Вивчивши тему, практикую проведення нестандартних уроків. Використовую різноманітні цікаві завдання.
Конкретизовані навчальні цілі:
учень відтворює знання про іменник, вирізняє власні іменники із загальних, правильно визначає рід іменників , їх число, знаходить іменники, що мають кілька значень(омоніми), добирає риму до слів, робить висновки, доводить власні думки.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Навчально-дидактичне забезпечення уроку:
загадка, прислів"я, сигнальні картки, запис пісні Б.Фільца ,,Морозець",
картки-шифрограми.
Хід уроку
1.Відгадування загадки .
Чудо-сани налетіли. Скакуни в них білі-білі.
В санях тих сидить цариця білокоса, білолиця.
Рукавом вона махає, сріблом земленьку вкриває.
(зима)
-Які слова допомогли відгадати загадку?
2. Повідомлення теми та завдань уроку.
3. Технологія ,,Незакінчене речення"
-Іменники відповідають на питання...
-Іменники, що є назвами істот, відповідають....
-Іменники, що є назвами неістот, відповідають...
-Власні іменники пишуться...
-Іменники мають два числа...
4. Хвилинка каліграфії
Сні хо ки жин ти
Сніжинки тихо...(продовжіть речення і запишіть)
5. Гра,, Хто швидше"
Вирізнення власних іменників із загальних(додаток 1)
Повторення правила правопису іменників-власних назв.
6. Гра ,,Шифрувальники".Ро бота в групах.
-Знайти два слова- іменники, дібрати до них відповідну форму однини чи
множини (додаток 2)
7. Гра ,,Розплутанка"
У конвертах прислів"я, в яких переплутані місцями слова. Поставити слова на місця, знайти іменники- назви істот і неістот (додаток 3)
8. Хвилинка відпочинку.
Виконання пісні Б.Фільца ,,Морозець" з імітацією рухів.
9. Вибірковий диктант. Колективна робота.
Виписування із вірша іменників- назв істот в першу колонку; дієслів, які характеризують дії цих іменників в другу колонку; іменники, утворені від цих дієслів , в третю колонку. (додаток 4)
Зразок: Хто? Що роблять? Що?
Діти катаються катання
10. Бесіда про зимуючих і перелітних пташок.
11. Творча робота.
Складання есе про улюблену пташку.
12. Гра ,,Визнач рід іменників".
Сигналізування картками (додаток 5)
13. Знаходження у віршах іменників, що мають кілька значень.
Робота в групах (додаток 6)
14. Гра ,,Швидко слово вимовляй, йому риму добирай"
Колективна робота (додаток 7)
15. Підведення підсумків уроку. Вербальне оцінювання.
Усе про іменник ми повторили,
Запам"ятали, бо добре учили.
Тепер вже його нам не сплутать ніколи
З якюсь іншою частиною мови.
Додаток 1.
РОМАШКА СТОЛЯР АВТОМАТ ПІРАТ
Додаток 2.
К П Н Г О Ю Б Ж Х Є А Ь Щ Г Ш Р К У Й В С Ч І Є Г З М С Ц У К О Р Д Т Щ Л Б А Ф І Б С Н І Г У Р Х К Ц А
Р П И Е Н Г Щ З О Ь У Ц К У Є В І Х О Л А Ь О Е К У
Є Л Д З А В І Р Ю Х А Ф Ч Л Ш Н Е У Ч Ц Й Ф Я Й Р М
Н С Н І Ж И Н К А Ю Ь Т Щ З Х Ш Н М В Е Й І У Ч М Т Ь
Н Р Г И К В М Я Ч Ц Й Ф Х Л Ь Г С А Н И Р Т Ш Н О А У
Е К Ц В П М Н Е Б О Л Т Б Д Щ Я Л И Н К А Б Ь Т М Є
Щ Ш Г Н А В І Ф О Т А У С Н Ь Т С І Ч Е Н Ь Д Ж Ю Х Ї
Додаток 3.
Зимове сонце, як удовине серце.
Взимку деньок, як комарів носок.
Налетіла завірюха- шукай кожуха.
Питає лютий, чи добре взутий.
Мороз не велик, а стояти не велить.
Прийде зима-нічого нема.
Додаток 4.
Ой мороз, який мороз, всіх пташок кидає в дрож.
Плачуть бідні горобці: ,,Дайте нам зерна, ців-ців!"
А синички невеличкі просять: ,,Дайте рукавички!"
Снігурі кричать вгорі, дуже заздрять дітворі:
,,Вам, дівчатка і хлоп"ятка, тепло, бо у вас є хатка,
А у нас нема хатини й на обд ані зернини.
Додаток 5.
Роман, олень, теля, учень, молоко, дошка. тато, доярка, кінь, гусак, дерево, житло, Галя, село, сестра, сум, книга, сонце.
Додаток 6.
Відчини віконечко-хай всміхнеться сонечко до усіх діток.
Сонечко червоне, сонечко- жучок,
Полети з долонечки в небо до хмарок.
(І. Нехода)
Косу дівчина плете, на косі трава росте. Пляж найкращий на косі.
Поки ще трава в росі, із косою йде на косу хлопець той, що трави косить.
(А. Свашенко)
Носить півень-співунець на голівці гребінець.
Гребінцем тим, знає кожний, причесатися не можна.
А у мене, а у мене гребінець новий зелений.
(Г, Бойко)
Додаток 7.
Сніжок- лужок, сніг-сміх, гай-край. іній-синій, сніжинка-пушинка.