Ознайомити учнів зі способом множення одноцифрового числа на двоцифрове, користуючись переставним законом; удосконалювати обчислювальні навички; вправляти учнів у розв'язуванні задач; розвивати увагу, пам'ять; логічне мислення; ; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Тема: Множення одноцифрового числа на двоцифрове (на основі переставної властивості дії множення) виду 3 ∙ 24. Розв’язування задач.
Мета: ознайомити учнів зі способом множення одноцифрового числа на двоцифрове, користуючись переставним законом; удосконалювати обчислювальні навички; вправляти учнів у розв’язуванні задач; розвивати увагу, пам’ять; логічне мислення; ; виховувати інтерес до вивчення предмета.
Обладнання: предметні малюнки «Птахи», таблиці, оформлена дошка.
Хід уроку
I.Організаційний момент
Пролунав уже дзвінок,
Всіх покликав на урок,
Працювать будем старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім третім класі,
Учні просто – молодці!
-Сідайте, будь ласка.
-Діти який у нас зараз урок?(математика)
Так, вірно, а математика – це точна наука. Ви мабуть уже помітили що урок у нас буде незвичайний, адже на ньому присутні гості. Ваше завдання показати гостям, які ми розумні, спритні, кмітливі. На цьому уроці ми будуемо множити, ділити, віднімати, додавати, розв’язувати задачі. Але, щоб урок нам розпочати, потрібно в зошит дату записати.
2.Каліграфічна хвилинка
-Сьогодні у нас яка дата(19)
- А що ви знаєте про це число(двоцифрове, непарне, некругле, складається з 1 десятка і 9 одиниць, одиниць більше, ніж десятків)
3. Математична розминка
Обчислення прикладів на карточках, дуже швидко.
Молодці, з цим завдання ви справились.
II.Перевірка домашнього завдання
№864 – Перевіряю виконання задачі.
№865 – Перевіряю порядок дій і відповіді.
III.Вивчення нового матеріалу
1.Пояснення вчителя
-Діти, що ми вивчили на минулому уроці?
Так, ми вивчили множення двоцифрового числа на одноцифрове.
А щоб нам трішки пригадати, то до дошки підуть двоє учнів розв’яжуть приклади з коментуванням.
15*5= 19*3=
Так, згадали, молодці!
Сьогодні ми з вами навчимося множити одноцифрове число на двоцифрове. А щоб це зробити то давайте всі уявімо себе науковцями, яким потрібно провести наукове дослідження. Науковці – це люди, які дуже добре вчили математику і знають її досконало. Завдяки їм винайшли календар, годинник, літак. А тепер давайте подивимося на дошку. Так, як ми науковці, нам потрібно знайти правильне рішення щодо вирахування цього прикладу: 5*15=
-Хто може мені пояснити як його розв’язати?
-Молодці! А чи правильне ми пояснили це множення ми можемо перевірити, відкривши підручник на с.128. Адже книга – це джерело знань. Діти читають правило.
№ 866(2) 3 учнів біля дошки пояснюють.
Діти – це дуже добре що ми вміємо множити. А великі приклади, які дуже швидко потрібно обчислити, на чому вираховують? Так. На калькуляторі, або на комп’ютері. А як називається професія людини, яка працює на комп’ютері?(оператор)
Зараз ми з вами будемо розв’язувати задачу про комп’ютер і про оператора, який на ньому працює. І так, задача № 870. Діти два рази читають задачу.
Норма виконання роботи (темп) |
Час |
Виконання роботи |
1 - ? сторінок |
8 годин |
32 сторінки |
2 - ? сторінок |
8 годин |
40 сторінок |
Скільки годин працює 1 оператор?
Скільки годин працює 2 оператор?
Скільки сторінок набирає перший оператор за 8 годин?
Скільки сторінок набирає другий оператор за 8 годин?
Що запитується в задачі?
Чи можемо ми зразу відповісти на запитання задачі?
( розв’язування задачі з коментуванням)
Фізкультхвилинка
Всі стомилися ми трішки
Вийдем діти на доріжку
Наші ручки: раз, два, три
Наші ніжки: раз, два, три
Ось голівонька стомилась
Вліво – вправо нахилилась
Раз, два, три
Будем пальчики стикати,
Будем знову працювати
В мене є завдання для 4 учнів, а для яких саме ви мені поможете відгадати.
1 завдання – для дівчинки, яка дуже каліграфічно пише.
2 завдання – для хлопчика, який дружить з Назаром.
3 завдання – для дуже хорошої і тихенької дівчинки.
4 завдання – для дівчинки, яка вміє дуже гарно переказувати тексти.
1 учень 2 учень 3 учень 4 учень
2*19 4*12 5*12 2*15
3*11 2*17 6*14 3*16
6*12 7*11 2*13 6*13
7*13 3*13 4*16 5*14
№ 869
Хлопці пишуть – 3 – 4 приклади, а дівчатка 5 – 6 прикладів. Відповіді перевіряю.
IV.Підсумкова рефлексія
-Що ми вчили на уроці?
-Як помножити одноцифрове число на двоцифрове?
-Для чого це нам потрібно?
-Чи сподобався вам урок?
-Який це був урок? (науковий)
Оцінювання учнів.
Одерження медалей( кращий науковець).
V.Домашнє завдання
№ 870
Обчислити приклади.
№ 871
Розв’язати задачу