Конспект виховної години на тему "Казки читай і все знай"

Про матеріал
Конспект виховної години для 3-4 класів. Насичена різноманітними та різнорівневими цікавими завданнями.
Перегляд файлу

Тема. Казки читай і все знай.

Мета: розвивати в дітей пізнавальний інтерес та любов до української казки; виховувати за допомогою казки моральні чесноти й загальнолюдські цінності; підтримувати в класі атмосферу доброзичливості та взаєморозуміння.

Обладнання: книжкова виставка «Улюблені казки»; картки із зображеннями персонажів знайомих дітям народних казок; картки із зображеннями тварин — героїв казки; аудіоапаратура; папір та олівці, електронна фізхвилинка.

Форма проведення: вікторина.

Хід заняття

  1. Організаційний момент
  1. Привітання
  2. Перевірка готовності до уроку

- Діти, чи всі зручно всілися на свої місця й готові мене уважно слухати?

Час вже, дівчатка й хлоп’ята, розмову нам починати, а про що вона буде, ви, певно, вже здогадуєтеся.

II. Повідомлення теми й мети

- Скажіть, хто з нас не любить казок? Казки приходять у наше життя ще в ранньому дитинстві і залишаються з нами надовго. Спочатку ви чули казку з уст мами чи бабусі, її розповідала вам вихователька в дитячому садку або старша сестричка.

- Якою є ваша улюблена казка?

III. Основна частина

1. Бесіда

-  А ви знаєте, що казка прийшла до нас з давніх-давен? Передавалася вона з уст в уста, з покоління в покоління.

- Український народ любив казки, тому понавидумував їх дуже багато. В основу казочок покладалися легенди, перекази, притчі. У казкових героїв вони втілювали людей, висміювали або возвеличували їхні вчинки, риси характеру.  Казка багато чому нас навчає, тому тема нашого  сьогоднішнього заняття — «Казки читай і все знай».

- Казки цікавлять нас і бентежать, змушують захоплюватися, хвилюватися, уявляти. Знайомлячись із казкою, ми стаємо кращими, бо кожна казочка вчить нас мудрості й доброти. Особливо близькі й дорогі для нас рідні українські казки, адже ми завжди прагнемо наслідувати найкращі чесноти героїв української казки.

2. Робота над загадками

- Український народ склав чимало казок і про тварин, кожна з яких має власну, особливу вдачу. Зараз ми пограємо в гру, яка допоможе нам пригадати всі вади й чесноти звірів з казок.

Учитель по черзі бере картки із зображеннями тварин, закриваючи їх від дітей, і читає загадки. Коли школярі відгадують загадку, класовод показує зображення.

Говорить лагідно, ласкаво,

Насправді ж хитра та лукава,

На думці в неї завше, діти,

Одне: кого б це обдурити? (Лисиця.)

 

Має вдачу полохливу,

Несміливу, боязливу,

Весь тремтливий і боїться

Вовка хижого й лисицю. (Зайчик.)

 

Він зубастий, надто лютий,

Полювати звір цей любить,

Злістю він відомий, друже,

А от розумом — не дуже.(Вовк.)

 

Неквапливий, вайлуватий,

Чималий у нього зріст,

Медом ласувати радий,

Залюбки солодке їсть.(Ведмідь.)

 

Рано-вранці він співає,

Сонечко завжди вітає.

Ця дзвінкоголоса птиця —

Мрія кожної лисиці.(Півник.)

- Добре. Бачу, ви знаєте і любите українські казки про тварин. Тому, гадаю, наступна гра здасться вам зовсім не складною.

 3. Гра «З якої казки?»

 Тупу-тупу ногами,

 Сколю тебе рогами,

 Ніжками затопчу,

 Хвостиком замету...

(Коза з казки «Коза-дереза».)

 

Я по коробу метений,

 На яйцях спечений —

 Як від баби та од діда втік,

 Так і від тебе втечу!

 (Колобок з однойменної казки.)

 

 Онде наша діва,

 Онде наша Іва,

 На метеному дворці,

 На тесаному стовпці.

 Кужілочка шумить,

 Веретенце дзвенить.

(Качки з казки «Кривенька качечка».)

 

 Гуси, гуси, гусенята!

