Конспект уроку за творчістю В.Сухомлинського

Про матеріал
Тема уроку.Від усмішки йде до всіх тепло.В.О.Сухомлинський «Усмішка». Мета: активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; шляхом інтерактивної навчальної діяльності розвивати уміння аналізувати, передбачати, структурувати текст, висловлювати власну думку, виділяти головне,розвивати мовленнєву компетентність; удосконалювати вміння виділяти й пояснювати зв'язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання, коригувати мову учнів; виховувати в учнів доброзичливе ставлення до оточуючих., загальнокультурну компетентність
Перегляд файлу

 

Тема уроку.Від усмішки йде до всіх тепло.В.О.Сухомлинський «Усмішка».

 

Мета: активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника;  шляхом інтерактивної навчальної діяльності розвивати уміння аналізувати, передбачати, структурувати текст, висловлювати власну думку, виділяти головне,розвивати мовленнєву компетентність; удосконалювати вміння виділяти й пояснювати зв'язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання, коригувати мову учнів; виховувати в учнів доброзичливе ставлення до оточуючих., загальнокультурну  компетентність

 

Очікувані  результатати.

 По завершенні уроку учні   знатимуть:

  • Біографію В.О.Сухомлинського;
  • Зміст оповідання «Усмішка».

                                   умітимуть:

 

  • правильно і виразно читати запропоновані частини тексту;
  • розпізнавати структуру  тексту;
  • висловлювати  власну думку.

 

 

Тип уроку: формування нових знань, умінь і навичок.

Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, мікрофон, записи на дошці, лабіринт, кросворд, картки для роботи у парах, 5 стежинок, картки "Довідкове бюро", "Словознайченко", буклети "Усмішка", підручники.

Методи  проведення:

- інтерактивна навчальна діяльність як форма особистісно зорієнтованої технології навчання;

- бесіда, робота в парах, гра «Продовж речення»,  «Мікрофон», «Лабіринт», метод «Прес», «Мозковий штурм».
Хід уроку

І.  Загальнокорекційний етап.

- Організаційна підготовка учнів до праці.

-  Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

Зясування емоційного стану учнів (графічно).

Давайте усмішку всім дарувати: і друзям, і гостям, дівчатам і хлоп'ятам. Хай радість злітає у небо, як птах, І добрі слова у всіх нас на устах.

 Я дарую всім усмішку, гарний настрій, тепле слово.

  •      Яким ви бачите наш урок?
  •      Якими, будете ви на уроці?

 

.  Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні  на уроці ми будемо мандрувати стежками. Навколо все так
красиво, що хочеться з'єднатися з природою.

 

Отже 1 стежка - стежка спостережень.

 

  •             Мандруючи, цією стежкою, нам необхідно виконати завдання.
  •             Увага на дошку

  Вилучи зайве і отримаєш девіз нашого уроку   ( корекційне завдання «Деформоване речення»)

Люодиндидвана потричичотири наєтьп'яться з шістьдобсімра (Людина починається з добра)

  Комунікативна вправа «Мікрофон»

Добра людина - це та, яка...

Наше життя – це захоплюючий світ, бо …

Немає нічого цікавішого, ніж книга, бо читаючи книгу я….

 

  Розгадати лабіринт:

            си су млин                       кий

Ва                     ль                            хо                       сь

 

  • Як  ви  думаєте,  про  які людські якості ми будемо говорити, якщо мова зайшла про В.О.Сухомлинського?
  •  Ваші

припущення.

II.   Основний етап.

От ми вже опинилися на  стежині спогадів.

Бесіда за темою уроку. (Використання методу «Мозковий штурм»)

- Що вам відомо про життя і творчість В.Сухомлинського?

- Ким він працював?

Підготовча частина для сприймання нового матеріалу.

 

* Кросворд

- Пригадайте назви творів Сухомлинського, які ми читали, і ми зможемо
дізнатися назву ще одного оповідання.

 

1

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

і. "Кінь..." (утік)

  1.   "... книга" (спляча)
  2.   "Про що думала..." (Марійка)
  3.   "Найкраща..." (лінійка)
  4.   "Який слід повинна... людина на землі?" (залишити)
  5.   "Сергійкова..." (квітка)
  6.   "... дівчинка" (горбатенька)

- Прочитайте слово по вертикалі і скажіть назву оповідання, яке ми будемо
сьогодні читати.

 Оголошення теми і мети уроку

  • Сьогодні ми познайомимося з твором В.О. Сухомлинського "Усмішка" і з'ясуємо, чого від усмішки йде до всіх тепло.

Повідомлення очікуваних результатів уроку.

ІІІ. Формуюча частина.

  • Непомітно переходимо на стежинку Розумів

 

 Опрацювання твору В.О. Сухомлинського „Усмішка"

1. Словникова робота. „Словознайченко". Читання „пірамідок" слів.

іде луг страх

дибає ціпок похмурі

оволодів повагом запитливо

барвистий тремтіла жайворонок

почимчикувала затьмарився насторожилася

  • Доберіть синоніми до слів „тремтіла", „барвистий". А які слова, що на дошці, є близькими за значенням?
  •       Як ви розумієте слово „ціпок"?
  •        

2.Про що, на вашу думку, йтиметься в оповіданні з такою назвою?

 

Робота в зошиті: продовжити речення письмово –

На мою думку оповідання про …(зачитати свою думку)

3. Читання оповідання з передбаченням.

1 зупинка

  •       В яку пору року відбувалася подія?
  •       Який настрій був у дівчинки?
  •       Яке бажання її охопило?
  •       Як ви думаєте, що може трапитися з дівчинкою? Чому?

2 зупинка

  •       Кого зустріла дівчинка?
  •       Що несла вона назустріч діду?
  •       На що сподівалася?
  •       Що буде далі?

3 зупинка

  •       Чому змінився настрій дівчинки і ЇЇ серцем оволодів страх?
  •       З ким відбулася її друга зустріч?

- Поміркуйте, що буде після цієї зустрічі?

4 зупинка

  •       Як бабуся зустріла дівчинку?
  •       Яким став світ від подарованої усмішки?

Фізкультхвилинка

 

  •       Хто ж там, хто вже так втомився? Та наліво нахилився?
  • Треба дружно всім нам встати і про „Усмішку" згадати?

 

(Учні слухають  пісню і виконують рухи)

 

Від усмішки хмарний день ясніш, Від усмішки засія веселка в небі. Поділись усмішкою щедріш, І вона не раз повернеться до тебе.

І тоді хмарок склика

В танець музика дзвінка

І на скрипці грає коник найніжніше...

Із блакитного струмка починається ріка.

Ну, а дружба починається з усмішки.

 

4. Читання оповідання комбінованим способом

а) читання вчителем до слів  «… аж то бабуся, з ціпком старенька дибає».

 

Про кого дізналися з прочитаної частини твору? Де жила дівчинка? Кого зустріла по дорозі?

б) читання оповідання мовчки учнями до кінця.

Прочитати про зустріч дівчинки з бабусею.

в) читання оповідання вголос.

- Простежте за текстом, як і чому змінювався настрій дівчинки?

 

 

5.Аналіз структури тексту з елементами вибіркового читання шляхом застосування методу «Прес».

 

Коли відбувалися описані у творі події?

Прочитати опис травневого ранку.

Якою була дівчинка?Прочитати.

Що так її потішило? Яке бажання охопило? Кого зустріла спочатку?

Знайти опис діда.Що несла назустріч йому дівчинка? Чому змінився настрій дівчинки?

У чому головна думка оповідання?

Що автор схвалює, а що засуджує?

 

Знайдіть зачин і кінцівку?

  •    Як називається частина твору, що залишилася?
  •    Прочитайте виділені речення.
  •    До чого автор закликає у оповіданні?
  •    У чому головна думка оповідання?

 

6.Уточнення та доповнення матеріалу.

 

1.Робота в зошиті. Продовжити речення: Тепер я точно знаю, що це оповідання про…. (зачитати свою думку)

  •    Наступна наша стежинка - стежинка Спроб
  1. Робота у парах, на картках (картки підібрано диференційовано)

1.  Гра „Абетковий суп".

- Витягнути з абетки  літеру і придумати підсумкове речення на тему уроку, яке б
починалося з цієї літери.

-   У першому абзаці прчитати односкладові слова.

У останньому абзаці прочитати найдовші слова.

7.Систематизація та узагальнення знань.

  1. Скласти сенкан до слова „усмішка

Усмішка

  1. Яка?
  2. Що робить?
  3. Синонім ( без вживання терміну)
  4. Речення – висновок

 

- Ось ми опинилися на останній стежинці - стежинці Підсумку.

 ІV. Заключний етап.

1.Підведення підсумків.

-Що навчило вас це оповідання?

-Поміркуйте, до чого закликає нас автор?

2. Оцінювання учнів. Занесення результатів у картку успіху.

3.Пояснення д/з.

- Переказати оповідання так, ніби це сталося з вами.

4..Приведення організму у спокійний стан.

Корекційна хвилинка «А чи  відомо тобі?»

  1.                           Приведення у порядок робочих місць.
  2.                           Створення установки на відпочинок. Прослуховування «Пісні про усмішку» М.Пляцковського.

 

Додаток

 

 Усмішка. Вона нічого не коштує, але багато дає. Вона збагачує тих, хто її отримує, і не збіднює при цьому тих, хто її дарує. Вона триває одну мить, а в пам'яті залишається інколи й назавжди. Ніхто не багатий настільки, щоб обійтись без неї, і немає такого бідняка, який не став би від неї багатшим. Вона створює щастя в домі, породжує атмосферу доброзичливості і слугує паролем для друзів.

Усмішка - натхнення для стомлених, денне світло для тих, хто поник духом, сонячний промінь для засмучених і найкращі ліки від неприємностей... І, незважаючи на це, її не можна купити, не можна випросити, не можна взяти у борг, ні вкрасти, оскільки вона сама по собі, нічого не варта, поки її не віддали!

Тому, я хочу віддавати свою посмішку тим, хто оточує мене, щоб їх життя було хоч трішечки кращим і світлішим.

 

doc
Додано
21 лютого
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку