Конспект відкритого уроку у 1-В класі з української мови
ТЕМА: Вивчення букви Оо
МЕТА:
Навчальна:закріплювати вміння учнів читати склади, слова та речення з новою буквою; вдосконалювати читацькі навички, вміння добирати слова до схем та складати звукові моделі слів; визначати місце звука в слові; добирати слова близькі за значенням до поданого;закріплювати поняття «однина» та «множина» предметів.
Розвиваюча:розвивати логічне мислення, пам'ять, здібності до творчого мислення, вміння виділяти головне, розвивати вміння спілкуватися; збагачувати мову та словничок учнів, розвивати усне мовлення.
Виховна: розширити знання учнів про калину як символ України; виховувати почуття патріотизму, любові до своєї країни, любові до народних обрядів та звичаїв, любові до рідної природи; навчити кожного учня проявляти активність на уроці, вчитися економно використовувати час, відведений на виконання завдання, виховувати вміння слухати товаришів та вчителя, вчити кожного учня дисципліновано і уважно поводити себе на уроці, виховувати розуміння у необхідності отримувати знання, щоб у дорослому житті приносити користь свої країні.
Обладнання: предметні малюнки; звуко-складові моделі; програвач,, , картки для читання, запис пісні «Ой є в лузі калина», підручники,
ХІД УРОКУ:
І. Організаційний момент
Учень:
Стали діти всі рівненько
Посміхнулись всі гарненько
Обернулись до гостей
Привітались: «Добрий день» всі разом
Вчитель:
Повернулись…
1.Енергоджайзер:
-хто любить навчатись – плесніть,
- хто мову бажає вивчати – затупотіть,
- хто любить працювати з друзями – потисніть руку,
-хто готовий працювати – сідайте.
Руки вгору підвели
І енергію взяли.
Щоби гарно працювати
І урок наш розпочати.
Руки швидко опустили
Та сусіда не заділи.
Всі мерщій за парти сіли
— Подаруйте, діти, мені свої гарні, милі, світлі усмішки — і почнемо урок.
ІІ. Артикуляційна розминка
-Перш ніж розпочати наш урок, давайте підготуємо до роботи наші мовні органи.
1 Розминка для язичка:
-паркан,
-сопілочка,
-грибочок,
-чашечка,
-млинець,
-парус,
-смачне вареня,
2Мовна зарядка.
Скоромовка
Орел на горі, перо на орлі
а) Читання скоромовки способом «Дощик».
- дощик накрапає (промовляють повільно і тихо)
- дощик сильніший (промовляють скоріше і голосніше)
- злива (промовляють голосно і скоромовкою)
- Ну а тепер перетворимося на поетів і складемо рими до нашого уроку.
. Чистомовка1 :
На-на-на – летить пташка до вікна.
Но-но-но – сонце світить у вікно.
Не-не-не – вранці розбуди мене.
Ни-ни-ни – дочекаємось весни.
Ні-ні-ні – знову сонце у вікні.
Чистомовка2
Ок ок ок розпочався наш урок
Но но но буду слухати уважно
Ку ку ку підніму руку
Ні ні ні ми розумні учні
-Ну і давайте ще потренуємо увагу, яка знадобиться нам на уроці. Уважно слухайте питання і відповідайте тільки на ті, з якими погоджуєтесь.
4)Дидактична гра «Я – не я»(цеглинки)
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонцю посміхався?
Не хотів хто одягаться
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати
і справжніми школярами скоріше стати!
IIІ. Повторення вивченого матеріалу
«Бліц-турнір»
1.Гра «Кубик»
Кубик кидаю про букву розповідаю:
2.Гра «Біг по доріжці» (читання складів)(букви рядами ходили – запам’ятати їх просили)
ІУ Інсценізація казки «Колобок»
У. Робота над темою уроку
1 Зміна кінцівки казки (групова робота)
…. Але доріжка ця вела до міста великого. Котився котився Колобок і закотився Колобок до школи. Побачив відчинені двері до 1-В класу. Закотився Колобок в клас. Ось який він (малюнок) Колобок прибіг у місто, в школу і привів букву, а яку здогадайтесь
Оленя одне блукало,
Оленя шукало маму,
Оля Олю запитала:
1Друкування букви о
а). Гра « Хто найбільше ?».
2 Письмо букви О
-відеоурок,
-пояснення вчителя,
-письмо букви.
. Зрадів Колобок, що саме цю букву. А чому?
(Бо в с лові «колобок» їх 3.)
- А ось і перше завдання для вас та Колобка. Назвати слова, в яких зустрічається звук [о]. Зовсім розгубився наш герой ! Давайте допоможемо Колобкові !
Учні
- Молодці ! Я теж вирішила допомогти Колобкові і дібрала такі малюнки шкільних речей.
( малюнки: портфель, глобус, олівці, фарби, пластилін )
- Чи підійдуть мої речі ? Чому ? ( немає звука ( о)
3 А зараз проведемо гру «Злови звук [о] в іменах» (плескають у долоні, якщо потрібні звуки є в слові).
Фізкультхвилинка
4.Вивчення вірша з зошита
Наше оленя бігає і шукає маму. Колобок привів його до….
Як звати маму оленятка ?
Гра « Живе речення»
5 Робота над звуковими і звуко-буквеними схемами.
-Розгляньте звукові схеми. Яким словам вони відповідають? Скільки складів? Який наголошений? Назвіть звуки (характеристика звуків).
6. Робота за Букварем
- Слухає Колобок, дивується. Багато нового дізнався. Цікаво йому, що буде далі. І ось виникло у нього питання. Називали ви слово «буквар». А що за книжка це така? Навіщо вона?
(це книжка щоб вчитися читати)
- Так. Правильно. Давайте відкриємо наші Букварики і покажемо Колобкові як ви вмієте працювати з цією головною книжкою у житті кожного першокласника.
а) читання слів;
б)Зіставлення звукової моделі та малюнків Гра « Телеграф»
в) Опрацювання тексту
1)Перегляд тексту учнями.
— Давайте разом прочитаємо його назву.
— Як ви гадаєте, про що йтиметься в ньому?
— Скільки речень у тексті? Чому ви так вважаєте?
2) Читання тексту вчителем.
Читання тексту учнями разом з вчителем.
3) Робота над змістом.
— Назвіть предмети, зображені на малюнках (вінок, дівчинка, вікно, скакалка, метелик, калина).
— До якого слова підходить подана звуко-складова модель?
Фізкультхвилинка (гімнастика для очей)
1. Не працювати є причина –
Очам даємо відпочинок!
Мерщій рівнесенько сідаймо.
Очима кліпать починаймо.
Навіщо кліпать? Така зарядка-
Вже краще бачать оченятка!
2.Раз, два, три!
Очі догори!
На чотири, п’ять і шість
Треба міцно їх стулить.
Знову очі догори,
Я рахую: раз, два, три!
7. Робота в групах
Гра «Мозковий штурм».
-Хто більше придумає слів і продовжить рядок:
V. Підсумок уроку
- Дуже стомився Колобок бо важко йому, перший день він на уроці, ви працюєте швидко старанно. Багато встигли зробити, а Колобок за цей час зголоднів. На перерві планує він відвідати їдальню. Я запитала в поварів чим будуть частувати вас сьогодні і вони надали мені меню. Я вам його зачитаю. Як що почуєте страви зі звуком (К) плесніть у долоні. [омлет] [каша] [олів`є] [компот]
За допомогою смайликів дайте відповіді на мої питання:
Вправа «Мікрофон». Учень ділиться враженнями від уроку, використовуючи опорні фрази:
Мені сподобалось…
Я дізнався…
Мені запам’яталося…
Вдома я розкажу про…
Я хотів би ще…