 Візьміть мене на крилята Та понесіть до батенька,

 А в батенька — їсти й пити,

 Ще й хороше походити!(Івасик-Телесик з однойменної казки.)

«Баба діда за сорочку, внучка бабу за торочку…»( «Ріпка»)

 «Я не пила , я й не їла: тільки бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила водиці крапельку…» («Коза-дереза»)

«А мишка бігла, хвостиком зачепила, яєчко покотилося, впало та й розбилося.» («Курочка Ряба»)

 «Уліз ведмідь – семеро стало…» («Рукавичка»)

 «Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.» («Колобок»)

«Котику-братику, несе мене Лиска

По каменю-мосту на своєму хвосту,

Порятуй мене!» («Казка про Котика і Півника»)

«Призволяйся, Журавлику, призволяйся, лебедику…» («Лисичка та Журавель»)

IV. Фізкультхвилинка

- У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка,

Вирушали на зарядку.

Похитали головою,

Раз притупили ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

4. Гра «З’єднай прислів’я».

Книжка вчить, як на світі жити.

Хто багато читає, той більше знає.

З книгою жити – з добром дружити.

- Поясніть прислів’я.

5. Гра “Впізнай героя”

- Уявіть, що відому вам казку розповідає один із казкових героїв. Вам потрібно назвати героя казки, від імені якого ведеться розповідь та назву казки.

Казка 1

«Я вирішив просто подорожувати світом і не знав, що все так станеться. Я гадав, що всі так само добрі, як мої Дідусь та Бабуся. Але виявилося, що у цьому світі мешкають і злі, і жорстокі, і хитрі…» ( Колобок , «Колобок»)

Казка 2

«Оце так хвіст у цієї Мишки! Не зрівняти його ані з кулаком Дідуся, ні з кулаком Бабусі. Й треба ж було цій Мишці вибігти у найнеслушніший момент. Зараз би усі дивувалися з мене. Лежало б я на видноті… »(Яйце , «Курочка-Ряба»)

Казка 3

«Мені приємно знаходитися на голівці цієї Дівчинки. Вона мені подобається. Завжди охайна. Мені подобається разом з нею подорожувати лісом, навідуватися до бабусі. Але є єдина вада: моя хазяйка занадто довірлива. Тому з нею трапляються різні негаразди…»(Червона шапочка, «Червона Шапочка»)

Казка 4

«Відверто кажучи, неприємно, коли тебе взуває Кіт. Бо в нього кігті. Він іздряпав і розірвав усі мої устілки. Я, звичайно, розумію, що уся ця біганина заради хазяїна, але дуже вже боляче…» (Чоботи, «Кіт у чоботях»)

Казка 5

«Безперечно, ми б не хотіли її підводити. Ми б могли відстати, вся ця історія закінчилася б там, на балу. Але ми не маємо права ні поспішати, ні відставати…» (Годинник, «Попелюшка»)

Казка 6

«Для мене дуже шкідливо стільки часу знаходитися у воді… Дякую цьому допитливому й неслухняному хлопчикові. Якби не він й не черепаха, скільки б це довелося мені лежати на дні?..» (Золотий ключик, «Пригоди Буратіно»)

Казка 7

«Я, звичайно ладна була виконати всі її побажання. Бо її чоловік врятував мені життя. Але, кінець кінцем, я зрозуміла: чим більше людині давати, тим більше вонахоче. Ось і доводиться таким людям залишатися у розбитого корита…» (Золота рибка, «Казка про рибака та рибку»)

6. Робота над числами у казках

- Назвіть казку, в назві якої є число.

«Вовк і семеро козенят»

«Троє поросят»

«Білосніжка і сім гномів»

 «Про царівну та сім богатирів»

«Алі-баба і сорок розбійників»

«Три горішки для Попелюшки»

«Десять братів і сестриця Галя»

«Дванадцять місяців»

7. Гра “Пригадай героя”

- З казок назвіть позитивних і негативних персонажів.

V.Заключна частина

1. Підсумкова бесіда

- Отож, діти, любіть українську казку!

- Хай казка іде по життю поруч із вами, як вірний друг, а кращі герої казки — мужній Котигорошко, мудра Маруся, вірний собачка, добра царівна — стануть для вас гарним прикладом.

 

 

docx
Додано
18 березня 2020
Переглядів
1012
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку