28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект уроку "Загартовування. Процедури загартування"

Про матеріал
Цей конспект допоможе молодому вчителю початкових класів підібрати цікаві завдання та форми роботи для проведення такого уроку, з використанням інтерактивних технологій.
Перегляд файлу

 

Райгородська загальноосвітня

 школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

основ здоровя у 1 класі

Вчитель – Крупська Валентина Анатоліївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25 грудня 2019 року

Тема: Загартовування. Процедури загартовування

Мета: формування ключових компетентностей:

вміння вчитися - організація робочого місця; вміння слухати;

загальнокультурної - дотримуватись норм усного мовлення, культури поведінки,вміння давати повну та чітку відповідь;

громадянської - бережливе ставлення до природи;

соціальної - уміння працювати колективно, в групах;

здоров'язбережувальної - дбайливе ставлення до здоров'я, взаємозв’язок організму людини з природою;

компетентності з ІКТ-здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперуватися інформацією;

предметних компетентностей:

навчальна: ознайомити з поняттям загартовування, пояснити значення загартовування для здоров'я людини,вчити наводити приклади, порівнювати; ознайомити з елементарними правилами загартовування;

розвивальна:розвивати інтерес і бажання загартовуватися природними чинниками, розвивати мислення;

виховна: виховувати бажання зміцнювати і берегти своє здоров'я шляхом загартування організму, любов до природи.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Особливості проведення уроку: урок - подорож розроблений з використанням інтерактивних технологій « Мікрофон», «Асоціативний кущ», робота в групах,використання ІКТ.

Обладнання: підручник, зошит – практикум « Основи здоров'я 1 клас»

 І. Д. Бех демонстраційні малюнки, презентація, мікрофон, комп'ютер, фонограми.

 

Хід   уроку 

І.Організаційна частина.

1.Привітання

Учитель:   Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

                  Хай вам сонце ясно світить у вікно щодня.

Діти:

Доброго ранку , доброго дня.

Ми теж вам бажаєм здоров'я й добра.

Учитель:

У нас сьогодні наче свято, гостей зібралось так багато.

До них обличчям  поверніться, привітайтеся

І веселенько посміхніться.

А тепер сідайте, діти, рада всіх вас тут зустріти

Час роботу починати, гостям про себе розказати

І разом  в країну здоров'я вирушати.

2. Знайомство.

3. Девіз уроку: 

 Здоров'я    це сила,

Здоров'я −  це клас.

Хай буде здоров'я у вас і у нас.     

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1.Абетка  очікувань

Бесіда.

З давніх – давен український народ  найголовнішою цінністю в житті  вважав − здоров'я. Зустрічаючись і прощаючись люди завжди бажали один одному здоров'я і говорили  такі слова:

-Здоровенькі були! Дай Боже здоров'я ! Доброго вам здоров'я! Ходіть здорові!

-А які ознаки має здорова людина? Хвора  людина?

( Відповіді дітей)

1.Хто здоровий, той сміється.

Все йому в житті вдається.

Радість б'ється в нім щоднини

Це ж чудово для людини.

2.Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача

Він уміє працювати

Вчитись і відпочивати.

3.  Хто здоровий, не сумує

Над задачками мудрує.

Він сміливо в світ іде

Й за собою всіх веде.

4.Бо  здоров'я − це прекрасно

Здорово, чудово, ясно.

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

5. Якщо хочеш буть здоровим,

Правило запам'ятай:

Сам про здоров'я своє дбай

На лікарів турботу цю не залишай.

 

3.Сценка

(Стукіт у двері. Заходить лікар Айболить.)   

- Добрий день, діти? Здоров'я в порядку?

- Спасибі зарядці!

- Сьогодні вранці мені зателефонували звірята, щоб я  поспішав їх від застуди рятувати. Ішов я повз вашу школу і почув, що тут  проходить урок здоров'я.

Зрадів дуже і вирішив прийти вас оглянути і переконатися, чи всі здорові. Прошу всіх стати рівненько  і що накажу робити:

Всі дихайте……

Не дихайте……..

Все гаразд, відпочивайте

Дружно руки піднімайте,

Все прекрасно,опускайте!

Нахиліться, розігніться…

Станьте прямо, усміхніться.

А тепер зроблю ще одну процедуру. Всім виміряю температуру.

−Чудово !Усі здорові! Урок  продовжувати  готові!

Діти, я з вами  прощаюся, бо поспішаю до хворих звірят.

4.Вправа « Асоціативний кущ»

- Діти, а що ви робите для того, щоб бути здоровими?

Розкажіть нам і давайте допоможемо розквітнути квітці - семицвітці.

     

1.Ми робимо ранкову зарядку.

2.Ми дотримуємось гігієни та чистоти.

3.Ми  активно відпочиваємо.

4.Ми дотримуємось режиму дня.

5.Їмо здорову та корисну їжу.

6.Правильно сидимо за партою.

( Діти прикріплюють пелюстки квітки на дошку.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, ви розпустили тільки  шість пелюсток. А я сьогодні хочу добавити ще одну із словом – загартування.

Щоб бути здоровим і не хворіти, потрібно загартовуватись.

(Показ слайдів)

- Отже, сьогодні на уроці ви дізнаєтесь:

Що таке загартованість?

Як стати витривалим і не боятися застуди?

Які чинники природи допомагають людям загартовуватись?

ІV. Робота над  новим матеріалом.

1. Розповідь

Ми з вами завжди перебуваємо у тісному зв'язку з навколишнім середовищем. На наш організм впливають різні погодні умови: дощ, спека , холод.

Щоб підвищити захисні сили організму його потрібно тренувати, загартовувати. А щоб загартовуватись нам потрібні друзі - помічники.

І щоб друзів наших пізнати,

Слід загадки відгадати.

2.Відгадування загадок

1. По небу гуляє весь світ зігріває. (Cонце)

2. Нею миємось щодня

    Це основа для життя

    Як нема її  - біда.      (Вода)

3. Ніхто його не бачить

    А всяк споживає. (Повітря.)

3. Гра  «Головоломка»

 Розмістіть геометричні фігури за номерами в порядку  зростання і   прочитайте речення.

Сонце, повітря вода – твої  найкращі  друзі.

Повітря, сонце і вода  для всіх хвороб просто біда.

Тож загартовуватись, друже, слід, щоб врятуватися від бід.

V.Сприймання та усвідомлення матеріалу.

1. Читання прислів’їв.

Вчитель. Мерщій у подорож вирушаймо

  Друзів наших відвідаймо.

−А на чому будемо подорожувати? ( На нашому чарівному паровозику.)

На паровозик потрапить той, хто прочитає  прислів'я про здоров'я.

(Учні збирають листочки і читають на них прислів’я).

У здоровому тілі - здоровий дух.

Здоровому все здорово.

Сонце - батько, вода - наша мати.

Вода - це здоров'я, вода - це краса, вода це цілюща ранкова роса.

Здоров'я мати - вік біди не знати.

Бережи здоров'я, поки молодий.

( Діти прикріплюють листочки на дерево мудрості).

Вчитель. Отримали усі квитки? Тепер в дорогу залюбки!

 Через гори, через ліс

 Паровозик діток віз

 На галявині спинився

 І промовив: « Ох, стомився!»

2. Загартовування сонцем

Вчитель. До кого першого  прийдемо  на гостину дізнаєтесь, коли    відгадаєте загадку.

В небі я трудюся,

Знає мене кожен.

Я на всіх дивлюся

На мене ж не можна.(Сонце).

Вчитель. Так, ми в гостях у сонечка.

Що ж дає нам сонечко? (Світло, тепло, життя, здоров'я)

Завдяки сонячному промінню в нашому організмі виробляється вітамін Д , що сприяє росту і розвитку  нашого організму. Але користуватися сонячними променями потрібно з обережністю.

1.Не перегріватися!

2.Сонячні ванни починати приймати в затінених місцях.

3.Голову захищати панамкою або хустинкою.

3.Релаксація «Сонячний зайчик»

- Діти, уявіть, що до нас у клас завітав Сонячний зайчик.

Ось він зазирнув в оченята. Заплющте їх. Побіг далі по обличчю. Погладьте його долоньками. А ось він уже на носику, на лобі, на підборідді. Зайчик уже на голові, на шиї, на руках, на ніжках. Він заховався за комірець, погладьте його там  і подружіться з ним. Відкрийте очі.

- Чи сподобалось вам у Сонечка? (Так).

- Але сонечку потрібно працювати, тому мандруємо далі.

4.Загартування водою

Вчитель. Знову загадки треба відгадати, щоб знати, куди далі вирушати.

 Я і хмарка і туман,

 І струмок, і океан

 І літаю, і біжу

 І твердою бути можу. (Вода).

Що ж дає нам вода?  (Чистоту, здоров'я, красу, життя).

Обтирання, обливання,умивання, контрастний душ, купання у відкритих водоймах. Всі ці процедури сприяють зміцненню здоров'я.

5.Розучування вірша

Діти,а  як ми лагідно звертаємось до води?

Водичко, водичко, умий мені личко

Рум'яне та біле як яблучко спіле.

Щоб очки ясніли, щоб брівки чорніли

Щоб сміявся  роток і кусався зубок.

Якщо будете так звертатись до водички, то вона вам буде дарувати здоров'я.

6.Загартування повітрям

Вчитель. Наша мандрівка, продовжується. Відгадайте загадку.

Куди ступиш - всюди маєш

Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря).

Літає часто він довкола,

Дерев чимало поламав,

Але ніхто, ніде, ніколи

Його не бачив, не тримав. (Вітер).

- Для чого нам потрібне повітря? (Ним дихають люди, тварини, рослини).

А ще повітрям можна загартовувати і зміцнювати свій організм. Для цього потрібно більше  гуляти на свіжому повітрі в різні пори року. При цьому одягатися за погодою. Спати з відчиненою кватиркою. Взимку провітрювати кімнату.

Фізкультхвилинка VІ . Узагальнення і систематизація знань.

1. Робота за підручником с. 46-47

Опрацювання вірша Лесі Вознюк «Переплутав».

2. Робота в групах

- Давайте допоможемо Андрійкові навчитися одягатися за погодою.

1 група                                       2 група

Зима                                             Літо

 

3.Робота в зошитах

 

4.Перегляд  мультфільму   «Загартування»

- Яких помилок припустилися герої мультфільму?

VІІ . Підсумок уроку.

1.Чи сподобалась вам наша мандрівка?

2. Вправа  « Чарівний пеньок»

 

3. Технологія  «Незакінчене речення»     

- Сьогодні  я навчився ………….  .

- Сьогодні я дізнався…………….   .

- Було цікаво……………………..     .

- Я зрозумів, що ………………….    .

- Тепер я знаю…………………….    .

 

 

3.Висновок

До сонця личко підставляй

Водою тіло  обливай

Морозу, холоду не бійся

А для сміливості ти смійся!

4.Квітуча галявина здоров’я

- Діти, давайте всі  квіти, які ви отримали за свої відповіді протягом уроку прикріпимо на дошку і утворимо  квітучу галявину здоров'я.

 

5. Заключне слово вчителя

Швидко спливають хвилини

От і прощатись пора

Я на прощання вам зичу

Щастя, здоров'я й добра.

 

docx
Додано
30 березня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку