Конспект відкритого заняття "Розробка власних схем тканих герданів"

Про матеріал
Конспект відкритого заняття, на якому вихованці розроблюють схеми тканих бісером герданів за власними уподобаннями
Перегляд файлу

ДЕПАРТАМЕНТ  ОСВІТИ І НАУКИ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ВІДДІЛ ОСВІТИ СНІГУРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

СНІГУРІВСЬКИЙ БУДИНОК ТВОРЧОСТІ ДІТЕЙ ТА ЮНАЦТВА

 

 

 

Конспект відкритого заняття

 

 

E:\Елена\герданы\276719_blogrec-11824.jpg

 

 

 

 

                                                                                        Керівник зразкового

 художнього     колективу

                                                                            «Виготовлення сувенірів»

                                                                Васильєва О.В.

 

Снігурівка, 2019

Тема заняття: Розробка власних схем тканих герданів із бісеру.

Мета:

навчальна:

           - забезпечити засвоєння учнями знань мистецтва виготовлення герданів;

           - навчити створювати власні  схеми;

           - дотримання учнями санітарно-гігієнічних вимог, правил безпечної праці      й організації робочого місця під час виконання завдань практичної роботи.

виховна:

  • пробуджувати пізнавальні інтереси до українських оберегів, української нації, її культури і побуту;
  • виховувати в учнів любов до праці, естетичний смак, охайність, старанність.

розвивальна:

  • сприяти розвиткові пізнавальних інтересів учнів до бісерного рукоділля, до його історичного коріння та витоків;
  • розвиток емоцій і фантазії.

Завдання:

  • розширити й уточнити уявлення дітей про різноманітність українських прикрас із бісеру;
  • сприяти розвитку пізнавального інтересу, уваги, кмітливості, творчих здібностей;
  • виховувати естетичний смак

Метод навчання: розповідь-пояснення, коментар, бесіда, демонстрування, аналіз.

Тип заняття: узагальнення матеріалу, практична робота.

Формя заняття: індивідуальна робота, колективна робота, групова робота.

Обладнання :  зразки бісерних прикрас та виробів з бісеру, малюнки круга Іттена, схеми квітів, папір в клітинку, кольорові олівці, фломастери  .

 

 

Хід заняття:

 

І. Вступна частина.

1) Організаційна частина.

      Зараз ми переживаємо «бісерний бум», який зв’язаний з тим, що відомі кутюр’є стали активно використовувати вишивку бісером у своїх моделях, а як аксесуари до них пропонують вишукані прикраси з бісеру [Додаток І].

За словами Коко Шанель, мода рано чи пізно виходить із моди, а стиль – ніколи. А що може бути стильніше за ексклюзивний, ручної роботи аксесуар?

       Протягом століть створювалось народне мистецтво, розмаїте й багатогранне. Виникло воно з любові до рідного краю, всього навколишнього світу і з потреби на тільки бачити і відчувати красу, а й творити її власними руками.

       Бісероплетіння міцно займає своє місце поряд з іншими видами декоративно-ужиткового мистецтва.

2) Інструктаж з техніки безпеки.

ІІ. Основна частина.

1. Повідомлення теми заняття.

      Темою нашого сьогоднішнього заняття є : Розробка власних схем тканих герданів.

2. Бесіда.

Керівник гуртка: На минулих заняттях ми з вами познайомились з історією бісероплетіння. Сьогодні у нас на занятті присутні гості, яким теж цікаво          дізнатися про жіночі прикраси. Пригадаймо разом деякі цікаві факти.

Вихованка: Прикраси із бісеру найпоширеніші в Закарпатській, Львівській, Івано-Франківській, Чернівецькій областях. На Гуцульщині бісер дістав своє широке застосування для оздоблення одягу та виготовлення нашивних прикрас: селянок, ґерданів, підвісок і т.д. Чудовим рукоділлям захоплювалися не тільки жінки, а й чоловіки. На Гуцульщині побутувало чимало жіночих прикрас: натуральні, та штучні коралі, скляне намисто, дукачі, згарди, силянки та ґердани.

        Найбільш поширена назва "ґердан"    це нагрудна прикраса у вигляді петлі з суцільної або ажурної смужки різної ширини, яка одягається через голову на шию, з'єднані спереду медальйоном кінці прикрашають груди. Ткацтво бісером - старовинна техніка виготовлення прикраси [Додаток ІІ].

Керівник гуртка: Прикраси з бісеру споконвіку й тепер мають призначення “оберегів”. Яскраві бісерні мережива вважаються носіями магічних сил. Навіть зле око зупиниться насамперед на майстерно виготовленій речі. Тож не диво, що за цю роботу беруться тільки люди з чистими намірами й “легкою рукою”,
передаючи тепло своєї енергії на чутливе бісерне зерно, а через нього –
на інших людей. Ми з вами  знайомилися зі значенням кольорів та символів в герданах.

Учениця:  Так, горизонтальна лінія означала землю; хвиляста – воду, вогонь – у вигляді хреста; ромб, коло або квадрат символізує сонце. В орнаментах бісерних прикрас використовують різні відтінки червоно кольору, який являється оберегом. Майже в кожному селі в малюнки додають сині та фіолетові відтінки. Часто використовується білий колір, як тло, або світлий акцент в орнаменті, щоб підкреслити  свіжість колориту. Важливе значення має фон, який визначає характер узору, його   кольорове звучання, він різний у різних селах.

Учениця: КАЛИНА – символ України, вірна супутниця людини від народження до  останніх днів. СОНЯШНИК - символ Сонця, праці й достатку, сили і добробуту. ТРОЯНДА  - символ небесної досконалості й блаженства, цнотливості й чистих земних пристрастей. МАК - символ безконечності й незчисленності зоряного світу, Всесвіту, і, водночас, сну і забуття. ВОЛОШКА символізує життя, молодість, красу, скромність і простоту.

Керівник гуртка: Ви, дівчата, раніше виготовляли гердани по готовим схемам, які ми знаходили на просторах Інтернету, в різноманітних журналах [Додаток ІІІ].

      Зараз Юлія нагадає всім присутнім техніку ткацтва герданів [Додаток ІV].

       На цьому занятті ви спробуєте скласти свою власну схему для виготовлення гердану, використовуючи знання про значення ліній, фігур та кольорів [Додаток V].

        Будь ласка, приступайте до роботи. А наших гостей також запрошуємо долучитися до складання власних схем герданів [Додаток VІ] .

(Вихованці та гості працюють над схемами герданів).

Фізкультхвилинка

1. Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4 -5 разів.

2. Міцно замружити очі. Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь. Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само - у лівий. Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6. Повторити 1 – 2 рази.

4. Витягнути руку вперед. Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4. Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6. Повторити 4 – 5 разів [Додаток VІІ].

 Керівник гуртка: Продовжуємо роботу.

ІІІ. Заключна частина.

Підвести підсумок роботи. Оцінювання  виробів. Аналіз помилок. Обговорення проблем, які виникли в процесі виготовлення поробок. Прибирання робочих місць. Фото напам'ять [Додаток VІІІ].

ІV. Підсумок.

Що ми зробили на занятті?

Що нового дізналися?

Які труднощі виникали під час практичної роботи?

Що найбільше зацікавило вас?

 

V. Домашнє завдання.

      Підготувати самостійно вдома схему для тканого гердану. Підготувати бісер для виготовлення гердану.

Список використаних джерел:

1. Будзан А. Ф. Художні вироби з бісеру // НТЕ.— 1976.— № 1.— С. 80-85.

 2. Матейко К.І. Український народний одяг.— Київ, 1977.

3. Савчук Г.В. Вироби з бісеру // Народні художні промисли УРСР.— Київ, 1986.— С. 99-102.

 4. Врочинська Г.В. Українські народні жіночі прикраси XIX – початку XX століть.— Київ, 2007.

 5. Федорчук О. Українські народні прикраси з бісеру.— Львів, 2007.

6. Федорчук О.С. Засади художньої виразності в українських традиційних прикрасах із бісеру // Мистецтвознавство’03.— Львів, 2004.— С. 151-164.

7. Будзан А. Ф. Вироби з бісеру // Бойківщина: Історико-етнографічне дослідження.— Київ, 1983.— С. 280–281.

8. Сахро М.П. Прикраси з бісеру // Гуцульщина.— Київ, 1987.— С. 440-442.

9. Павлюк А.Д. Прикраси з бісеру у фондах Чернівецького музею народної архітектури та побуту // Буковина — мій рідний край (матеріали історико-краєзнавчої конференції молодих дослідників…).— Чернівці, 2000.— С. 105-107.

Електронні ресурси:

Pinterest

https://www.pinterest.com/pin/649714683716729973/?lp=true

https://www.pinterest.com/pin/641974121859746987/

https://www.pinterest.com/pin/547609635937531958/

https://www.pinterest.com/pin/605804587350494470/

https://www.pinterest.com/pin/641974121862762136/

 

 

 

ДОДАТКИ

Додаток І

https://poradumo.com.ua/wp-content/uploads/2016/06/d0e40875799ff95d50a4f0c328a35a6c.jpg

https://poradumo.com.ua/wp-content/uploads/2016/06/e7b7ea12ae728a279b70c22d76cb72a9.jpg

 

 

 

https://poradumo.com.ua/wp-content/uploads/2016/06/7f303e1e072666155d1f1ba77568e8b2.jpg

Додаток ІІ

 

 

Цена: 300 грн. - Гердан "анютины глазки" Ручная Работа, #22009725, Цвета: Разноцветный, Размер: One size. Купить в Шафе недорого

 

 

 

 

Додаток ІІІ

E:\Елена\герданы работы\IMG_0061.JPG

E:\Елена\герданы работы\IMG_0054.JPG

 

 

 

 

 

 

E:\Елена\герданы работы\IMG_6628.jpgE:\Елена\герданы работы\IMG_6635.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток ІV

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0096.JPG

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\1_640.jpgДодаток V

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\opredelenie-cvetotipa-3.jpg

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\c5d403_preview.jpgE:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\biser visivka naz.jpg

 

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\08280bfa3432.jpg

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\387647a49037ec4a2b5066a8e5efd495.jpg

 

 

 

Додаток VІ

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0126.JPGE:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0122.JPG

 

 

 

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0149.JPGE:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0140.JPG

 

 

 

 

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0142.JPGE:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0144.JPG

 

 

 

 

 

Додаток VІІ

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0148.JPGE:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0147.JPG

 

 

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0155.JPGДодаток VІІІ

 

 

 

 

 

 

E:\Елена\Портфоліо гуртка\методрозробки\відкрите заняття вищий рівень І рік навчання\IMG_0160.JPG

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
4127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку