Конспект відкритого заняття "Свята нашого народу» Бессарабський оберіг «Сонечко млинець» в техніці оригамі.

Про матеріал
Ознайомити учнів з традиціями українського народу і нашої місцевості.Прищеплювати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій, обрядів Повагу до укладу життя, побуту, звичаїв предків, почуття спільності зі своїми витоками і гордості за них.
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття "Свята нашого народу»

 ТЕМА: Бессарабський оберіг  «Сонечко млинець» в техніці оригамі.

ЦІЛІ:

- ознайомити учнів з традиціями українського народу і нашої місцевості.

- вдосконалювати вміння та навички виконання виробів у техніці орігамі;

- закріпити і повторити базову форму « катамаран»;

- закріпити вміння згинати квадрат в різних напрямках, відгинати і пропрасовувати кути;

- повторити основні геометричні поняття (квадрат, подвійний квадрат, діагональ);

- розвивати дрібну моторику і координацію рухів рук;

- сприяти розвитку комунікативних здібностей, уміння працювати індивідуально і в команді;

- активізувати пізнавальні процеси;

- розвивати конструктивне мислення дітей, творчу уяву;

- виховувати любов до національної культури;

- прищеплювати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій, обрядів

- прищеплювати повагу до укладу життя, побуту, звичаїв предків, почуття спільності зі своїми витоками і гордості за них.

ОБЛАДНАННЯ:

  • готові зразок «Сонечко - млинець», складеним способом орігамі;
  • інструменти (ножиці, папір, клей.);
  • заготовки квадратів жовтих відтінків розміром 20*20;
  • додатковий матеріал (шаблони: посмішка, очі, сонячні окуляри, капелюх, бантик.)

                                                            ХІД ЗАНЯТТЯ

 

Ḭ ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

1. Керівник:

Здравствуйте діти!, Добридень, шановні гості.

Сьогоднішнє заняття почнемо з гарного настрою. Візьміться за руки і посміхніться один одному, поділіться позитивом. Наше заняття буде цікаве і пізнавальне, ми будемо працювати і відпочивати. (Перевірка присутніх «Мій настрій») (Додаток№1)

Я рада, що у вас гарний настрій. Успіхів Вам!

2. Повторення техніки безпеки в гуртку.

Перед початком роботи нам потрібно пригадати правила поведінки при роботі з ножицями і папером. (Додаток№2)

(Правила роботи з ножицями, діти, нагадують за годинниковою стрілкою )

ІІ. ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

1. Керівник:

Я рада всіх вас бачити на занятті, і, сподіваюся, що ми всі будемо дружно працювати.

Сьогодні ми з вами поговоримо про свята. А Японське мистецтво орігамі трансформуємо під наші бессарабські традиції. Наше заняття спрямоване на популяризацію святкових традицій Бессарабії.

Свято - це день, виділений з череди сірих буднів, викликаний якоюсь подією. Це день торжества, коли люди відзначають якась важлива подія. Дні, в які ми веселимося, відпочиваємо. Відбувається це у відповідності з традиціями, релігійними або народними. У календарі святкових днів присутні релігійні, міжнародні, державні, професійні свята, і ті свята, які стосуються індивідуально якийсь сім'ї або людини, так звані, особисті свята. Це ж стосується і традиційних свят, історія яких часом сягає в далеке минуле.

Діти!


Які державні свята ви знаєте?

Які народні свята ви знаєте?

Які міжнародні свята ви знаєте?

Які особисті свята ви знаєте?

Які зимові свята ми відзначили?

Який наступний?


(відповіді вихованців гуртка)

 

Одним з народних свят є свято проводів зими - Масляна.

Масляна - одне з найбільш світлих та веселих свят, яке пов'язане із давнім народним звичаєм - проводами зими і зустріччю весни. Люди чекали теплих весняних днів, дякували за тепло сонця, славили його, пекли млинці - круглі, рум'яні, що нагадують за формою Сонця. Масляна - одне з найулюбленіших у народі свят. Люди проводжали холодну зиму і зустрічали довгоочікувану весну. Символ Масляної – млин, як знак сонця.

2. Доповідь інструктора: (Додаток№3)

Який головний атрибут Масляної? (млинці)

Гра « Склади млинець»

3. Мотивація навчальної діяльності

Керівник:

Сьогодні ми продовжимо знайомство з мистецтвом складання паперу – орігамі та зробимо домашній оберіг «Сонечко - млинець », яка символізувала весну. Зробимо сонце, яке піднімає настрій, і будемо зберігати оберіг весь наступний рік. А ще можна оберіг подарувати. Це потужний оберіг дому, сім'ї і тепла. (Показ).

4.Перед тим як почати роботу, давайте повторимо, що ми робили на минулому занятті і які базові форми ви знаєте? (відповіді вихованців гуртка)

ІІ. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА.

Схема (покроково) . (Додаток№4)

Ви повинні запам'ятати, що складати папір треба, по-перше, обов'язково на столі, по – друге, ретельно пригладжуючи пальцем кожну складку.

Для роботи нам потрібен клей, ножиці і два квадрата яскравого паперу (бажано жовтих відтінків).

Отже, приступимо до виготовлення оберегу:

- працюємо з одним квадратом. Виготовляємо базову форму «Катамаран»

- піднімаємо кишені і розплющуємо всі чотири кишені.

- на одержані чотирьох кишенях робимо базову форму «морозиво».

- на кожному маленькому квадраті треба зробити базову форму «птах».

- повторимо всі дії з іншим квадратом.

- наклеюємо паличку на одну частину сонця і скріплюємо з іншою частиною, так, що б промінчики не закривали один одного.

Акцент на:

- самостійну діяльність;

- робота в парах. (допомога друга) і микрогруппах. ;

- повторення матеріалу в процесі (Обговорювання процесу роботи покроково).

Оберіг «Сонечко –млинець» майже готовий ! Залишилося тільки прикрасити. Після невеликої перерви ви проявіть свою творчість. ( авторські доповнення до роботи.)

Але це ми зробимо після фізхвилинки. (Додаток№5)

4. Роздача додаткового матеріалу (шаблони: посмішка, очі, сонячні окуляри, капелюх, бантик і ін)

3.ПІДСУМКОВА ЧАСТИНА

Підведемо підсумки нашого уроку і проведемо невелику вікторину.


1.Що робили на занятті?( Сонечко – млинець)

2. Що проводжає Масляна?(зиму)

3.Що зустрічає Масляна(весну)

4.Згідно звичаям, що символізує млин (сонце)

5.Зі скількох частин складається сонечко?

6. Як називається останній день Масляної?(прощена неділя)

7. Його спалюють в останній день Масляної (опудало)

8. Скільки днів святкується Масляна (сім)

9 Кому можна його подарувати або зробити такий же?

10.Що найбільше вам сподобалося на занятті?

11. Який у вас настрій зараз?

12. Як ви могли б оцінити свою роботу на уроці?


ОЦІНКА УСПІШНОСТІ РОБОТИ ДІТЕЙ НА ЗАНЯТТІ І ЯКОСТІ ВИКОНАНИХ ВИРОБІВ

Керівник оцінює роботу гуртківців за номінаціями.


- акуратне;

- променисте;

- смішне;

- позитивне;

- чарівне;

- добре;

- доброзичливе;

- кумедне;

- казкове;

- життєрадісне;

- грайливе;

- креативне.


 

Ви великі молодці! Сьогодні всі добре попрацювали, показали свою майстерність, які красиві обереги у нас вийшли.

У нашому кабінеті стало дуже світло, тепло, яскраво. У вас з'явився добрий настрій!

Домашнє завдання: Виготовити кілька оберегів і подарувати друзям, рідним в масляний тиждень.

Ми сам може взяти активну участь в оздобленні будинку, створенні затишку і гарного настрою.

Ми хочемо подарувати наш оберіг «Сонячний млинець Палацу.

А тепер фото для наших улюблених мам. Діти самі вирішують, як буде називатися фотографія. Запрошуємо наших гостей на селфі.

 

Наш урок закінчено. Дякую за увагу!!!

 

Додаток№1

Перевірка присутніх «Мій настрій»

Хлопці беруть один одного за руки. Називаючи ім'я та прізвище, повертаються до сусіда і мімікою передають свій настрій.

 

Додаток№2

Керівник гуртка пропонує дітям пограти в гру «Журавлик». Дає дітям в руки паперовий журавлик, вони передають його по колу, і кожен, узявши в руки журавля, називає якесь правило техніки безпеки.


1. Працюй ножицями тільки на своєму робочому місці.

2. Зберігати ножиці у певному місці в закритому вигляді

3. Різати сидячи, не розмахуючи ножицями, не кидати їх, стежити за пальцями.

4. Передавай ножиці в закритому вигляді кільцями вперед

5. Не тримай ножиці кільцями вгору.

6. Не залишай їх у відкритому вигляді.

7. Без дозволу вчителя не брати інструменти.

8. Не розмахуй ножицями, під час різання, не ходи, а також не підходь надто близько до того, хто ними працює.

9. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі


 

Додаток№3

Розповідь вихованця гуртка:

Масляна - один з самих світлих і веселих свят. Припадає воно на останній тиждень перед початком Великого посту. Морози вже були не такими лютими, усе тепліше пригрівало сонечко. У другій половині зими у корів, кіз, овець з'єднання було потомство: телята, козенята, ягнята. Більшали надої молока - його тепер вистачало і людям і тваринам. На другий день Масляної робили з соломи,сіна, пруття та різного ганчір'я велике опудало. Воно символізувало зиму. Опудало возили кіньми вулицями, а іноді возили сусідніми селами з жартами та піснями. Потім ішли на край села після обіду палити опудало зими і весну закликати ,опудало підпалювали, навколо нього водили хороводи, співали, дивувалися на дім, бо якщо він підіймався вгору, всі вірили, що це до гарного врожаю.

Смеркало, гомін поступово затихав навкруги і святу приходив кінець. Раніше говорили, чим веселіше свято, тім швидше розтане сніг. Весна приносити нам щастя, радість мирної праці, пісню крилату, багато яскравих квітів, і щиру любов.

(Перегляд відео про традиції святкування Масляної).

 

 

 

 

 

Додаток№4

 

Додаток№5

Физминутка№1

Подавати млинці можна з маслом, сметаною, ікрою, медом, сиром.

А зараз я подивлюся, що ви знаєте про приготуванні млинців.

Гра:

Якщо вірна відповідь – говоримо «так» і ляскаємо руками, якщо не вірна – «ні» та тупотім ногами.


Сорока – білобока

Задумала млинці пекти,

Пішла На ринок

І ось, що взяла...

Парне молоко – так!

Куряче яйце – так!

Крупа манна – ні!

Капуста квашена – немає!

М'ясний холодець – ні!

Цукор і сіль – так!

Біла квасоля – ні!

Масло топлене – так!

Рибка солона – ні!

Китайський рис – ні!

Лавровий лист – ні!

Мед і сметанка – так!

Сир український – так!

Перець болгарський – ні!

Соус татарський - ні!

Полуничне варення – так!

Банан американський - так!

 

Фізкультхвилинка №2

 

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться!

За хороший день вчорашній.

І до сонця потягніться.

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І на місці тихо сядьте.


 

 

 

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку