2 грудня о 18:00Вебінар: Предмет «Захист України» у школі: теоретичні засади, цікаві ідеї, поради для дистанційного навчання

Конспект уроку за темою :" Наталка як уособлення кращих рис української жінки , що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Петро і Микола."

Про матеріал
Охарактеризувати образи персонажів п’єси, дати оцінку їхнім діям, вчинкам; розвивати навички аналізу художнього твору ; виховувати доброту, милосердя, цілеспрямованість, сміливість.
Перегляд файлу

                             Урок     

              української літератури

                             9 клас

Тема. Наталка як уособлення кращих рис української жінки, що відстоює людську гідність, бореться за своє щастя. Микола і Петро.

Мета :  Охарактеризувати образи персонажів п’єси, дати оцінку їхнім діям, вчинкам; розвивати  компетентності  аналізу художнього твору ; виховувати доброту, милосердя, цілеспрямованість, сміливість.

Обладнання : аудіозаписи пісень Наталки, фрагменти із пєси «Наталка Полтавка», підручник, текст.

                                      Хід уроку

I   Забезбечення емоційної готовності.

  - Охарактеризуйте свій настрій за допомогою трьох прикметників .

 - Чого очікуєте від уроку ?

( Відповіді учнів).

(Звучить пісня « Віють вітри, віють буйні». По  класу проходить дівчина в образі Наталки, стоїть , сумуючи. Якщо дівчина може заспівати пісню, це буде ще краще.

 Або ж переглянути фрагмент із пєси( вступну частину, де Наталка розмірковує про те, де ж Петро… ).

II   Актуалізація опорних знань.

  - Чи впізнаєте ви цю дівчину ?

 ( Так, це Наталка Полтавка).

III   Повідомлення теми і мети уроку.

IV   Цілевизначення.

        Аналіз твору.

       Евристична бесіда.

  • Чому героїня сумує?
  • Які обставини змусили їх розлучитися ?
  • Якого ж походження Наталка ? Де і з ким живе ?
  • Як характеризує дівчину виборний ? Знайдіть і зачитайте.
  • Чи можемо ми сказати, що він поважає її ? А вам вона подобається ? Що найбільше ? Підтвердьте рядками з тексту.
  • На що постійно нарікала її матір? Що на це відповідала донька ?
  • Але одного разу в розпачі пообіцяла… Що саме вона пообіцяла матері ?
  • Чи тяжко дівчині було прийняти таке рішення ?

Як тільки вона пообіцяла, до неї сватається Возний , і дівчина дотримує слова. У ці хвилини ми хвилюємось разом з нею… Продовжте речення. Знайдіть і зачитайте .

  •  Що ви відчуваєте ?
  • Ми можемо сказати, що Наталка є уособленням кращих рис української жінки ? Аргументуйте.
  • Складіть, будь ласка, інформаційне гроно до образу Наталки ( Учні складають, озвучують).
  • Скажіть, Наталка виходить заміж за Возного ? Чому?
  • Хто сприяє зустрічі закоханих ?
  • Хто такий Микола? ( Учні готували характеристику,  зачитують).
  • Микола і Петро – давні друзі ? Чому ж Микола допомагає йому? Як це сталося зараз побачимо

( інсценівка….Наталка і Микола…. Ті ж і Возний, виборний, Терпелиха, Петро( фрагмент, коли Наталка дізнається, що має можливість бути з Петром, і як відстоює своє щастя).

  • Які риси характеру допомогли Наталці вийти з такої скрутної ситуації ? ( Вчитель звертає увагу на тему і разом з учнями роблять висновок, щодо того, як Полтавка відстояла своє щастя).
  • Що  відчуваємо в ці хвилини ?
  • Ми можемо сказати, що Наталка відстоює людську гідність, бореться за своє щастя ? А чи є вона втіленням кращих рис української жінки ? Скажіть, чи є серед українок схожі на Полтавку, чи це фантазія автора ? 
  • Уособленням чого є Петро і Микола ? Учні готували порівняльну характеристику цих персонажів ( відповіді учнів).

Тестові завдання

( готував учень, він і зачитує, робимо перевірку).

 V    Підсумок уроку.

   Закінчіть речення.

   Найбільше мені сподобалась(- вся)…

   На уроці я зрозумів…

   Я вважаю, що …

VI   Оцінювання.

VII   Домашнє завдання.

  Прочитати зміст повісті «Маруся» Г.Квітки-Основяненка.          Створити буктрейлер. Підібрати цитати до   характеристики образів повісті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 травня
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку