Конспект уроку за темою " Відсотки" для учнів 5 класу

Про матеріал
Розробка відкритого уроку за темою "Відсотки" для учнів 5 класу. В розробці уроку йде формування поняття відсотки та вміння учнями записувати відсотки.
Перегляд файлу

                                             5 клас

Тема. Відсотки.

Мета: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами і дроби у вигляді відсотків. Розвивати обчислювальні навички, мислення, вміння перетворювати дроби у відсотки і відсотки у дроби. Виховувати пізнавальний інтерес, активність, працьовитість.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Обладнання: презентація, підручник

Хід уроку

І. Організаційний етап

Перевірка готовності класу до навчання

ІІ. Формулювання теми і мети уроку

Діти, сьогодні на уроці ми з вами починаємо вивчати останній розділ математики в 5 класі, який називається «Відсотки. Середнє арифметичне».  Дана теми складається з 18 уроків, в кінці якої ми з вами напишемо контрольну роботу.

IIІ. Актуалізація опорних знань

  • Які дроби ми вивчали?
  • З яких частин складається звичайний дріб?
  • Що означає знаменник? Чисельник?
  • Як поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000?
  • Як помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000?

Усні вправи

  1. Знайдіть від числа: 1) 200; 2) 60; 3) 7; 4) 67,3; 5) 5,48.

Відповідь: 2; 0,6; 0,07; 0,673; 0,0548;

  1. У саду росло 300 дерев, від них становлять яблуні. Скільки яблунь росло в саду?

Відповідь: 36 яблунь

Запитання до класу

Яку частину становить?

1) 1 см від 1 м;

2) 1 копійка від 1 гривні;  3) 1 рік від 1 століття.

[Відповідь ]

IV.Формування нових знань

Бесіда

Сподіваюсь, ви помітили, що в повсякденному житті часто маємо справу із сотими частинами величин: 1 см =м, 1к =грн. Тому для цього часто вживаного дробу дібрали спеціальну назву й позначення: 1 відсоток, позна­чається =0,01=1 %.

Діти, а де ви в повсякденному житті зустрічалися з відсотками?

А що ви знаєте про відсотки?

Тобто відсотки — це особлива форма запису дробів.

Тому можна перетворювати відсотки у дроби:

                                           1 % =   =  0,01,

2% = = 0,02;

15% = =0,15;

100% =  = 1;

125% =  = 1,25.

Маємо: щоб записати відсотки дробом, треба кількість відсотків поділити на 100, при цьому 100 % = 1!

Також можна розв'язувати обернену задачу: будь-який десятковий дріб записати у вигляді відсотків: знаючи, що 1 = 100%, можемо сказати, що

2  = 2 · 100 % = 200 %; 0,3 = 0,3 · 100%; = 30 %;

0,125 =  0,125 · 100 % = 1,25.

Щоб перетворити десятковий дріб у відсотки , треба його помножити на     100 %

Висновок: будь-яке число можна виразити у відсотках і навпаки; будь-яку кількість відсотків можна виразити десятковим дробом.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Руки на парти, пальці в кулак —

Зробимо вправу, ми, дітоньки, так: 

Пальці стискаємо і розтискаємо, 

Мов пластилін розминаємо. 

Будемо вправу із вами кінчати, 

Буде тепер нам легше писати. 

V. Формування вмінь

Розв'язування вправ із підручника

№ 1459

0,05*100% = 5%                                       0,13*100%=13%

0,48*100%=48%                                       0,69*100%=69%

1,23*100%=123%                                     4,56*100%=456%

№ 1461 (1,3,5)

6%= 6/100=0,06

56%=56/100=0,56

145%=145/100=1,45

№1462 (1,3,5)

11%=

62%=

139% = =

VІ. Домашнє завдання §34прочитати, вивчити правила, № 1460, №1461 (2,4,6), № 1462 (2,4,6)

VIІ. Підсумки уроку

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Що таке відсоток?
  • Як перетворити десятковий дріб у відсотки?
  • Як перетворити відсотки у десяткові дроби?

VIII.Рефлексія

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
671
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку