Конспект з уроку літературного читання для 2 класу. В гостях у казки «Лисичка – суддя» (українська народна казка)

Про матеріал

Тема. В гостях у казки. «Лисичка – суддя» (українська народна казка)

Мета:

• навчальна: ознайомити учнів з українською народною казкою «Лисичка – суддя», вчити читати за особами, переказувати та інсценувати казку;

• розвивальна: розвивати читацькі навички, мовленнєві та творчі здібності учнів

• виховна: виховувати інтерес до читання

Обладнання: сюжетні малюнки до казки, маски персонажів казки, предметні малюнки звірів та казкових персонажів.

Перегляд файлу

Тема. В гостях у казки. «Лисичка – суддя» (українська народна казка)

Мета:

  • навчальна: ознайомити учнів з українською народною казкою «Лисичка – суддя», вчити читати за особами, переказувати та інсценувати казку;
  • розвивальна:  розвивати читацькі навички, мовленнєві та творчі здібності учнів
  • виховна:  виховувати інтерес до читання

Обладнання: сюжетні малюнки до казки, маски персонажів казки, предметні малюнки звірів та казкових персонажів.

Хід уроку

І. Організаційний етап

Ось дзвінок сигнал подав,
До роботи час настав.
Часу з вами ми не гаймо,

А урок свій починаймо.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Казка «Півник і двоє мишенят»

  1. Бесіда за змістом казки
  • Назвіть дійових осіб казки?
  • Чому мишенят так назвали?
  • Чи можна вважати мишенят справжніми друзями Півника?
  1. Переказ казки з інсценізацією

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Упізнай  казку»

А)Котик, лисичка, півник («Котик і Півник»)

Б)Дід, баба, коза, вовк, зайчик, рак («Коза-Дереза»)

В)Скрекотушка, шкряботушка, побігайчик, іклан, набрідь …(«Рукавичка»)

 2. Віторина «Упізнай казкового героя».

Діти розповідають загадки. Відповіді підтверджують малюнком.

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні ми продовжимо роботу над казками про тварин. А хто є героями нашої наступної казки ви зараз відгадаєте!
  • Вона руденька ще й хитренька ,

не велика й не маленька.

Вона вовчику сестричка,

а зовуть її…(лисичка).

  • Дивний звірок , круглий мов клубок. Голки стирчать , спробуй узять.(їжак).
  • Отож героями нашої казки є лисичка та їжак.
  • Що ви знаєте про цих тварин?
  • Сьогодні ми ознайомимося з казкою «Лисиця та їжак».
  • Що таке казка?
  • Чого Ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Який він буде?
  • А Я від Вас очікую плідної праці , сподіваюся ,що Ви будете активними, дружніми, творчо працюватимете.
  • Отож , Ми сьогодні ознайомимося з українською народною казкою «Лисиця та їжак» будем вчитися його виразно читати , відповідати на запитання , давати характеристику героям.

V.Опрацювання теми уроку.

– А для того , щоб гарно працювати з текстом давайте попрацюємо з окремими словами.

  1. Словникова робота.

Гра «Ехо»( Я читаю Ви повторюєте)

Здоров                  Позирає

Відповів                Лисиця

Згорнувся             Їжак

Бурчить                Тетеревенят

  • Прочитайте мовчки , знайдіть незрозумілі слова.
  • А скажіть будь ласка до яких слів ми поставимо питання – Хто?Чому?
  1. Первинне ознайомлення з текстом.

– З словами ми попрацювали , а зараз час попрацювати з текстом.

– Я виразно читаю , а Ваше завдання визначити головних героїв?

– Хто є головними героями тексту?

  1. Перевірка первинного сприймання.
  • – Хто є головними героями тексту?
  • Звідки йшла лисичка?Кого зустріла?
  • А зараз пропоную Вам пограти гру «Естафети»(читання казки учнями).
  • Молодці гарно справились !
  • Про кого розповідається в казці?
  • Де зустрілися їжак і лисиця?
  • Що робив їжак після привітання?Чому згорнувся клубочком?
  • Що запропонувала лисиця їжаку?
  • Чи повірив їжак? Чому?
  • Як би ви вчинили на місці їжака?
  • Чи справді лисиця не їсть м’яса?
  • Прочитайте, про що повідомив їжак лисиці?
  • Як змінився настрій лисички? З чого видно що вона дуже зраділа?
  • А їжачок був правдивим? Чому він теж обманював?

Робота в парах

  • Поставте один одному питання по змісту тексту.
  • Отож, давайте . трішечки відпочинемо і пофантазуємо.

Фізкультхвилинка

Їжачок ішов ліском,

Вмить згорнувся він клубком.

А лисиця проходила ,

Й їжачка того не з’їла.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

  • Відпочили і з гарним казковим настроєм продовжуємо працювати.

Робота в групах

  • Ну, а зараз попрацюємо в групах . В класі працює три групи.
  • Діти , а зараз в нас буде хвилинка фантазії.
  • Пофантазуйте і напишіть продовження казки.
  • Молодці, отож як бачимо ви також є маленькими казкарями.

Характеристика головний героїв.

  • На дошці перед вами є наші казкові герої, але слова для характеристики розбіглись. Наше з вами завдання правильно розмістити слова.

Лисичка                        Їжачок

Підступна                      розумний

Зла                                 кмітливий

Хитра                             винахідливий

  • А хто вам більше подобається? Чому?
  • А зараз ми перевіримо чи дійсно ви добре запам’ятали казочку і зрозуміли.
  • Я пропоную вам пограти гру « Так чи ні ». Якщо так ви плескаєте в долоні, якщо ні тупаєте ніжками.
  1. Лисиця поверталася із вдалого полювання ?(Ні).
  2. Назустріч їй їжак.(Так).
  3. Вони привітались.(Так).
  4. Лисиця хотіла на радощах обійнятися.(Ні, бо вона хотіла поцілуватися).
  5. Лисиця розповіла їжакові , що вона не їсть м’яса.(Так).
  6. Їжак повірив і підказав де пасуться тетеревенята .(Ні , бо їжак це зробив навмисно).
  • Ви дуже кмітливі ,уважні , і це допомогло вам виконати правильно завдання.

VII Підсумок.

  • То з якою казкою ми з вами познайомились?
  • Чи сподобалась вам ця казка?
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Чи здійснилися ваші очікування?
  • Чого нас навчає ця казка?
  • Так дійсно казка нас вчить бути мудрими, заздалегідь бачити погані наміри співрозмовника, бути добрим , розсудливим, не дурити один одного.
  • І на закінчення хочу всім подякувати за чудову роботу на уроці і подарувати на згадку про наш урок , ці наклейки на яких зображено головних героїв казки

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
1 березня 2022
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку