Управління освіти Бахмутської міської ради
Центр практичної психології і соціальної роботи
Дошкільний навчальний заклад ясла-садок №27 «Зірочка»
Конспект відкритого заняття
з розвитку соціально-емоційної сфери
для дітей старшого дошкільного віку
Підготувала та провела
практичний психолог ДНЗ №27 «Зірочка»
Снегірьова Н.А.
Мета: розширювати знання про емоції та почуття; розвивати чутливість до емоційного стану інших та вміння розуміти та висловлювати свої емоції; розвивати фантазію; виховувати комунікативні здібності, доброзичливість, повагу до інших; допомагати долати замкненість, пасивність.
Обладнання: піктограми емоцій, кубик із зображенням емоцій, гра «Азбука настрою», сюжетні картинки, картинки казкових героїв; паперова ялинка з шишками; аркуші паперу на кожну дитину; кольорові олівці, комп’ютерна презентація, музичний супровід.
Хід.
1. Вводна частина.
1.1. Привітання. Вправа «Доброго ранку»
- Діти, я дуже рада Вас бачити. Пропоную привітати один одного:
Доброго ранку сонце привітне,
Доброго ранку небо блакитне,
Доброго ранку у небі пташки,
Доброго ранку мені і тобі.
1.2. Вправа «Щоденник настрою»
- Діти, подивіться у мене в руках піктограми. Що вони означають?(різний настрій). Який настрій означає ось ця піктограма? (веселий настрій)
А ця? (сумний настрій)А ось ця? (злий настрій). Подумайте, а який настрій сьогодні у вас, оберіть на столі відповідну піктограму (діти вибирають піктограму і розміщують на груді). Чому ти обрав цю піктограму?
1.3. Розминка. Вправа «Посмішка по колу»
- Діти, що треба зробити, щоб настрій був гарний? (треба посміхнутися один одному, сказати добре слово). Пропоную посміхнутися один одному і подарувати гарний настрій нашим гостям (діти дарують смайлики гостям, звучить пісня «Посмішка»).
2. Основна частина заняття.
2.1. Етюд «Вітер»
- Діти чуєте, що це? (звучить музика вітру). Вітер наближається все ближче до нас, давайте візьмемося за руки, щоб ми не загубилися. Вітер підхопив нас і поніс у повітрі (діти біжать по колу). Вітер стихає і опускає нас на землю (діти сідають на килим і закривають очі).
2.2. Мультимедійна презентація «Казкове місто»
- Діти, подивіться, де це ми опинилися? (на екрані з’являється зображення казкового міста). (слайд 1)
Голос з екрану:
Діти зустрічають Страшилу (фрагмент з мультфільму на екрані) (слайд 3)
Гра «Азбука настрою»
Кожна дитина отримує набір карток з зображенням різних емоційних станів. За допомогою кубика емоцій визначається, яку емоцію необхідно знайти. Діти серед карток обирають потрібну емоцію і викладають картки на столі.
Запитання:
Тепер ти знаеш, Страшило, що таке настрій? Діти допомогли тобі стати більш розумнішим, більш уважнішим до настрою інших. Ми даруємо тобі ось цю книгу, з якої ти дізнаєшся багато корисного. А нам час рушати далі
Рухлива пауза під музику (з мультфільму Чарівник Смарагдового міста)
Діти зустрічають Залізну людину (фрагмент з мультфільму на екрані)
(слайд 4)
Вправа «Дерево добрих справ»
- Діти, а яка вона – добра людина? (розгляд сюжетних картинок).
- А ви добрі діти? Зараз ми розкажемо Залізній людині, що означає бути добрим, за допомогою цього дерева, адже воно не просте, а чарівне. Це дерево добрих справ. «Дерева цінують за плоди, а людину – за вчинки», - каже народна мудрість.
- Зараз кожний із вас візьме плід нашого дерева (шишка), згадає, яку добру справу він зробив, розповість про неї та повісить шишку на ялинку.
- Так наше дерево поступово наповниться добрими справами.
У Залізної людини з’являється «серце»
Рухлива пауза під музику (з мультфільму Чарівник Смарагдового міста)
Діти зустрічають Лева (фрагмент з мультфільму на екрані) (слайд 5)
Пальчикова гімнастика
Малювання «Мій страх» (звучить спокійна музика)
- Те, що ми боїмося ми закриємо у скрині, а ключик викинемо. Наші страхи більше не будуть нас турбувати, це допоможе нам стати сміливішими.
На голову Лева одягаємо корону.
- Ми виконали усі 3 бажання, допомогли істотам здійснити їхні заповітні мрії давайте поплескаємо, які ми молодці!
- Я хочу відкрити вам одну таємницю. Справжня людина має розум, добре серце і сміливо долає усі перешкоди. Я бажаю вам вирости справжніми людьми: бути розумними, добрими і сміливими.
2.3. Етюд «Вітер»
- Діти чуєте, що це? (звучить музика вітру). Вітер наближається все ближче до нас, давайте візьмемося за руки, щоб ми не загубилися. Вітер підхопив нас і поніс у повітрі (діти біжать по колу). Вітер стихає і опускає нас на землю (діти сідають на килим і закривають очі).
3. Заключна частина.
3.1. Підведення підсумків.
- Ось знову ми опинилися в дитячому садку, чи сподобалась вам наша подорож, що саме сподобалось, що було кумедним, а що сумним.
Обговорення участі дітей на занятті: активність, кмітливість, взаємоповага.
3.2. Рефлексія.
Вправа «Щоденник настрою»
- Який настрій у вас зараз? Якщо настрій змінився, оберіть відповідну піктограму. Чому твій настрій змінився?
3.3. Ритуал прощання.
- Наше заняття закінчилось. «Усім, усім, до побачення!»