Конспект уроку зарубіжної літератури Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.

Про матеріал
Конспект уроку зарубіжної літератури в 11 класі Тема: Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.» (письмово). Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.
Перегляд файлу

Конспект уроку зарубіжної літератури

Тема: Складання тез за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.» (письмово). Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

Цілі:  Ознайомити учнів з основними рисами постмодернізму.

  •         Навчити складати тези за темою.
  •         Розвивати критичне мислення, аналітичні та комунікативні навички.

Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.

Методи: лекція, бесіда, робота з текстом, складання тез.

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •         Вчитель оголошує тему уроку та ставить проблемне питання: «Чим постмодернізм відрізняється від інших літературних напрямів?»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  •         Вчитель опитує учнів про їх знання з теми «Постмодернізм».
  •         Учні дають відповіді на запитання:

Постмодернізм:

Що таке постмодернізм?

Постмодернізм - це широкий культурний рух, який охоплює літературу, мистецтво, архітектуру, філософію та інші сфери. Він виник у другій половині ХХ століття як реакція на модернізм.

Коли виник постмодернізм?  Точний час виникнення постмодернізму визначити складно, адже це був не одномоментний перехід, а поступовий процес. Проте, зазвичай вважається, що постмодернізм почав розвиватися в 1960-х роках.

Порівняння з іншими напрямками:

 Модернізм: модернізм прагнув до оновлення та експерименту, але при цьому часто зберігав серйозність та віру в прогрес. Постмодернізм же більш іронічний, грайливий та скептичний.

Реалізм: реалізм прагнув до правдивого зображення дійсності. Постмодернізм же ставить під сумнів можливість об'єктивного відображення світу.

  •         Романтизм: романтизм підкреслював роль емоцій, індивідуальності та уяви. Постмодернізм же більш раціональний, прагматичний та зневірений.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  •         Лекція вчителя:
  •         Постмодернізм не є чітко окресленим напрямком, і його межі часто розмиті.
  •         Існує багато різних течій та авторів, яких можна віднести до постмодернізму.
  •         Постмодернізм продовжує розвиватися й еволюціонувати.
  1.      

Основні риси постмодернізму

  •         Еклектика: поєднання різних стилів, жанрів та форм.
  •         Іронія: гра з сенсами, пародія, самоіронія.
  •         Інтертекстуальність: наявність зв'язків з іншими текстами, цитати, алюзії.
  •         Гра з читачем: автор кидає виклик читачеві, змушуючи його активно співпрацювати.
  •         Відмова від метанаративу: відсутність єдиної, всеосяжної картини світу.
  •         Плюралізм: прийняття множинності думок, ідей, цінностей.

Які твори постмодернізму ви читали? 

Умберто Еко, "Ім'я троянди"

Італо Кальвіно, "Якщо подорожній зимової ночі"

Салман Рушді, "Діти півночі"

Габріель Гарсія Маркес, "Сто років самотності"

Курт Воннегут, "Бійня номер п'ять"

Володимир Набоков, "Лоліта"

  1.     Робота з текстом:

Учні читають текст про постмодерністське мистецтво. у  Вікіпедії. 

  •                                 Визначте основні тези тексту.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

  •         Учні складають тези за темою «Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.».
  •         Обговорюють складені тези.

VI. Підсумок уроку.

Вчитель узагальнює вивчене на уроці.

  •                                 Як автор описує елітарну й масову культуру в постмодернізмі?
  •                                 Які особливості постмодерністського мистецтва?
  •         Елітарна й масова культура в постмодернізмі:

Елітарна культура:

  •         Традиційно пов'язана з високим мистецтвом, яке доступне лише вузькому колу людей з високим рівнем освіти та достатком.
  •         Характеризується складністю, глибиною, інтелектуальністю.
  •         Вимагає від аудиторії певних знань та зусиль для розуміння.

Масова культура:

  •         Традиційно пов'язана з продуктами, призначеними для широкої аудиторії, розрахованими на розваги та емоції.
  •         Характеризується простотою, доступністю, стандартизацією.
  •         Не потребує від аудиторії спеціальних знань чи зусиль для сприйняття.

Постмодернізм:

  •         Змішує елементи елітарної та масової культури, створюючи нові гібридні форми.
  •         Використовує іронію, пародію, інтертекстуальність, щоб підірвати авторитетність обох типів культури.
  •         Заперечує ієрархію між елітарною та масовою культурою, пропонуючи плюралізм естетичних цінностей.

Приклади:  Постмодерністські романи: часто поєднують в собі високий стиль та складні теми з елементами масової культури, такими як детектив, фантастика, фентезі.

  •         Поп-арт: використовує образи масової культури, надаючи їм нового значення та інтерпретації.
  •         Кітч: навмисне використовує елементи низькопробного мистецтва, щоб кинути виклик традиційним уявленням про красу.

Наслідки: Постмодерністський підхід до елітарної та масової культури робить мистецтво більш доступним та демократичним.

  •         Змушує аудиторію критично мислити та ставити під сумнів усталені стереотипи.
  •         Відкриває нові можливості для творчого самовираження.
  •         Виставляє оцінки за активність на уроці.

VII. Домашнє завдання. Написати твір на тему «Постмодернізм: виклики та перспективи».

doc
Додано
11 квітня
Переглядів
619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку