “Любов” (записи на дошці)

        

ІV. СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Оголошення теми і мети уроку.

  1. Бесіда.

Чому трагедія починається прологом?

– Про життя яких двох родин розповідається у творі?

– Чому ворогують Монтеккі та Капулетті?

– Які відносини склалися між їхніми дітьми?

– Чи є надія у Ромео і Джульєтти бути разом, бути щасливими?

– Поясніть цей любовний трикутник.

  • У кого з героїв кохання взаємне?
  1. Демонстрація фрагментів фільму (Фільм "Ромео і Джульєтта" (2013 року)

Фрагмент 1. Перша зустріч Ромео і Джульєтти.

– Що вас вразило у цій сцені? (Кохання з першого погляду.)

– Чи відчувається в ній відмінність у вдачах героїв? Хто з них налаштований більш романтично, а хто реалістичніше дивиться на життя? Чому? Думку аргументуйте.

Фрагмент 2. Характеристика Джульєтти.

– Якою ви уявляєте Джульєтту?

– Чи закохана Джульєтта на початку твору?

– Як вона реагує на слова матері стосовно Паріса?

– Чому вона така безтурботна і така слухняна до рішення батьків? (Не закохана, їй байдуже.)

– Чи змінюється героїня після зустрічі з Ромео? Чому?

– Чому Ромео та Джульєтта вирішили так швидко повінчатися? Що ними керує? (Любов-пристрасть, яка примушує діяти (творити).

– Як змінюються герої після зустрічі?

– Що змушує Ромео втекти? Як це сприймає Джульєтта? (Мужньо. Вона одне ціле з чоловіком.)

– Коли ще виявляється сила волі Джульєтти? (Сон у склепі.)

– В який момент найбільше виявляється рішучість Джульєтти? Чому?

Характеристика образу Ромео.

– Яким бачимо Ромео на початку твору?

– Коли ми вперше зустрічаємося з Ромео? В якому він настрої? Чому?

– Як ставляться до Ромео друзі? Батьки? Вороги? (Ромео благородний, відданий друг, з повагою ставить до старших.)

– Коли і де Ромео зустрічається з Джульєттою? Що він робить після балу? (Він не сумує, а починає діяти.)

– Чи закоханий Ромео у Розалінду? Чи можна назвати це коханням?

– З якою метою він йде на маскарад?

– Чи змінюються погляди героя на кохання протягом твору?

Висновок. Шекспір зображує своїх улюблених героїв у динаміці. Вони проходять шлях від юності до зрілості за кілька днів.

  1. Проблемні питання: Хто і чому допомагає закоханим? Яка роль Джульєттиної мамки і брата Лоренцо у динаміці стосунків і почуття Ромео і Джульєтти? Який шлях пройшли Ромео і Джульєтта завдяки своєму коханню?
  2. Заповніть таблицю (в двійках)

 

РОМЕО

ДЖУЛЬЄТТА

ДО зустрічі

мрійник

меланхолік

безтурботна

наївна

молоденька дівчинка

не закохана

ПІСЛЯ

мужній

відданий

закохана

енергійна

безпосередня

відверта

мудра

активна жінка

  1. Вправа “Мозковий штурм”. Чому трагедія “Ромео і Джульєтта” залишається актуальною і викликає захоплення?

 

Учитель. Кохання Ромео і Джульєтти – нестримне, чисте й героїчне – триває лише декілька днів і протистоїть давнім поглядам і відносинам середньовічної закляклості, під владою якої перебувають Капулетті й Монтеккі. Це справжній бій за вільне життя й права людини. Трагічна загибель дітей примирила нарешті ворогуючі родини, але якою ціною! Своєю смертю закохані немовби купують перемогу нового життєвого принципу – принципу миру, дружби, кохання. Горе втрати примушує Монтеккі і Капулетті зрозуміти, що безглуздою ворожнечею вони знищили власне майбутнє. У загибелі закоханих народжується нова істина: людські почуття святіші й значніші за вікові станові забобони. Так було й так буде завжди, доки живе людина.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. Рефлексія.

Творче завдання. «Вічне кохання» в театральному мистецтві.

Маркес по-українськи «очима блакитної собаки».

Оповідання «Очі блакитного собаки» серед усього доробку Габріеля Гарсіа Маркеса можна легко не помітити. Історія, що її він написав у 1950 році, має невеликий обсяг. Проте все частіше світові критики звертають увагу на те, як в малій формі вкладається стільки змісту. Молодий театр вирішив ризикнути і поставити «Очі блакитного собаки» на своїй сцені, трохи змінивши текст і змістивши окремі акценти.

«Неймовірна історія кохання» в Молодому театрі.

Вони зустрілись… уві сні. А потім ще раз… і ще…  І тепер, кожного разу прокинувшись, вони блукають вулицями міста, сподіваючись на зустріч. Здається, вона неминуча, адже у них є пароль, щоб не розминутись, – чудернацькі  слова... Та чи зможуть вони відчути одне одного, доторкнутися,  спіймати подих, тепло рук?.. А можливо, вони живуть на різних півкулях планети, у різні часи і епохи, та їхнє кохання так і залишиться усього лише сном....

«Неймовірна історія кохання»  https://www.youtube.com/watch?v=tN_oHsDvbl8

 

 

Згодні з театральним критиком?

«…У виставі «Очі блакитного собаки» режисерові вдалося передати основну формулу людського життя — ми створюємо його самі, ми беззаперечні творці світу…». Яке продовження «вічного кохання» ви побачили в виставі?

VІ. Домашнє завдання

Читання твору за ролями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Сімакова Л.А., Снєгірьова В.В.)
Додано
6 березня 2023
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку