Тема: Знаходження невідомого множника. Розв'язування задач та обчислення виразів на порядок дій (№780–788).
Мета: навчити розв’язувати приклади на знаходження невідомого множника, удосконалення навички обчислення виразів на порядок дій; формувати уміння складати та розв’язувати задачі та уміння розв’язувати вирази на основі оберненої операції розвивати вміння розв’язувати задачі, пам’ять, логічне мислення, спостережливість, уміння встановлювати причинні зв’язки; виховувати інтерес до нового, навички індивідуальної та групової роботи.
Обладнання: підручник «Математика» підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти / Н. О. Будна, М. В. Беденко. — Тернопіль : Навчальна книга –
Богдан, 2019. — 160 с. : іл.; презентація.
І. Організаційний момент
Сядьте, діти всі рівненько.
Усміхніться всі гарненько,
Настрій в подорож візьмемо,
Й мандрувати розпочнемо.
Доброго ранку діти! Мене звати Тетяна Олександрівна, я проведу у вас урок Математики.
Давайте разом з вами перевіримо чи всі готові до уроку. Отже, на парті у вас має лежати: зошит, підручник, ручка і олівець простий.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо подорожувати сторінками математики разом з героями мультфільму «Леді Баг та Супер Кіт».
ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань.
1. Перевірка домашнього завдання.
На домашнє завдання вам були №778 та №779.
Для початку перевіримо №778. На слайді ви бачите ці приклади, бажаючі по одному називають правильну відповідь.
Наступний номер 779. Отже, давайте назвемо вираз за яким ви розв’язали задачу.
2. Усне опитування.
Давайте з вами пригадаємо:
3. Усні обчислення.
А зараз Супер Кіт пропонує нам пограти у гру «Хто швидше?». Перед вами будуть приклади , ви маєте швидко дати відповідь, якщо відповідь буде правильно на деревах розквітнуть квіти з правильною відповіддю.
3*5= 15
7*4=28
21:3=7
45:5=9
3*9=27
8*4=32
24:4=6
30:5=6
Ви всі розумники!
ІІІ. Запис у зошитах числа , класної роботи.
Давайте запишемо 20 квітня Класна робота.
Отже, Леді Баг принесла нам чудові числа 20 та 39, тому давайте кожну з них пропишемо. Один рядочок 20 і один рядочок 39.
І ще давайте пропишемо рядочок візерунка.
Ви всі молодці!
ІV. Подача нового матеріалу.
1. Актуалізація опорних знань.
Давайте з вами згадаємо табличку множення на 6. (ланцюжком, усно) В цьому нам допоможе №780 у вашому підручнику на сторінці 116. Отже, перша колонка це значення невідомого «а», а друга колонка це вираз «а*6». Давайте спробуємо вирішити перший вираз, коли а=7, отже 7*6=42. Молодці! (далі кожен приклад викликаючи бажаючих, кожен називає відповідь)
а |
7 |
2 |
9 |
4 |
6 |
5 |
3 |
8 |
а*6 |
42 |
12 |
54 |
24 |
36 |
30 |
18 |
48 |
Ми з вами повторили табличку множення на 6.
Давайте поглянемо на №781. (усно, фронтально)
В – найбільше число.
А давайте згадаємо, як називаються числа при множенні. (перший множник, другий множник і добуток)
Давайте розглянемо приклад: 3*4=12
12:3=4
12:4=3
Отже, числа А і Б можна знайти дією ділення.
2. Мотивація навчальної діяльності.
Наші друзі Леді Баг та Супер Кіт принесли нам цікаве завдання, яке зовсім не можуть виконати. Давайте спробуємо їм допомогти. (усно, фронтально).
На квіточках є приклади, але в них відсутній один з множників, ми маємо з вами доповнити.
Щоб було легше, то давайте виконаємо оберненою дією. Оберненою дією до множення буде - ….(ділення).
Отже, дітки сьогодні ми з вами будемо вчитися знаходити невідомий множник.
3. Пояснення нового матеріалу.
Давайте вирішимо схожі приклади, які знаходяться у №782. (ланцюжком, біля дошки, письмово у зошитах)
Отже, давайте вивчимо правило:
Сьогодні ми з вами ще будемо вчити як розв’язувати приклади по діям. Розглянемо приклад:
3*5+7=
У будь-якому прикладі, якщо немає дужок першою дією буде дія множення/ділення, а потім додавання/віднімання.
А ось ще один приклад:
3*(5+7)=
У прикладах в яких є дужки, спочатку вирішуємо те, що в дужках, а потім інші дії. У даному прикладі спочатку додаємо, а потім множимо. Давайте спробуємо вирішити №783. (фронтально біля дошки, письмово у зошитах.)
Розв’язання:
Молодці!
4. Первинне закріплення.
Записуємо у зошитах «Задача 784»
Уважно прочитайте умову. Давайте разом подумаємо про що йдеться в задачі?. (Про паперову квітку та пелюстки, що зафарбували).
Скільки пелюсток зафарбували? (кожну третю)
Скільки всього було пелюсток у квітки? (18)
Розв’язання:
Наступний номер це №785. Нам потрібно з вами скласти задачу та вирішити її.
У мам було 6 купюр по 5 гривень, 3 купюри по 2 гривні і ще одна гривня. Скільки грошей всього було у мами?
Давайте спробуємо її розв’язати біля дошки. Вирішимо її однією дією.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Вторинне закріплення.
1)6*6=36(тр.) – було. (з одного шестикутника вийшло 6 трикутників)
2)36:4=9(тр.) (один такий трикутник складається з 4 трикутничків)
Відповідь: 9 таких трикутників отримали.
2. Підсумок
А зараз вам на самостійну роботу приклади 787 (письмово в зошитах)
Ви всі розумники!
3. Домашнє завдання.
Діти, а на домашнє завдання вам буде №788.
Дякую всім за увагу та участь на уроці! До нових зустрічей.