Тема. Перегляд та обговорення мультфільму «Зимові розваги». Безпечний відпочинок взимку. Дидактична гра «Так чи ні».
Мета: розширювати знання дітей про зимові розваги; активізувати словник; формувати поняття про необхідність дотримання правил безпеки під час зимових розваг; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати, вміння працювати в групі; збагачувати словниковий запас учнів.
Формування предметних компетентностей:
- математична компетентність - виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі
- природознавчої – формувати уявлення учнів навколишній світ шляхом спостереження та дослідження;
- застосувати знання в різноманітних життєвих ситуаціях;
- формувати навички природоохоронної роботи;
- сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів.
- комунікативної – формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку;
- спілкуватися державною мовою;
- налагоджувати взаємодію з оточуючими;
- розвивати навички спілкування.
Формування ключових компетентностей: громадської, соціальної, уміння вчитися, загальнокультурної, здоров’язберігаючої.
Очікувані результати. Учні знатимуть:
Обладнання: мультимедійна презентація, роздруковані картки, малюнки зимових розваг, сніговик із паперу частинами, музичний супровід, роздатковий матеріал, мнемотаблиці, відеоролики.
Вид уроку: Інтеграція: мовно - літературна освітня галузь, математична освітня галузь, природнича освітня галузь, технологічна освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент (2 хв.)
Ранкове коло
1. Вітання
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій всі зимовий маєм?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
2. Обмін інформацією
- Діти, хто скаже, яка у нас пора року?
- За якими ознаками ми помічаємо прихід зими?
3. Ранкові новини
- Який іде перший зимовий місяць?
- Які ще зимові місяці ви знаєте?
- Який сьогодні день тижня? (вчора, завтра)
- Яке сьогодні число?
- Яка погода? Опади?
4. Визначення настою (кубики Lego)
Червоний колір – поганий настрій, зелений – чудовий.
II. Актуалізація опорних знань учнів (5 хв.)
Що за диво –
Все навколо
Білим пухом занесло.
Дива зовсім тут нема.
Це до на прийшла… (зима)
- Діти, до нас на урок завітала зима і вона нам підготувала багато цікавих завдань, які нам нам треба зробити.
2.Вправа «Мікрофон»
— Хто любить зиму? Чому? (Взимку холодно; випадає сніг; річки, озера, ставки замерзають, діти люблять цю пору року)
3. Робота з Лего.
4. Фізкультхвилинка
III. Мотивація навчальної діяльності
Дощ, сніг, ковзани, квіти, лижі, гриби, хуртовина, роса, мороз, сніговик, туман, шуба, вода, травичка, санки, сонце, ягоди, рукавички, сніжинка, ковзанка.
— Діти, давайте складемо «павутинку» до слова «зима». Ми будемо відгадувати загадки. А відгадавши ці загадки, ви дізнаєтесь, що потрібно зимі для розваг дітей. Послухайте першу загадку.
(На дошці прикріплена сніжинка. Діти відгадують загадки і прикріплюють до кожного промінчика «сніжинки»-відгадки.)
В зимову веселу пору Дві дощечки, дві сестри
Ми найкращі друзі дітвори. Несуть мене із гори. (Лижі)
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори. (Сани)
Я падаю на ваші хати. Два коники залізні
Я білий-білий, волохатий. Несуть мене по льоду.(Ковзани)
Я прилипаю вам до ніг.
І називаюсь просто…(сніг)
Скрипу, скрипу – все мандрує, Надворі мороз тріщить,
Жартома, а чи всерйоз — баба з віником стоїть,
Геть шибки всі замурує а як сонце припече, —
Білим сріблом Дід… (Мороз) кине віник і втече. (Снігова баба)
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
Сьогодні ми поговоримо про зимові розваги дітей.
IV. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ (15 хв.)
https://www.youtube.com/watch?v=60AizGMokPI
Переглянемо другий мультфільм
https://www.youtube.com/watch?v=5lWof1JbSDk
V.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ (1 хв.)
Зіграти хочеться мені
З вами, друзі, в «Так чи ні».
Вам питання я поставлю:
Готуйте відповідь свою.
Запитання для гри
— Хлопчик на лижах іде кататися у парк. (Так.)
— Дівчинка на ковзанах катається по тонкій кризі. (Ні.)
— Хлопчик стрибає на тонкому льоду. (Ні.)
— Діти з’їжджають з гірки на санчатах прямо на дорогу. (Ні.)
— Хлопчик і дівчинка ліплять снігову бабу. (Так.)
— Діти на майданчику катають одне одного на санчатах. (Так.)
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (4 хв.)
А зараз ми закріпимо всі види зимових розваг, вивчивши віршик за допомогою картинок.
Діти винесли із дому
Лижі,санки, ковзани,
І згори летять щодуху,
Обганяючи вітри.
Діти винесли із дому
Лижі санки ковзани
Із гори летять щодуху
Обганяючи вітри
VII.ПІДСУМОК УРОК ( 1 хв.)
– Зимонька переконалася, як багато ви про неї знаєте, вмієте відгадувати «зимові» загадки, складати сніговиків і ще багато завдань. За це вона нагороджує кожного з вас своїми сніжинками.