5 клас
Тема. Відсотки.
Мета: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами і дроби у вигляді відсотків. Розвивати обчислювальні навички, мислення, вміння перетворювати дроби у відсотки і відсотки у дроби. Виховувати пізнавальний інтерес, активність, працьовитість.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: презентація, підручник
Хід уроку
І. Організаційний етап
Перевірка готовності класу до навчання
ІІ. Формулювання теми і мети уроку
Діти, сьогодні на уроці ми з вами починаємо вивчати останній розділ математики в 5 класі, який називається «Відсотки. Середнє арифметичне». Дана теми складається з 18 уроків, в кінці якої ми з вами напишемо контрольну роботу.
IIІ. Актуалізація опорних знань
Усні вправи
Відповідь: 2; 0,6; 0,07; 0,673; 0,0548;
Відповідь: 36 яблунь
Запитання до класу
Яку частину становить?
1) 1 см від 1 м;
2) 1 копійка від 1 гривні; 3) 1 рік від 1 століття.
[Відповідь — ]
IV.Формування нових знань
Бесіда
Сподіваюсь, ви помітили, що в повсякденному житті часто маємо справу із сотими частинами величин: 1 см =м, 1к =грн. Тому для цього часто вживаного дробу дібрали спеціальну назву й позначення: 1 відсоток, позначається =0,01=1 %.
Діти, а де ви в повсякденному житті зустрічалися з відсотками?
А що ви знаєте про відсотки?
Тобто відсотки — це особлива форма запису дробів.
Тому можна перетворювати відсотки у дроби:
1 % = = 0,01,
2% = = 0,02;
15% = =0,15;
100% = = 1;
125% = = 1,25.
Маємо: щоб записати відсотки дробом, треба кількість відсотків поділити на 100, при цьому 100 % = 1!
Також можна розв'язувати обернену задачу: будь-який десятковий дріб записати у вигляді відсотків: знаючи, що 1 = 100%, можемо сказати, що
2 = 2 · 100 % = 200 %; 0,3 = 0,3 · 100%; = 30 %;
0,125 = 0,125 · 100 % = 1,25.
Щоб перетворити десятковий дріб у відсотки , треба його помножити на 100 %
Висновок: будь-яке число можна виразити у відсотках і навпаки; будь-яку кількість відсотків можна виразити десятковим дробом.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Руки на парти, пальці в кулак —
Зробимо вправу, ми, дітоньки, так:
Пальці стискаємо і розтискаємо,
Мов пластилін розминаємо.
Будемо вправу із вами кінчати,
Буде тепер нам легше писати.
V. Формування вмінь
Розв'язування вправ із підручника
№ 1459
0,05*100% = 5% 0,13*100%=13%
0,48*100%=48% 0,69*100%=69%
1,23*100%=123% 4,56*100%=456%
№ 1461 (1,3,5)
6%= 6/100=0,06
56%=56/100=0,56
145%=145/100=1,45
№1462 (1,3,5)
11%=
62%=
139% = =
VІ. Домашнє завдання §34прочитати, вивчити правила, № 1460, №1461 (2,4,6), № 1462 (2,4,6)
VIІ. Підсумки уроку
VIII.Рефлексія