Конспект виховного заходу, присвяченого 21 лютому – Дню рідної мови.

Про матеріал
Мандрівка-конкурс, присвячена Дню рідної мови Мета: розширити, збагатити, узагальнити і систематизувати знання учнів про мову і літературу, формувати в учнів розуміння того, що українська мова – наш скарб, розвивати навички застосування знань з мови та літератури на практиці, розвивати пам'ять, увагу, виховувати любов до рідної мови й культури
Перегляд файлу

Конспект виховного заходу, присвяченого 21 лютому – Дню рідної мови.

Вчитель української мови і літератури Шевченко Олена Михайлівна

Мандрівка-конкурс, присвячена Дню рідної мови

Мета: розширити, збагатити, узагальнити і систематизувати знання  учнів про мову і літературу, формувати в учнів розуміння того, що українська мова – наш скарб, розвивати навички застосування знань з мови та літератури на практиці, розвивати пам'ять, увагу, виховувати любов до рідної мови й культури 

 

 

Обладнання:  на дошці записані назви команд; надпис :

 «Бринить-співає наша мова, чарує, тішить і п’янить». Олександр Олесь

Хід мандрівки-конкурсу

 

Добрий день, дорогі діти! Сьогодні ми ще раз доторкнемося до найдорогоціннішого діаманту – української мови, і доведемо, що ми любимо рідну мову.

Пропоную всім вирушити у цікаву мандрівку потягами.

Швидкість руху потягів буде залежати від команд-учасників.

І. Завдання : обрати членів команд за кольоровими стрічками (розрізаються папірці двох кольорів відповідно до кількості учасників).

Після визначення членів команд, необхідно обрати капітанів та назви команд (можна за підказками).

1 – ша команда  «Знавці». Девіз: «Знання людині, що крила пташині».

2- га команда « Моволюби». Девіз: «Слово – зерно, письмо –  ґрунт».

І зупинка «Антоніми».(За правильне виконання завдань команди отримують по 10 балів).

Назвати, враховуючи час,  антоніми до поданих виразів :

Завдання для першої команди:

1. Добрий день – добрий вечір.

2. Кажи – мовчи.

3. Поглянь – заплющи очі.

4. Прокласти – взяти.

5.  Хвалити – гудити.

6. Всюди – ніде.

7. Головний – другорядний.

8. Тимчасово – регулярно.

9. Купити – продати.

10.  Талановитий – бездарний.

Завдання для другої команди:

  1. Чорне – біле.
  2. М’яко – твердо.
  3. Хибно – вірно.
  4. Вивчати – забувати.
  5. Працювати – ледарювати.
  6. Стверджувальний – заперечний.
  7. Радісний – сумний.
  8. Всі – ніхто.
  9. Тиша – шум.

10. Пригадувати – забувати.

 

 

ІІ зупинка «Синоніми»    Запозичене – Українське(За правильне виконання завдань команди отримують по 12 балів).
 

1. Абітурієнт – вступник

1. Аплодисменти – оплески

2. Галстук – краватка


3. Адаптувати – пристосувати
4. Аеропорт – летовище
5. Актуальний – важливий, сучасний, своєчасний
6. Алфавіт – абетка (азбука)
7. Фактор – чинник

8. Фіаско – невдача, провал

9.Дистанція – відстань

10. Фонтан – водограй

11. Фундатор – засновник

12. Лайк – вподобання


1.Аргумент – доказ
2.Інвестиції – вкладання
3.Карта – мапа (геогр.)
4.Консенсус – згода
5.Масштаб – вимір
6.Прогрес – поступ
7. Процент – відсоток
8. Резерв – запас
9. Фейк, фікція – вигадка
10. Феномен – явище

11. Фонтан – водограй
12. Фотокартка – світлина

 

Третя зупинка «Орфографічна» (За правильне виконання завдань команди отримують по 3 бала).

(На заздалегідь підготовленому ватмані записані слова, а там, де треба вставити літери вирізані квадратики. Члени команд мають вставити необхідні літери).

Завдання для першої команди:

 

Крутиться, критикуй, розпростерті.

Завдання для другої команди:

 

Ненависний, мистецький, неповторний.

 

Четверта зупинка “Фразеологічна». (За правильне виконання завдань команди отримують по 3 бала).

Необхідно відгадати зашифровані фразеологізми.

Перша команда:

 

Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів

 


Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів

 

Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів


 

 

Друга команда:

Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів

 


 


Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів

Результат пошуку зображень за запитом малюнки до фразеологізмів

 

 


 

 

П’ята зупинка «Скоромовна». (За правильне виконання завдань команди отримують по 3 бала, учасниквів-3).

( Усі члени команди повинні промовити скоромовку, згідно вимог)

Скоромовки спочатку читають повільно, старанно вимовляючи звуки і слова, а далі темп мовлення пришвидшується).

Перша команда

1. Дрова рубали два дроворуби.

2.  Летів горобець через безверхий хлівець,

 вхопив гороху без червотоку.

 

Друга команда

1. Пильно поле пильнували, перепелів полювали.

2. Не клюй, курко, крупку,

не кури, котко, люльку!

 

Шоста зупинка «Мовні пазли» (За правильне виконання завдань команди отримують по 4 бала:2 – за те, як правильно складені, 2 – за розігрування).

Скласти з отриманих сегментів українські дитячі лічилки, розіграти їх.

 

Перша команда

Раз, два, три, чотири,

Козі дзвоника вчепили.

Коза бігає, кричить,

Просить: «Дзвоник відчепіть!»

 

Друга команда

Бігли коні під мостами

З золотими копитами.

Дзень, брязь – вийшов КНЯЗЬ!

Таблиця результатів

з.п

Назви станцій

Кількість

 можливих балів

Фактична

кількість балів

Примітки

1

Антоніми

10

 

 

2

Синоніми

12

 

 

3

Орфографічна

3

 

 

4

Фразеологічна

3

 

 

5

Скоромовна

3

 

 

6

Мовні пазли

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тож потяги зустрілися.  За давнім слов’янським звичаєм подорожні мають один одному побажати…

успіхів у навчанні,

дізнаватися більше цікавих фактів про рідну мову,

натхнення!

 

 

 Ось і завершилася мандрівка-конкурс. Виконане останнє завдання. Журі підраховують бали, учасники команд чекають довгоочікуваних результатів. Хочеться вірити, що сьогоднішній конкурс вам сподобався, ви розширили і закріпили свої знання з мови, а також дізналися  багато нового.

Думаю, що до ваших сердець дійшли слова, які несуть багатство, красу та мелодійність української мови. Сподіваюся, що ви ще глибше відчули, який то неоціненний скарб – наша рідна мова, що її потрібно не лише любити, а й берегти, як зіницю ока. Любіть свою рідну мову всім серцем, бо вона – частина нас. І поки живе мова, житиме й народ!

Слово для підведення підсумків і визначення команди-переможця надається журі

На цій приємній ноті наш «мовознавчий турнір» завершено. Всім спасибі!

Члени команд отримують оцінки за алгоритмом

Звучить пісня про мову.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку