Конспект заняття
для дітей з порушенням інтелектуального розвитку
(дистанційний формат)
Тема: «Державні символи України»
Мета: розширити знання дитини про Україну та її державні символи. Розвивати зв’язне мовлення, інтерес до історії України, бажання спілкуватися рідною мовою, збагачувати словниковий запас. Сприяти формуванню національної свідомості учнів. Виховувати повагу і любов до України, державних символів.
Завдання: навчити складати асоціативне гроно, відгадувати загадки, розвивати дрібну моторику під час ліплення.
Обладнання: відео «Загадки про Україну», пластиліновий мультфільм про Україну «Казка про Україну»; відео дидактичних ігор: «Яка Україна?», «Знайди державні символи України»; пластилін.
Форма проведення: онлайн-заняття
Хід заняття
І. Організаційний момент
(Читання акровірша дитиною)
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша нам своя пустиня,
Аніж зелений в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дидактична гра «Яка Україна?» - https://www.youtube.com/watch?v=abDp9mui-xg
Мета гри: вчити добирати слова прикметники, які характеризують рідну країну за допомогою асоціацій; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять, образне мислення; виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної країни.
- Кого ми називаємо громадянами України? (Люди, які постійно проживають на території України.)
- Як ти розумієш вислів «Україна – незалежна держава»?
ІІІ. Повідомлення теми та мети заняття
- Наше сьогоднішнє заняття присвячене рідній Україні, її державним символам
ІV. Основна частина заняття
1.Відгадай загадку.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині край.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без ... (Батьківщини)
2. Склади асоціативне гроно.
Батьківщина: Вітчизна, рідна країна, рідна земля, край батьків, рідна сторона, держава.
3. Тематичні загадки:
3.1.Дитина переглядає відео, яке складається з трьох частин «Загадки про Україну»
3.2. Питання для обговорення
- Це Герб або Тризуб. Державний герб – офіційна емблема держави. Тризуб - це український національний символ, сучасний малий державний герб України у формі золотого тризубця на синьому полі, в якому зашифроване слово воля. До волі завжди прагнув український народ.
- Роль прапора – бути попереду, вести за собою людей.
- Що означають кольори на прапорі?
Руханка «Скоро перемога» - https://www.youtube.com/watch?v=qoqYMv_V_3o
- Гімн – це головна урочиста пісня нашої держави, яка об'єднує близьких за духом людей, надихає на добрі справи, дарує наснагу.
- Як називається наш гімн? («Ще не вмерла Україна»)
- Хто автор твору? (Музика Михайла Вербицького, слова Павла Чубинського)
- Поміркуй, для чого державі мати свої символи? (Кожен народ намагається виявити себе і свою суть у державних символах. У статті 20 (розділ 1.) Конституції України записано: «Державними символами України є Державний прапор України, Герб і Гімн». Державний символ – знак, зображення або мелодія, які відображають якісь суттєві прикмети певної держави).
- Де ти зустрічала державні символи України?
4.Перегляд відео з метою розвитку зв’язного мовлення та концентрування уваги дитини на сюжет.
Пластиліновий мультфільм «Казка про Україну» - https://www.youtube.com/watch?v=GuUZxEDDtK0
- Чому красуня Україна засумувала, похилилася?
5. Практична робота: ліплення із пластиліну головної героїні казки.
6. Рефлексія «Аргументація власної відповіді»
- Заняття здалось мені…
- Протягом заняття я…
- Мій настрій…
- Своєю роботою на занятті я…
V. Заключна частина. Підсумок заняття
Дидактична гра «Знайди державні символи України» - https://www.youtube.com/watch?v=ok9Z6XCGWmE
Мета: закріпити знання дітей про державні символи України. Розвивати вміння виділяти характерні ознаки державних символів, розвивати пояснювальне мовлення. Виховувати патріотизм, почуття любові та гордості до Батьківщини.