Конспект уроку зарубіжної літератури у 7 класі"Тема Другої світової війни в європейській поезії"

Про матеріал
Розробка уроку сприяє усвідомленню здобувачами освіти трегедії війни як події всесвітнього масштабу.
Перегляд файлу

 

 

Урок зарубіжної літератури у 7 класі на тему «Друга світова війна у європейській поезії»

Мета: узагальнити знання учнів про особливості зображення теми війни в літературі; ознайомити з життєвим і творчим шляхом А.Маргул-Шпербера, К.І.Галчинського, знайти спільне і відмінне у віршах поетів; розвивати в учнів уміння робити висновки на основі вивченого, навички ідейно-художнього аналізу поетичного твору; сприяти формуванню особистого ставлення до проблем, порушених у творах, повагу до історичного минулого, патріотичних почуттів.

Обладнання: комп’ютер, проєктор, мультимедійні матеріали, підручник, портрети письменників, матеріали індивідуальних випереджуючих завдань ( «Портрет з обрамленням»,  «Історична довідка»), репродукції картин, виставка художніх творів на тему війни; добірка віршів про війну; відео «Спогади про табір смерті» https://www.youtube.com/watch?v=nLMrHJzA2js; відео «В той день, коли закінчиться війна» https://www.youtube.com/watch?v=_A-f8idpJdU.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

      І.Введення в тему уроку.

  • Прочитати тему. Визначити ключові поняття та завдання, які потрібно виконати ( спільне проєктування).

ІІ. Друга світова війна- це подія, що змінила життя людства на до та після…Вона ввійшла в історію народів світу, залишилася навічно в долях нащадків.

ІІ.Історична довідка. Друга світова війна ( випереджуюче завдання за обраним джерелом).

ІІІ. Тема Другої світової війни у мистецтві-одна з найпоширеніших у світі.

  • Назвати жанри мистецтв, які розкривають цю тему. Твори яких митців вам відомі? Чому ці твори залишаються популярними і сьогодні?
  • Сьогодні на уроці ми познайомимося з поезією поетів А.Маргула-Шпербера та К.І.Галчинського, які були сучасниками, свідками тих жахливих подій. Саме тому їхня творчість- це звинувачення, сподівання і надія.

ІУ. А.Маргул-Шпербер, видатний німецькомовний поет, автор вірша  «Про назву концтабору Бухенвальд».

1.Перевірка домашнього завдання: пояснити, як візуальні образи на запропонованому зображенні пов’язані з життєвим і творчим шляхом поета.

Буковина-край буків, батьківщина поета; Чернівці-навчання в гімназії, університеті; Відень-переїзд родини за часів першої світової війни; Франція, Америка-країни, якими подорожував А.Шпербер; Бухарест- еміграція до Румунії).

2. У назві твору, який ми будемо вивчати, є назва міста Бухенвальд. Що вам відомо про це місто?

  • Я пропоную вам переглянути відео про концтабір Бухенвальд, страшну сторінку історії , сучасником якої  був і А.Маргул-Шпербер. Перегляд відео про концтабір Бухенвальд. «Спогади про табір смерті» https://www.youtube.com/watch?v=nLMrHJzA2js;

3. Понятійний словник твору.

  • Пережите А.Шпербером знайшло відображення у вірші «Про назву концтабору Бухенвальд», осмислити який неможливо без попередньої роботи з понятійним словником.

Веймар- культурна столиця Німеччини, місто,в якому жили й творили світові генії Гейне та Гете,  яке розташоване на відстані 6 милей від Бухенвальду.

Надпис на воротах концтабору Бухенвальд «Кожному своє».

Буковина- у буквальному перекладі «земля буків», букових лісів.

4. Виразне читання вірша.

5. Осмислення та аналіз твору.

1. Чому в першій  стрічці вірша поет згадує Веймар?

2.Яким  постає рідний край ліричного героя у дитячих спогадах?

3. Чому герой не може згадувати свою Батьківщину тепер?

4. Який ключовий образ поезії зазнає змін?( Хмари в небі).

5.Використання яких художніх засобів дозволяє створити картину протистояння миру  війні?

6. Сформулюйте тему та ідею твору.

У. Наступний наш крок-дотик до творчості видатного польського поета  К.І.Галчинського, знайомство з його поезією «Пісня про солдатів Вестерплятте».

1. Портрет з обрамленням.  Розповідь учнів про життєвий та творчий шлях поета за попередньо підготовленою інформацією.

(Висновок: поету довелося пізнати лихоліття війни, полону. Це дало йому право писати для того, щоб пам’ятали).

2.Хроніка подій. Прочитати матеріал підручника «Зарубіжна література. 7 клас» (автор Є.Волощук).Чому ця подія стала знаковою для польського народу ? (Окупанти у перший тиждень війни зустріли шалений супротив невеличкого гарнізону).

3.Виразне читання з наступним ідейно-художнім аналізом твору.

  • Чому хроніку подій автор передав від імені першої особи?
  • Як автору вдалося підкреслити мужність солдатів? Відповідь обґрунтуйте цитатами.
  • Знайдіть образи –символи: небо, спів, хмари, «сніг понад Варшавою». Поясніть їхнє значення.
  • Якими художніми засобами поету вдалося влучно передати велич  подвигу бійців? Навести приклади.( Метафори, гіперболи, антитези як вдала спроба пояснити те, що людина здатна зробити те, що іноді здається неможливим)
  • Як ви розумієте вставлені фрази (А літо було гарне того року),( А на землі того року було стільки вересу)?
  • Як і того фатального року, цвіте верес, щоденно сходить сонце, як і тоді люди мріють про мир. Мріють, аледо мрії часто йдуть шляхом війни. Чи актуальна поезія сьогодні?

УІ. Сучасне нашої держави- виклик не тільки для нас, а й для всього світу. Виборюючи своє право бути незалежним, наш народ став прикладом єднання, мужності.Мужності, яка поєднується з любов’ю та надією. Сучасна поезія поповнюється творами про будні війни. Можливо, літературні критики зроблять певні зауваження щодо форми, рими тощо. Але глибина пережитого, щирість не викликають ні в кого ніяких сумнівів та ставлять їх в один ряд з творами визнаних геніїв. Переконаймося в цьому самі.Учні читають обрані сучасні поезії про війну в Україні.

УІІ. Сила слова магічна. Подумки побажаймо нашій країні пермоги, попросимо у Всевишнього  сили та мужності для бійців і помріємо про День Перемоги для країни. І щоб наблизити такий бажаний день, коли закінчиться війна, я пропоную вам виконати колективну роботу.

Учні під музичний супровід пісні «В той день, коли закінчиться війна» https://www.youtube.com/watch?v=_A-f8idpJdU)роблять короткі записи про те, яким вони бачать цей день, що ми  повинні зробити, щоб він настав якнайшвидше. Записи збираємо до конверта, який відкриємо всі разом  в той день, коли закінчиться війна…

 

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
31 березня 2023
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку