Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку "Пригоди в казковому місті"

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку емоційно-вольової сфери дітей старшого дошкільного віку. Мета: розширювати знання про емоції та почуття; розвивати чутливість до емоційного стану інших та вміння розуміти та висловлювати свої емоції; розвивати фантазію; виховувати комунікативні здібності, доброзичливість, повагу до інших; допомагати долати замкненість, пасивність.
Перегляд файлу

Управління освіти Бахмутської міської ради

Центр практичної психології і соціальної роботи

Дошкільний навчальний заклад ясла-садок  №27 «Зірочка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття

з розвитку соціально-емоційної сфери

для дітей старшого дошкільного віку

 

 

 

 

 

 

                                                             Підготувала та провела

                                                                        практичний психолог ДНЗ №27 «Зірочка»

                                                                        Снегірьова Н.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розширювати знання про емоції та почуття; розвивати чутливість до емоційного стану інших та вміння розуміти та висловлювати свої емоції; розвивати фантазію; виховувати комунікативні здібності, доброзичливість, повагу до інших; допомагати долати замкненість, пасивність.

Обладнання: піктограми емоцій,  кубик із зображенням емоцій, гра «Азбука настрою», сюжетні картинки, картинки казкових героїв; паперова ялинка з шишками; аркуші паперу на кожну дитину; кольорові олівці,  комп’ютерна презентація, музичний супровід.

Хід.

1. Вводна частина.

1.1. Привітання. Вправа «Доброго ранку»

- Діти, я дуже рада Вас бачити. Пропоную привітати один одного:

Доброго ранку сонце привітне,

Доброго ранку небо блакитне,

                                            Доброго ранку у небі пташки,

                                            Доброго ранку мені і тобі.

1.2.  Вправа «Щоденник настрою»

- Діти, подивіться у мене в руках піктограми. Що вони означають?(різний настрій). Який настрій означає ось ця піктограма? (веселий настрій)

А ця? (сумний настрій)А ось ця? (злий настрій). Подумайте, а який настрій сьогодні у вас, оберіть на столі відповідну піктограму (діти вибирають піктограму і розміщують на груді). Чому ти обрав цю піктограму?

 

1.3. Розминка. Вправа «Посмішка по колу»

- Діти, що треба зробити, щоб настрій був гарний? (треба посміхнутися один одному, сказати добре слово). Пропоную посміхнутися один одному і  подарувати гарний настрій нашим гостям (діти дарують смайлики гостям, звучить пісня «Посмішка»).

 

 

2. Основна частина заняття.

2.1. Етюд «Вітер»

- Діти чуєте, що це? (звучить музика вітру). Вітер наближається все ближче до нас, давайте візьмемося за руки, щоб ми не загубилися. Вітер підхопив нас і поніс у повітрі (діти біжать по колу). Вітер стихає і опускає нас на землю (діти сідають на килим і закривають очі).

2.2. Мультимедійна презентація «Казкове місто»

- Діти, подивіться, де це ми опинилися? (на екрані з’являється зображення казкового міста). (слайд 1)

Голос з екрану:

  • Діти, ви опинилися у казковому місті. Якщо ви захочете повернутися до дитячого садка, то вам необхідно допомогти 3-м  істотам здійснити їх заповітні бажання. (слайд 2)
  • Ну що ж, діти, ви готові до пригод у казковому місті, то сміливо відправляємося у подорож (звічить музика з мультфільму «Чарівник Смарагдового містечка»).

Діти зустрічають Страшилу (фрагмент з мультфільму на екрані) (слайд 3)

  • Діти, допоможемо Страшилі стати розумним?

Гра «Азбука настрою»  

Кожна дитина отримує набір карток з зображенням різних емоційних станів. За допомогою кубика емоцій визначається, яку емоцію необхідно знайти. Діти серед карток обирають потрібну емоцію і викладають картки на столі.

Запитання:

  • Яка це емоція? Який настрій вона виражає? Коли ми маємо такий настрій?
  • Людям важливо розуміти свій настрій і керувати ним.
  • А що робити, якщо настрій зіпсувався? Як допомогти другу, якщо в нього поганий настрій? Який настрій є найприємнішим? Чому добре бути добрим? Чому погано бути злим?

Тепер ти знаеш, Страшило, що таке настрій? Діти допомогли тобі стати більш розумнішим, більш уважнішим до настрою інших. Ми даруємо тобі ось цю книгу, з якої ти дізнаєшся багато корисного. А нам час рушати далі

Рухлива пауза під музику (з мультфільму Чарівник Смарагдового міста)

Діти зустрічають Залізну людину (фрагмент з мультфільму на екрані)

                                                                                                                  (слайд 4)

  • Діти, допоможемо Залізній людині стати доброю?

Вправа «Дерево добрих справ»

- Діти, а яка вона – добра людина? (розгляд сюжетних картинок).

- А ви добрі діти? Зараз ми розкажемо Залізній людині, що означає бути добрим, за допомогою цього дерева, адже воно не просте, а чарівне. Це дерево добрих справ. «Дерева цінують за плоди, а людину – за вчинки», - каже народна мудрість.

- Зараз кожний із вас  візьме плід нашого дерева (шишка), згадає, яку добру справу він зробив, розповість про неї та повісить шишку на ялинку.

- Так наше дерево поступово наповниться добрими справами.

У Залізної людини зявляється «серце»

Рухлива пауза під музику (з мультфільму Чарівник Смарагдового міста)

Діти зустрічають Лева (фрагмент з мультфільму на екрані) (слайд 5)

  • Діти, допоможемо Леву стати сміливим і нічого не боятися?
  • Чого можна боятися?
  • Спробуйте намалювати.

Пальчикова гімнастика

Малювання «Мій страх» (звучить спокійна музика)

- Те, що ми боїмося ми закриємо у скрині, а ключик викинемо. Наші страхи більше не будуть нас турбувати, це допоможе нам стати сміливішими.

На голову Лева одягаємо корону.

- Ми виконали усі 3 бажання, допомогли істотам здійснити їхні заповітні мрії давайте поплескаємо, які ми молодці!

- Я хочу відкрити вам одну таємницю. Справжня людина має розум, добре серце і сміливо долає усі перешкоди. Я бажаю вам вирости справжніми людьми: бути розумними, добрими і сміливими.

2.3. Етюд «Вітер»

- Діти чуєте, що це? (звучить музика вітру). Вітер наближається все ближче до нас, давайте візьмемося за руки, щоб ми не загубилися. Вітер підхопив нас і поніс у повітрі (діти біжать по колу). Вітер стихає і опускає нас на землю (діти сідають на килим і закривають очі).

3. Заключна частина.

3.1. Підведення підсумків.

- Ось знову ми опинилися в дитячому садку, чи сподобалась вам наша подорож, що саме сподобалось, що було кумедним, а що сумним.

Обговорення участі дітей на  занятті: активність, кмітливість, взаємоповага.

3.2. Рефлексія.

Вправа «Щоденник настрою»

- Який настрій у вас зараз? Якщо настрій змінився, оберіть відповідну піктограму. Чому твій настрій змінився?

3.3. Ритуал прощання.

- Наше заняття закінчилось. «Усім, усім, до побачення!»

 

 

doc
Додано
24 лютого
Переглядів
388
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку