Гурток «Розумники та розумниці» 3-4 класи.
ТЕМА: Розвиток пам’яті. Читання ребусів, шарад, метаграм. Тести на розвиток пам’яті.
МЕТА: Розвиток швидкості реакції. Вдосконалення розумових операцій. Розвиток уміння вирішувати нестандартні завдання. Розвивати пам’ять, уяву, спостережливість учнів. Продовжувати формувати навички читання ребусів, шарад, метаграм. Виховувати витримку, толерантність.
ПЛАН
І. Рубрика «В світі цікавого». Виступи учнів. Перегляд мультиплікаційного фільму «Легенди України».
ІІ. Читання ребусів, шарад, метаграм.
ІІІ. Розвиток пам’яті. Види.
ПАМ’ЯТЬ – це одна із необхідних умов для розвитку інтелектуальних здібностей. Є три види пам’яті:
Наочно-образна пам’ять,яка допомагає краще запам’ятати лиця, звуки, колір предметів і т.і.;
Словесно-логічна пам’ять ,за якою запам’ятовуються поняття, терміни, схеми, формули;
Емоційна пам’ять, завдяки якій краще всього зберігаються пережиті почуття.
ТИПИ ПАМ’ЯТІ :
Короткочасна – матеріал запам’ятовується швидко, ала не на довго;
Довгострокова – вимагає великих зусиль, але дозволяє зберігати інформацію на довгі роки.
ЗАКОНИ ПАМ’ЯТІ :
Для кращого запам’ятовування треба думати, знаходити зміст, зробити конспект План;
Цікавість матеріалу підвищує продуктивність запам’ятовування. Треба частіше звертатися до думки:а що дасть ця інформація;
До запам’ятовування треба готуватися,щось прочитати про цю тему;
Не слід перевантажувати пам’ять за короткий проміжок часу;
Необхідно боротися з забуванням;
Вся інформація повинна сприйматися як єдине ціле. Розповідати треба весь текст.
ТЕСТИ НА ГОТОВНІСТЬ ПАМ’ЯТІ.
Тест на готовність пам’яті учнів (тест виконується на слух):
Перша-буква,яка стоїть в алфавіті перед «Т»;
Друга-перша буква алфавіту;
Третя-буква,яка стоїть в алфавіті перед «Н»;
Четверта-сама кругла буква;
П’ята- перша буква у 2 місяці весни;
Шоста-остання в слові лелека;
Сьома-йде після «С»;
(самокат).
Тест на швидкість роботи пам’яті (вибрати правильну відповідь):
Корабельна кімната (трюм, каюта, камбуз);
Гербова птиця (голуб, орел, пінгвін);
Німий співбесідник (собака, дитина, книга);
Учений сказочник в Лукомор’ї (Пушкін,кіт,русалка);
Хто покидає тонучий корабель останнім? (капітан, криси, команда);
Тест на зорову пам’яті учнів:
Що ми отримаємо із ромбу, якщо його кути стануть прямими? (квадрат, прямокутник);
Саме маленьке із арифметичних чисел;
У мами 5 яєць. Для млинців вона використала 3.Як це виразити при допомозі слова «половина»? (мати взяла половину яєць і ще пів-яйця);
Скільки є трьохзначних чисел,сума яких дорівнює 2?(101,200,110).
Тест на розвиток логічної пам’яті учнів:
В шафі у Мальвіни 3 пари черевиків. В темноті вона взяла 4 черевика. Чи буде з них пара однакового взуття? (так);
Скільки треба взяти однакових цифр, щоб з’єднати їх знаками + і отримати суму, яка дорівнює 6? (6,3,2);
На столі 4 яблука. Одне розрізали навпіл. Скільки яблук на столі ?(4 яблука);
Стіл стоїть за 4 метри від шафи. Скільки метрів буде між ними, якщо стіл і шафу пере двинути на 2 метри праворуч? (4 метри).
ІV. Підсумки заняття.
V. Завдання: підготувати цікавинки, ребуси.