Останній урок у першому класі.
Добрий день, вам, батьки і діти!
Гарне свято прийшло до нас.
Будем разом усі радіти –
Для канікул прилинув час!
Закінчились важки уроки
І веселі перерви теж!
Стало менше в дітей турботи
І свободи тепер без меж.
Наші любі учні, шановні батьки, гості. Вітаємо вас з святом : святом терпіння, УПОРСТВА, праці. Бо все це було потрібне всім - і дітям, і вчителям, і батькам,- для того, щоб закінчити перший навчальний рік.
За цей час ви 170 разів приходили до школи,1360 разів чули срібні трелі шкільного дзвінка.
Що ж залишилось у вашій пам”яті за цей навчальний рік? Перші уроки, перші прочитані книжки й заповнені несміливим почерком зошити. Нові друзі та нові зустрічи, цікаві свята й походи.
1 учень Добридень! Раді вас вітати на нашім урочистім святі.
Ну що, усі зібрались у залі?
2 учень Та ні, когось не вистачає.
1 учень Кого? Самі ж бо відгадайте, а потім радо привітайте.
2 учень До школи радо хто спішить?
Хто старанно уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читати, і писать?
1 учень Хто радує і тат і мам?
Хто кожну справу робить сам?
Хто дружно й весело співа,
Родину щастям зігріва?
2 учень Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть? (Школярі)
1 учень, 2 учень Що ж, вітайте! Ось він – наш веселий, дружний 1 клас
Учень Наш клас – одна шкільна родина
І цілий рік ми разом вчились і росли,
Дівчатка й хлопчики,
Веселі і кмітливі,
Чудові однокласники мої.
Учень Раді ми усі вам дуже,
Веселиться з нами, друзі,
Дідусі й бабусі,
Наші тата й мами.
Добре, що прийшли до нас
У наш дружний 1 клас.
Вчитель Наше свято – це ваша перша сходинка в шкільному житті, яку ви подолали власною працею. Зі словами подяки я звертаюся до ваших батьків. Це вони доклали багато зусиль для того, щоб ви читали. Вони разом з нами раділи нашим маленьким перемогам.
Учень Слово подяки говоримо тим,
Хто учив нас читати й писати,
Хто допоміг нам здобути знання,
Сходинки перші здолати в життя.
Татусю наш! Мамуся рідна!
Ну як же вам не дякувать в цей час!
За те, що розум, щедрість, вміння –
Все віддаєте ви для нас.
За вашу працю, ласку і любов
«Спасибі» вам скажемо знов.
Вчитель А тим часом дітки наші підросли і стали вважати себе дорослими.
Ведуча 1. Конкурс перший: „Математичний”.
Завдання: відгадати віршовані задачі. Хто швидше скаже правильну відповідь, тому й 1 бал буде зараховано.
Ведуча 2. 2 сороки, 3 ворони,
Посідали у вагони.
Чих-пих, ту-ту-ту.
Скільки разом птахів тут? 2 + 3 = 5
Ведуча 3. На травиці біля хати метушаться цуценята:
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? 2 + 3 = 5
Ведуча 4. Подивіться: угорі,
На ялиці снігурі.
Тут – 4 і 3 – там.
Дайте лік всім снігурам. 4 + 3 = 7
Ведуча 1. На обід до годівниці
Прилетіло три синиці.
І ще 5 летить в садок.
Скільки разом всіх пташок? 3 + 5 = 8
Ведуча 2. 8 сливок з’їв Семенко
І одну – мала Оленка.
Друзі, ви б не полічили,
Скільки сливок діти з’їли? 8 + 1 = 9
Ведуча 3. Конкурс другий „Казкова мозаїка”.
Завдання: відгадати назву казки за прочитаним уривком.
* Баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку... (Ріпка)
* Я не пила й не їла, тільки бігла через місточок, та схопила кленовий листочок, тільки бігла через гребельку, та вхопила водиці крапельку... (Коза-дереза)
* Сів він на носик. А лисичка його – гам! Та й проковтнула. (Колобок)
* Мишка бігла, хвостиком махнула... (курочка Ряба)
Ведуча. Конкурс. «Розважальний»
Ми перевіримо чи добре ви виховані? Ви повинні відповідати на запитання.
«Скупий»
Раз у гості до сестри
Завітав Омелько,
І племінничці
Оленці дав дві карамельки.
– Скільки вчитиму тебе? –
здивувалась мати, –
за гостинці треба, що?
„Дякую” сказати.
– За які? – спитав малий,
облизавши пучки.
– Він же бач який скупий,
дав всього дві штучки.
«Чи можна?»
– Сиди спокійно, – каже мама, –
і перестань молоть ногами.
Малий запитує тривожно:
– А язиком молоти можна?
«Крутько»
Толі в класі не сидиться,
Непосиді все б крутиться,
То щипа свого сусіда,
То поглядує навкруг,
То під партою обіда,
То на парті ловить мух...
Хтось запитує у Толі:
– Ти завжди крутько такий?
– Ні не кожен день я в школі,
аж два дні я вихідний.
«Повага до тварин»
Я тільки держу –
Не тягни за хвіст кота
Ну кому кажу?
– Та тож тягне він хвоста,
я тільки держу!
«Не треба нового»
Першокласник гірко плаче,
В нього справді горе:
На вулиці він портфеля
Загубив учора.
– Не реви! Новий ми купим, –
обіцяє татко.
– Ні, не хочу я нового:
в тім була рогатка!
«Завбачливий»
Ти щось помітно потовстів!
Надів я четверо штанів.
Але ж навіщо так багато?
Бо мій щоденник просить тато...
Ведуча. Конкурс. „Хокеїсти”.
Завдання: Закотити палицею м’ячика у ворота між ніжками стільця і прикотити назад. Завдання виконує кожен член команди, передаючи «клюшку» один одному. Переможцем цього змагання стає команда, члени якої першими виконають завдання
Учитель.
— Сьогодні ви подолаєте кілька сходинок і покажете чого ви навчилися протягом першого року навчання в школі.
Сходинка «Кмітливих»
а) Яка команда швидше порахує, скільки слів у цьому реченні?
Весна вкрила сади білим цвітом.
б) Яка команда складе красиве речення за малюнком про весну.
Скільки в ньому слів?
в) Скласти з розрізнених слів речення.
Навесні, прилітають, з, птахи, вирій.
— Скільки слів?
Сходинка «Розважальна»
а) 2 кошики
Хто? Що?
Вибрати слова, що позначають істоти і неістоти.
(Ведмідь, весна, дощ, лисиця, соловей, дерево, райдуга, вовк, сова, хмарка, їжак, пеньок)
Сходинка «Загадкова»
Виводить букви і слова
Ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля
Нова гарненька... (ручка).
Ручки й олівці, щоб знали,
Ми кладемо у …(Пенали)
Він нам, як мама дорогий,
Він хоче нас навчити
Любити край, чудовий світ.
Це — мудрий наш... (учитель).
Цю з підручниками скриню
Я щодня ношу на спині.
Як до школи прибігаю,
То тоді її знімаю.(Ранець)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ...(урок).
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
І не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш.(Знання)
Дуже я потрібна всім
— І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу, (книга).
Я іду у перший клас,
Я у школі перший раз,
На 12 буду вчиться,
Бо старанна …(Учениця)
Довгі палички кругленькі
— Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили...
Звуться кольори оці Кольорові... (олівці).
Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі.
В них вчимося ми писати,
І складати, і віднімати.(Зошит)
Стривайте!
Перш загадку відгадайте:
Букви всі від А до Я
На сторінках... (букваря).
- Що ти, донечко, шепочеш?
І чому це ти не спиш?
- Я, матусю, спати хочу,
Але треба вивчить …(Вірш)
Для письма, сказати прошу,
По потрібно взяти?., (зошит).
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?(Фарби)
Є чарівник у школі в нас,
Ану, впізнайте, хто він?
Озветься — тиша йде у клас,
Озветься ще раз — гомін.
Щоб не спізнитись на урок
Нам голос подає...(дзвінок)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.(Гумка)
От і закінчився нелегкий перший рік навчання. І сьогоднішнє свято – це перша сходинка у шкільному житті, яку учні подолали За власною працею. За старання і перші успіхи в навчанні ми вручаємо вам, діти, оці дипломи (нагородження).
Оплесками привітаємо наших медалістів. Я вітаю учнів, батьків, гостей зі святом Букваря, зі святом квітів і весни!
1