Конспект заняття гуртка "Мистецтво нашого народу" на тему "Чарівні квіти України"

Про матеріал
Конспект заняття гуртка "Мистецтво нашого народу" на тему "Чарівні квіти України"
Перегляд файлу

 Тема: Композиція  «Чарівні квіти України».

(Гурток « Мистецтво нашого народу» керівник Железняк О.І.)

Мета: Удосконалювати набуті навики роботи з крупами та  природним матеріалом, тренувати моторику дрібних м’язів  рук, виховувати  посидючість, наполегливість, вміння працювати в мікрогрупах, доводити розпочату роботу до кінця,  розширювати світогляд,   виховувати інтерес до традицій українського народу;   виховувати лю­бов та повагу до природи, сприяти розвитку творчих здібностей дітей.

Матеріали та обладнання  : тематичні  ілюстрації,   заготовки для квітів, папір,  насіння, клей, ножиці, пензлики, загадки.

 Наочність: ілюстрації до теми,загадки.

Тип заняття: комбінований

 

 

 Хід заняття.

  1.Організаційний момент.

Підготовка робочих місць, перевірка наявності учнів.

  2. Теоретична частина

 1) Актуалізація опорних знань.

 -  Які матеріали ми використовували на минулих заняттях ?

- Як ви думаєте , що ми будемо виготовляти на занятті? Яка  на вашу думку  буде тема нашого заняття? З чим вона може бути  пов’язана ? Чому ви так думаєте? Як ви думаєте, які квіти ми будемо виготовляти на занятті?  (керівник  за допомогою питань підводить дітей до висновку, що тема заняття –квіти, які ростуть у нас на Україні і що ці квіти незвичайні , а крім краси мають цілющі, лікувальні властивості , а також вважаються народними оберегами)

2)Повідомлення теми заняття та мети.

Сьогодні на занятті ми будемо створювати з квітів –оберегів композицію на тему «Чарівні квіти України». Робота буде колективною,  кожна команда буде виготовляти свою квітку. Хто в якій команді буде працювати та яку квітку буде виготовляти  ми вирішимо,  погравши в гру  «Що?Де? Коли?»

 3) Гра «Що?Де? Коли?» Додаток1

  4) Ділення на мікрогрупи

  5)Інформаційна хвилинка.Додаток2

  6) Правила  літери «Е». Працюємо :- з екологічно чистим матеріалом;- економно;             - ефективно;- емоційно;- естетично, - енергійно…

7) Перед початком роботи пригадаємо правила техніки безпеки :

 

Правила користування ножицями

Правила користування клеєм

  1. Зберігати ножиці в складеному вигляді.
  2. Ножиці не повинні виступати за краї парти.
  3. Користуватись ножицями із заокругленими кінцями.
  4. Під час різання ножиці повинні бути направлені вперед, а не вгору.
  5. Передавати ножиці потрібно кільцями вперед, тримаючи закриті леза в руці.
  6. Не можна підносити ножиці до обличчя.
  1. Під час роботи використовувати тільки клей ПВА.
  2. Зберігати клей в закритому вигляді.
  3. Для нанесення клею на виріб потрібно користуватися пензликом, після роботи пензлик промити водою.
  4. При попаданні клею на шкіру, її промивають водою з милом.
  5. Якщо клей потрапив в очі, потрібно промити очі чистою водою та звернутись до лікаря.

 

 - Після роботи    прибери своє робоче місце та помий руки.

 Пам’ятай :  «Чисто не там де прибирають, а там де не насмічують».

3. Практична частина.

 1)Робота в мікрогрупах за інструкційними картками. Додаток3.

Самостійна робота учнів. Цільовий обхід класу. Поточний інструктаж.

2)Фізхвилинка.

Учні  продовжують роботу над виробом. Керівник при потребі допомагає усунути недоліки. 

3)Наклеювання готових квітів на картину.

4 ) Гра «Знайди ім’я» (маргаритка, ромашка, конвалія…)

4.Підсумок.

«Мікрофон»

 Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?

 Що найбільше сподобалося на сьогоднішньому занятті?

 Прибирання робочих місць.

 

I:\DCIM\100OLYMP\PB170203.JPG

Гра «Що?Де?Коли?»                                                                      ДОДАТОК 1

Умови гри:

Всі учні діляться на 4 групи.

1 група  «Всезнайки» – крутять колесо  та дають  відповіді на загадки;

2   група  «Чомучки» – загадують загадки до теми гри;

3 група   «Домісольки» – учні, які  на музичній паузі виконують пісні;

4 група учнів – це вболівальники.

Запитання підбираються до теми заняття. Кожен із Всезнайок дає відповідь на запитання та за кожну правильну відповідь отримують бал.

Для подальшого розподілу на мікрогрупи:

-першим з дошки бере листок з інструкційною карткою виготовлення квітки «Всезнайка», який набрав більшу кількість балів. Він буде капітаном своєї групи.

-другим у групу потрапляє учень з «Чомучок», в якого була загадка про цю квітку,

 -третім до групу йде учень з «Домісольок» за бажанням,

-четвертим –  вболівальник.

В такому складі учні виготовляють свої квіти для композиції за інструкційними картками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          ЗАГАДКИ ПРО КВІТИ                                  ДОДАТОК 2

1.Лист зелений не пропав,
а під снігом задрімав,
щоб у синю сукенчину
одягнуть весняну днину. (Барвінок)

2.Синьоока чарівниця 
Часто в полі в нас вертиться. 
Де вінки вона спліта — 
Ростуть пшениці й жита. (Волошка)

3.Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

     4.  Хлопець Мартин
     Похилився через тин.
     А дівчина Гапка:
     «Яка в тебе гарна шапка!
     Ще й жовта китиця
     Проти сонця світиться.
     Як прилетять горобці.
     Буде тобі як вівці
     Від сірого вовка».
     Що це за примовка?(Соняшник)
 

5.Що за диво-дивина
в житі квітка є одна?
Палає,  мов ліхтарик,
червоний кептарик.       (Мак)
 

6.Як прийде весна в садочок —
до лиця білий віночок,
ну а восени цій кралі
приглянулися коралі. (Калина)

7.Росте  ця лікувальна квітка, 
Обабіч лісів, іще в полях. 
Аби її добути влітку,
Малі й дорослі знають шлях.
Шовково коси пломеніють,
Коли настоєм їх помиють.
А що, скажіть, за квітка, діти? (Ромашка)


8.Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти.                                                                                  

 Квітка сонячна красива                                                                                             

  Стане згодом сива-сива                                                                                                         Вітерець її подмуха—                                                                                                  

  Стане миттю сивим пухом           (Кульбаба)
 

 

9.Що ромашки – білявенькі,                                                                        

  Чорнобривці — чорнявенькі.                                                                                                              А в неї така біда,                                                                                                                        Така біда-коса руда.                                                                                                                                       Стоїть вона, сиротина,                                                                                                          Одним-одна біля тину.                                                                                                            А ромашки дивуються,                                                                                                Чорнобривці чудуються:                                                                                             

       Звідкіля ти, гарнесенька,                                                                                                                 Як сонечко, яснесенька?  (Нагідка)

 

10.Лікувальну силу маю, 
Жовтим цвітом розцвітаю. 
Називають ключ весни! 
Як я звуся? Ти скажи!   (Мати-й-мачуха)

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                   ДОДАТОК  3

Інструкційна картка по виготовленню  квітки  волошки.

 

Матеріали та інструменти:

-макарони

-ватні палички

-насіння маку

-клей ПВА

-флористична стрічка

-фарба

-ножиці

-пензлики
 

1.Обріжте ватяну паличку - це   буде серединка волошки.

2.За допомогою  клею   приклейте  пелюстки волошки до середини ватної палички.                                                                                                                             3.Серединку квітки  пофарбуйте у темніший колір.                                                                                        4. На середину квітки приклейте  насіння маку — це  тичинки.                                                              5 Зеленою  флористичної стрічкою обмотайте  стеблинки волошки.                                            6. З паперу виріжте   листя.

 

Інструкційна картка по виготовленню  квітки соняшника.

 

Матеріали та інструменти:

-  гарбузове насіння

- папір

-насіння  іпомеї  або гречки

-клей ПВА

-фарба

-ножиці

-пензлики
 

1.З паперу виріжте потрібного розміру кружечок для основи квітки.                              2.По колу на  відстані близько 1см від краю змастіть  товстим шаром клею.                      3.Розмістіть гарбузове насіння по колу так, щоб папір не виглядав між насінинами                                                                                                                                          4 Нанесіть клей на середину квітки та викладіть насінням іпомеї (кручені паничі) або гречкою.                                                                                                                                                      5. Пелюстки готової квітки  фарбуємо акриловими фарбами.                                                 6.З  паперу виріжте   листя.

 

Інструкційна картка по виготовленню  квітки  ромашки .

 

Матеріали та інструменти:

- крупа манна та кукурудзяна

- папір

-клей ПВА

-фарба

-ножиці

-пензлики
-фломастер

 

1.На білому папері намалюйте ромашку. Обведіть квітку  по контуру блакитним фломастером  та виріжте її.

2. Зробіть з паперу конус  з маленьким отвором внизу.                                        3.Пелюстки квітки змастіть клеєм та нанесіть через конус манну крупу.                                 4.Зайву манку обережно струсіть на листок паперу.                                                                           5. На серединку наклейте кукурудзяну крупу.

6.З зеленого паперу виріжте   листя.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                Чи знаєш ти?                                    ДОДАТОК 4                                                                                                                                                 

                                           ІНФОРМАЦІЙНА    ХВИЛИНКА                                             

    Фітотерапія, або лікування травами, - сама древня і сама молода наука,яка поєднує в собі тисячолітній досвід стародавньої традиційної і народної медицини різних країн з досягненнями сучасної медицини. Її ще називають «Коморою здоров'я» або найбагатшим багатовіковим досвідом. І це не випадково.                                                                                                     

     У народній медицині настої коренів кульбаби використовують як жовчогінний засіб та для збудження апетиту-настій .  У деяких країнах, зокрема у Франції, листя кульбаби додають до салатів. У нас корінь кульбаби (підсмажений і подрібнений) використовують як сурогат кави.   Напаром                                                                                              з 1 чайної ложки крайових квіток волошки в 1 склянці окропу промивають очі при кон'юнктивітах, ячмінцях на оці; профільтрований через ватку напар закапують у очі. При цьому суворо дотримуються асептичних умов.

  У разі запалення слизових оболонок горла, ясен, рота   квіток ромашки вживають для полоскання (кілька разів на день), примочок, промивання ран, виразок і спринцювання ; при запаленні слизової оболонки шлунка і кишок (гастриті й ентериті) ;проти здуття і болю в животі ; як заспокійливий засіб у випадку кишкових коліків  ; при жовчних коліках (болю в ділянці печінки) Квітки ромашки входять до складу пом'якшувальних зборів.                                               

    Як протизапальний засіб нагідки у формі мазі застосовують для лікуванняран, порізів, забитих місць, опіків, обморожень, фурункулів, довго не заживаючих ран та нориць.   У деяких країнах Європи квітки нагідок широко застосовують як антисептичний,  ранозагоювальний та потогінний засіб, а свіжим соком рослиникористуються в разі укусів бджіл та ос. Як зміцнювальний засіб  нагідки  застосовують у терапії внутрішніх хвороб, при різних дистрофічних процесах слизових оболонок органів травної системи. Нагідки лікарські досить ефективні при різних шлунково-кишкових захворюваннях (гастриті, коліті, ентероколіті), а також при запаленні жовчовивідних шляхів, печінки та селезінки. Завдяки високому вмісту барвних речовин зовнішні язичкові квітки нагідок  інколи застосовують для ароматизації і фарбування сирів та інших продуктів харчування.У народі існує популярний спосіб виведення ластовиння з допомогою нагідок. При цьому ластовиння блідне або й зникає, особливо якщо до соку нагідок додати соки лимона та плодів смородини (порівну).У народній медицині застосовують усередину як жовчогінний засіб, а зовнішньо — при тріщинах, болях, ранах, екземах, виразках, лишаях опіках, захворюваннях очей та запаленні слизових оболонок очей.

     Соняшникову олію використовують як основу до мазей, пластирів і розтирань, вжи­вають як жовчогінний засіб при хронічних захворюваннях печінки і жовчних шляхів . Крім того, вона входить до складу аерозолю «Лівіан» , який застосовують для лікування опікових ран. Настойку або настій з язичкових квіток соняшнику дають усередину як жарознижу­вальний і спазмолітичний засіб при малярії, спазмі бронхів та при шлунково-кишкових коліках. Як гіркоту для збудження апетиту, у випадку малярії, грипу і катару верхніх дихальних шляхів, при ви­сипах на шкірі й застарілих ви­разках п'ють настойку з суміші листя і язичкових квіток соняш­нику. Свіже насіння соняшнику використовують від алергії.

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
1985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку