Вивільнення м’язів.
Четвертий етап
Кожен рух, положення, поза повинні бути виправдані, доцільні, продуктивні. К.С.Станіславський говорив, що на сцені, коли виконавець приймає яку-небудь позу, або положення тіла, існують три моменти:
1. Зайва напруга, яка неминуча при кожній новій позі і при хвилюванні від публічного виступу.
2. Механічне вивільнення м’язів від зайвого напруження з допомогою контролера.
3. Обгрунтування або виправдання пози.
Наприклад: викладач пропонує сісти учням на стільці. За першим сигналом їм потрібно прийняти яку-небудь позу; за другим – не змінюючи пози, знайти точку опори, вивільнити зайві затиски; за третім – всім виправдати свої пози вигадкою. Після цього обов’язково поставити перед ними цілий ряд запитань, з’ясовуючи смислові значення тієї чи іншої пози, положення, дії.
Питання можуть бути різноманітні: чим ви виправдаєте ваше положення? Яка ваша дія? Чим ви налякані? І т.ін.
Вияснивши всі обставини, запропонуйте студійцю діяти в цих обставинах.
При виконанні кожної вправи викладач повинен слідкувати за тим, щоб дія була продуктивною, правдивою і доцільною.