Конспект уроку за темою :" Наталка як уособлення кращих рис української жінки , що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Петро і Микола."

Про матеріал
Охарактеризувати образи персонажів п’єси, дати оцінку їхнім діям, вчинкам; розвивати навички аналізу художнього твору ; виховувати доброту, милосердя, цілеспрямованість, сміливість.
Перегляд файлу

                             Урок     

              української літератури

                             9 клас

Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Микола і Петро.

Мета :  Охарактеризувати образи персонажів п’єси, дати оцінку їхнім діям, вчинкам; розвивати  компетентності  аналізу художнього твору ; виховувати доброту, милосердя, цілеспрямованість, сміливість.

Обладнання : аудіозаписи пісень Наталки, фрагменти із пєси «Наталка Полтавка», підручник, текст.

                                      Хід уроку

I   Забезбечення емоційної готовності.

  - Охарактеризуйте свій настрій за допомогою трьох прикметників .

 - Чого очікуєте від уроку ?

( Відповіді учнів).

(Звучить пісня « Віють вітри, віють буйні». По  класу проходить дівчина в образі Наталки, стоїть , сумуючи. Якщо дівчина може заспівати пісню, це буде ще краще.

 Або ж переглянути фрагмент із пєси( вступну частину, де Наталка розмірковує про те, де ж Петро… ).

II   Актуалізація опорних знань.

  - Чи впізнаєте ви цю дівчину ?

 ( Так, це Наталка Полтавка).

III   Повідомлення теми і мети уроку.

IV   Цілевизначення.

        Аналіз твору.

       Евристична бесіда.

  • Чому героїня сумує?
  • Які обставини змусили їх розлучитися ?
  • Якого ж походження Наталка ? Де і з ким живе ?
  • Як характеризує дівчину виборний ? Знайдіть і зачитайте.
  • Чи можемо ми сказати, що він поважає її ? А вам вона подобається ? Що найбільше ? Підтвердьте рядками з тексту.
  • На що постійно нарікала її матір? Що на це відповідала донька ?
  • Але одного разу в розпачі пообіцяла… Що саме вона пообіцяла матері ?
  • Чи тяжко дівчині було прийняти таке рішення ?

Як тільки вона пообіцяла, до неї сватається Возний , і дівчина дотримує слова. У ці хвилини ми хвилюємось разом з нею… Продовжте речення. Знайдіть і зачитайте .

  •  Що ви відчуваєте ?
  • Ми можемо сказати, що Наталка є уособленням кращих рис української жінки ? Аргументуйте.
  • Складіть, будь ласка, інформаційне гроно до образу Наталки ( Учні складають, озвучують).
  • Скажіть, Наталка виходить заміж за Возного ? Чому?
  • Хто сприяє зустрічі закоханих ?
  • Хто такий Микола? ( Учні готували характеристику,  зачитують).
  • Микола і Петро – давні друзі ? Чому ж Микола допомагає йому? Як це сталося зараз побачимо

( інсценівка….Наталка і Микола…. Ті ж і Возний, виборний, Терпелиха, Петро( фрагмент, коли Наталка дізнається, що має можливість бути з Петром, і як відстоює своє щастя).

  • Які риси характеру допомогли Наталці вийти з такої скрутної ситуації ? ( Вчитель звертає увагу на тему і разом з учнями роблять висновок, щодо того, як Полтавка відстояла своє щастя).
  • Що  відчуваємо в ці хвилини ?
  • Ми можемо сказати, що Наталка відстоює людську гідність, бореться за своє щастя ? А чи є вона втіленням кращих рис української жінки ? Скажіть, чи є серед українок схожі на Полтавку, чи це фантазія автора ? 
  • Уособленням чого є Петро і Микола ? Учні готували порівняльну характеристику цих персонажів ( відповіді учнів).

Тестові завдання

( готував учень, він і зачитує, робимо перевірку).

 V    Підсумок уроку.

   Закінчіть речення.

   Найбільше мені сподобалась(- вся)…

   На уроці я зрозумів…

   Я вважаю, що …

VI   Оцінювання.

VII   Домашнє завдання.

  Прочитати зміст повісті «Маруся» Г.Квітки-Основяненка.          Створити буктрейлер. Підібрати цитати до   характеристики образів повісті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 травня 2020
Переглядів
564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку