МАЙСТЕР-КЛАС
«РАНКОВА ЗУСТРІЧ З ЕЛЕМЕНТАМИ LEGO»
Ранкова зустріч з дітьми дає педагогам можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу. Під час ранкової зустрічі вчителі моделюють поведінку, яку вони очікують від дітей: як слід розмовляти з людьми, як слухати їх, як дивитись один одному в очі, як читати повідомлення, як обмінюватись думками, правильно відповідати тощо. Ранкові зустрічі дають можливість показати дітям, що вони є колективом і водночас часткою більшої спільноти.
Мета та цілі:
Учасники:
1. „ Квітка очікування”
- У нас є галявинка де виросла квіточка, але вона чекає на пелюстки з вашим очікуванням від майстер-класу.
Візьміть пелюстки і запишіть свої очікування, виходьте і клейте їх.
( тренеру заздалегідь потрібно на ватмані зробити квіточку без пелюсток)
2. „ВІТАННЯ”
Промінчик зимовий заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Нумо, з’єднаймо долоньки свої
і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.
Візьміть цеглинку ЛЕГО жовтого кольору. Це буде промінчик сонечка.
Доторкніться один до одного цеглинкою, передайте частинку тепла другу.
Повідомлення для тренера:
Різні способи формування кола (діти)
– Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються походи та цікаві подорожі.
– Підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів би сьогодні відправитись у подорож? А для того, щоб дізнатись де ми будемо подорожувати, необхідно виконати цікаве завдання..
Обговорення правил групи
- Ми будемо працювати у групах, тому потрібно навчитися працювати разом, отже зараз обговоримо наші правила:
Міні-лекція
Поясніть, що коли діти збираються разом, у них виникає почуття спільноти, що сприяє формуванню дружного колективу. Вітаючись з кожною дитиною окремо, ви показуєте, що вона є важливою часткою спільноти, і якщо вона буде з якихось причин відсутня, її всім не вистачатиме. Знайомлячи учнів з новими ситуаціями, вчитель спочатку сам має продемонструвати бажану поведінку, а потім для кращого засвоєння нових знань слід задавати дітям відповідні запитання (наприклад, під час навчання учнів привітанням запитайте, чи важливо дивитися в очі особі, до якої ти звертаєшся і чому). Коли діти по черзі вітаються один з одним, це сприяє розвитку комунікативних навичок, а також навчає їх поважати інших. Привітання — це перша важлива складова ранкових зустрічей. Починати їх слід як тільки діти утворять коло.
3. Назвіть захоплення.
Я вам буду читати загадки-тести, а ви відповідним кольором Лего показувати відповідь.
(тренер показує наочність)
4. Гра «Знайди 10 відмінностей»
Тренер пропонує учням відшукати на двох картинках 10 відмінностей, накриваючи їх цеглинками LEGO System. (додаток 1)
Додаток 1
5. Гра «Знайди слово»
Учитель пропонує учням прочитати напівголосно слова. Самостійно визначити, яке з них відповідає зображенню на малюнку, позначаючи правильну відповідь кольором відповідної цеглинки. (додаток 2)
6. Гра „ Відтвори мелодію”
7. Підсумок
Підсумовуючи результати, проведіть мозковий штурм «Ранкова зустріч це…»
Записуйте відповіді учасників.
Зробіть узагальнення.
Підсумок:
Ранкова зустріч – це зустріч на початку дня учнів класу з педагогом. Сидячи в колі один проти одного, кожна дитина вдумливо і поважно вітається з іншими дітьми, після чого впродовж короткого часу ділиться власним досвідом зі своїми товаришами, які з повагою слухають її, ставлять свої запитання та коментують відповіді. Після цього вся група бере участь у короткій груповій вправі, спрямованій на розвиток академічних навичок, почуття команди та відчуття єдності. Ранкова зустріч закінчується обміном щоденними новинами, які зазвичай готує педагог, щоб представити навчальні завдання цього дня.
Ранкова зустріч – це запланована, структурована зустріч, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу, де панує атмосфера піклування та відповідальності. Педагоги визнають особливу роль ранкової зустрічі в житті дітей і присвячують 15–25 хвилин на початку дня, аби створити позитивну атмосферу в учнівському колективі на весь навчальний день у школі.
8. Чи справдилися очікування?
Зараз ви візьмете метелики і підійдете до нашої галявинки навколо квіточки приліпите метелика і скажете чи справдилися ваші очікування.
9. Притча
Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.
І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася....
- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь!
- Щиро дякую, усім за участь, вашу доброзичливість. Надіюся, що наш майстер-клас був для вас корисним і цікавим.