Заняття «Хто Я такий?»
Мета: розвивати вміння правильно оцінювати себе, проявляти свої почуття та емоції. Вчити регулювати свої відчуття та проговорювати їх. Виховувати почуття власної гідності, позитивне ставлення до себе. Виховувати вміння висловлювати власну точку зору не нехтуючи, при цьому, інтересами інших.
1. Вправа «Привітання»
Мета: налагодження взаємовідносин у групі, стимулювання уваги, розвиток координації рухів. Виховувати дружні стосунки.
У цій групі друзі всі:
(три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви.
(три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва.
(поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа.
(поворот направо)
Друзі всі навколо.
(розвести руки в сторони, показати на всіх)
У цій групі друзі всі:
(три притопи ногами)
Я і ти, і ми, і ви.
(три притопи ногами)
Посміхнись, тому, хто зліва.
(посміхнутися сусідові зліва)
Посміхнись, тому, хто справа.
(посміхнутися сусідові справа)
Друзі вправні ми.
(плескати в долоні і тупотіти ногами)
2.Правила заняття «П’ять чарівних правил» (додаток 1)
Мета: сформувати знання про правила групи під час занять, виховувати усвідомлене ставлення до норм і правил.
Ведучий по черзі показує п’ять зображень з частинами тіла, діти мають вказати на ці частини тіла на собі. Повторюють правила за ведучим.
3.Вправа «Хто Я»
Мета: розвивати активний словник дітей прикметниками, формувати уявлення про себе як «неповторну особистість», сформувати уявлення дітей про свої вподобання, сою особистість. Виховувати самоповагу.
Психолог пропонує діткам відповісти на питання «Хто я?» Визначити унікальність кожного та допомагати діткам створювати міні розповіді про себе.
4.Вправа «Дивись як я можу»
Мета: розвивати інтерес до своєї особистості, розкрити талант та унікальність дітей, виховувати повагу один до одного.
Психолог пропонує дитині назвати (продемонструвати) те, що він вміє краще за всіх.
Інші діти, які також вміють це робити, піднімають руки або повторюють за дитиною те що він показує.
5.Вправа «Акваріум»
Мета: розвиток дружньої взаємодії, взаємодопомоги. Розвивати вміння маневрувати між іншими. Виховувати повагу до однолітків.
Психолог:
Уявіть, що наша кімната великий акваріум, а ви в ньому різнокольорові рибки (червоні, жовті, зелені, сині – вказати на одяг дітей). Давайте відтворимо як плавають рибки у воді, але за умови, що вони не торкаються один одного та не зіштовхуються.
6.Творча вправа «Супермен»
Мета: налагодження міжособистісних стосунків у міні групах, розширення свого кругозору та взаємовідносин.
Матеріали: зображення людини, пластилін (модулін).
Психолог ділить дітей на три команди:
Після того, як міні-групи виконали завдання, психолог з’єднує всі частинки тіла.
Психолог:
Діти, спільними зусиллями та працею ми створили ось такого Супермена. Тепер нам потрібно наділити його чарівними властивостями: сміливістю, силою, енергією.
Кожна дитина буде по черзі торкатись Супермена пальчиком та наділяти чарівними властивостями зі словами «Я наділяю тебе силою, сміливістю, швидкістю, кмітливістю і т.д.»
Завершення вправи обговоренням «Що я можу один, що ми можемо разом».
7.Релаксація «Муха»
Мета: зняти напруження з м’язів обличчя.
Дітки сідають на килимок: руки вільно лежать на колінах, плечі та голова опущені, очі заплющені.
Психолог:
Діти уявіть собі, що на її обличчя намагається сісти муха. Вона сідає то на ніс, то на ротик, то на лоб, то на очі.
Завдання дитини — не розплющуючи очей, відігнати набридливу комаху.
8.Ритуал «Завершення заняття»
Діти стають у коло і по черзі тиснуть руку один одному передаючи посмішку.
Додаток 1.