Урок-подорож материками , який був проведений в 4 класі в тісному взаємозвязку з математикою.На якому учнні за допомогою математичних знань пригадали і вивчений матеріал на уроках природознавства. На уроці розвивалась математична компетентність, мали чинне місце звязки із життям(під час розв'язування різнотипних задач), взаємозвязок учитель-учні чітко прослідковувався під час роботи над темою уроку.
Тема: ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВЕ У ВИПАДКУ, КОЛИ ЧАСТКА МІСТИТЬ НУЛІ
МЕТА: Ознайомити учнів з випадками ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове, коли частка містить нулі; опрацювати ускладнені задачі на спосіб поступового зведення до одиниці; розвивати мислення, вміння розв’язувати задачі; виховувати інтерес до предмету, математичну компетентність.
Обладнання: картки для усних обчислень, схеми задач.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань учнів
Сьогодні ми з вами здійснимо подорож материками України, під час цієї подорожі ми будемо виконувати різні завдання від мешканців Південної Америки, Північної Америки, Африки, Євразії, Австралії.
Перший материк, який ми відвідаємо – Південна Америка, згадаємо що там живе дуже багато птахів і серед них папуга Кеша. Від нього нам завдання.
Відвідавши на минулих уроках Австралію, ми спостерігали за багатьма тваринами, наступне завдання допоможе нам їх пригадати.
630-110-5 + 120 = 200 – Тасманійський диявол
800-240-2 + 300=1500 - качкодзьоб
(190+ 170): 4 = 90- крокодил
900 -120:2 = 380 - кенгуру
700 + 60 • 4 = 940 - Ігуани
(450 + 360): 3 = 270- єхидна
(210 + 350): 7 = 8 - Удав
(240 + 360): 10 = 60- черепаха
(470 - 290) • 100 =1800- коала
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами допоможемо мешканцям Євразії освоїти ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові у випадку, коли частка містить нуль.
IV. Вивчення нового матеріалу
Перше завдання від них:
1. Вправа 673. А зараз давайте покажем нашим друзям, як ми зрозуміли прочитане.
2. Обчислити на дошці з поясненням: 1224 : 3.(408)
3. Завдання від мандрівників ( адже кожен з них прагне зупинитися і смачно поїсти) – допоможемо їм виконавши задачу 677.
Дуже вдячні вам вони (мешканці Африки)
і час для відпочинку нам відвели.
4. Фізкультхвилинка
5. Вправа 674 (під керівництвом учителя).
IV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
Наступний материк, який ми відвідаємо – Північна Америка
1. Самостійно - вправа 675.
2. Задача 678 - самостійно.
3.Хвилинка-цікавинка «Розв’яжи і дізнаєшся»
V. Підсумок уроку
VІ. Домашнє завдання.
№ 679, 680
Відкритий урок з математики
4 клас
Підготувала:
вчитель Жовна Н.І