Урок
української літератури
9 клас
Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Микола і Петро.
Мета : Охарактеризувати образи персонажів п’єси, дати оцінку їхнім діям, вчинкам; розвивати компетентності аналізу художнього твору ; виховувати доброту, милосердя, цілеспрямованість, сміливість.
Обладнання : аудіозаписи пісень Наталки, фрагменти із п’єси «Наталка Полтавка», підручник, текст.
Хід уроку
I Забезбечення емоційної готовності.
- Охарактеризуйте свій настрій за допомогою трьох прикметників .
- Чого очікуєте від уроку ?
( Відповіді учнів).
(Звучить пісня « Віють вітри, віють буйні». По класу проходить дівчина в образі Наталки, стоїть , сумуючи. Якщо дівчина може заспівати пісню, це буде ще краще.
Або ж переглянути фрагмент із п’єси( вступну частину, де Наталка розмірковує про те, де ж Петро… ).
II Актуалізація опорних знань.
- Чи впізнаєте ви цю дівчину ?
( Так, це Наталка Полтавка).
III Повідомлення теми і мети уроку.
IV Цілевизначення.
Аналіз твору.
Евристична бесіда.
Як тільки вона пообіцяла, до неї сватається Возний , і дівчина дотримує слова. У ці хвилини ми хвилюємось разом з нею… Продовжте речення. Знайдіть і зачитайте .
( інсценівка….Наталка і Микола…. Ті ж і Возний, виборний, Терпелиха, Петро( фрагмент, коли Наталка дізнається, що має можливість бути з Петром, і як відстоює своє щастя).
Тестові завдання
( готував учень, він і зачитує, робимо перевірку).
V Підсумок уроку.
Закінчіть речення.
Найбільше мені сподобалась(- вся)…
На уроці я зрозумів…
Я вважаю, що …
VI Оцінювання.
VII Домашнє завдання.
Прочитати зміст повісті «Маруся» Г.Квітки-Основ’яненка. Створити буктрейлер. Підібрати цитати до характеристики образів повісті.