Аплікація з кольорового паперу «Квітка»
Мета: ознайомити учнів із технологією виготовлення аплікації; закріпити навички роботи з ножицями, клеєм; повторити навички і прийоми різання покриволінійному контуру; виховувати естетичний смак, відчуття прекрасного.
Матеріали та інструменти: кольоровий папір, картон, кольорові ілюстрації, клей ПВА, пензлики для клею, ножиці, серветки.
Хід заняття
І. Організація класу.
Хвилинка практичного вправляння
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Ми виконали підготовчу роботу для того, щоб зробити гарну аплікацію «Квітка».
Розповідь учителя.
А сьогодні, діти, паперові квіти На уроці з вами будемо робити. Хоч не будуть мати вони аромату,
Все ж їх, як і справжні, можна дарувати.
— Так, діти, сьогодні будемо робити аплікацію «Квіти». Вирізуватимемо деталі за шаблоном.
ІІІ. Планування роботи
IV. Практична робота
Діти, уважно розгляньте аплікацію. Які квіти тут зображені?
— Так, це нарциси.
Послухайте легенду «Нарцис».
В одному селі жив дуже вродливий парубок. Він любив ходити на берег річки і, схиливши голову, дивитися у воду на свою вроду. Одного разу повз того хлопця йшов лихий чаклун. Йому стало заздрісно, що парубок такий гарний. Чаклун розсердився і сказав хлопцеві:
— Віднині ти завжди дивитимешся у воду,— і перетворив його на нарцис. У цієї гарної квітки голівка схилена і ніколи не підводиться. Здається, ніби це сидить красень-хлопець і дивиться у воду...
Цю ж саму легенду завіршувала київська поетеса Валентина Бутрім. По слухайте її і спробуйте уявити все, про що йдеться.
Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує легенду «Нарцис».
Розказують, було таке колись...
Жив у селі юнак один, Наркіс.
Був той юнак вродливий, худорлявий, Високий, кароокий і білявий. Дівчата по нім сохли, та Наркіс На жодну з тих дівчат і не дививсь.
Проте щодня дививсь в озерну воду, Подовгу милувавсь на власну вроду. Одна з дівчат Наркиса прокляла.
Вона, напевно, відьмою була, Бо те прокляття мало дивну силу: На квітку юнака перетворило.
...Є вишукана квіточка — нарцис. Голівку опустила, як Наркіс, Неначе теж у воду задивилась...
Давно вже ця легенда народилась...
2.Повторення правил роботи з ножицями.
3.Діти працюють самостійно за поданими інструкціями. Вчитель у разі потреби допомагає їм, нагадує, що виконувати завдання треба швидко, акуратно, працювати старанно.
4.Аналіз виробів.
Звертається увага на якість аплікації, компоновку, співвідношення кольорів.
V. Підсумок заняття
— Яку квітку вчилися виготовляти?
Читання вчителем вірша «Квітка».
Найбільше диво — пуп’янок. Ще вчора не було, А нині відкривається, Як полум’я, зело.
Пелюстка за пелюсткою — Будується дашок, Розв’язується, начебто Дитина з пелюшок.
Ая дивлюсь годинами, Коли ж те немовля Підніметься й долонею Махне мені з гілля. Нічого не побачиш ти, Дивись хоч сім століть.
Авідвернись на хвилечку — Малятко вже стоїть. Стоїть собі на блюдечку І думає про щось.
А я так само думаю: Звідкіль воно взялось?
(Д. Павличко)
VI. Прибирання робочого місця