Конспект заняття "Казкова зима"

Про матеріал
Гурток "Образотворче мистецтво" Мета заняття: виконати малюнок на запропоновану тему за власним уявленням , перевірити і скоригувати вміння і навички дітей в зображенні зимової композиції.
Перегляд файлу

Гурток «Образотворче мистецтво»

Тема: Казкова зима (за вибором учнів).

Мета уроку: виконати  малюнок на запропоновану тему за власним уявленням , перевірити і скоригувати вміння і навички дітей в зображенні зимової композиції.

 Навчальна :- проконтролювати  засвоєння вмінь та навичок вивчених на попередніх заняттях;

Розвивальна:- формувати практичні навички та вміння, свідоме ставлення до результатів образотворчої діяльності;

Виховна: - виховувати любов до природи, викликати інтерес до природньої краси нашого краю.

Завдання уроку:

Освітні:

• Активізувати пізнавальний інтерес до мистецтва і природи;

• Вчити усвідомлено виконувати лінійна побудова малюнка, використовуючи лінію горизонту і відомі правила перспективи;

• Формувати вміння самостійно знаходити вирішення художніх завдань.

Розвиваючі:

• Розвивати пам'ять, увагу і кругозір учнів;

• Розвивати творче та художнє мислення, уяву і фантазію;

• Розвивати вміння, пов'язані з передачею перспективи, розміру і пропорцій, зорове сприйняття і просторове мислення як основу оволодіння малюнком;

• Збагачувати словниковий запас дітей.

Виховні:

• Сприяти естетичному сприйняттю навчального матеріалу;

• Формувати емоційну чуйність на красу природи, вміння помічати її дивовижні особливості;

• Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.

Методи навчання: репродуктивний, інформаційно-рецептивний (пояснювальне - ілюстративне), частково-пошуковий.

Вид заняття: малювання на тему (за уявленням, по пам'яті, прояв фантазії).

Обладнання : Зразок малюнка, ілюстрації зимових пейзажів, гуаш, баночка з водою, пензлики, папір, серветка, простий олівець, проектор, ноутбук;

                                                   

                                                            Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організаційний момент

2.Підготовка робочих місць.

3.Повідомлення теми та мети уроку.

-Відгадайте загадку та дізнайтеся про що піде мова на сьогоднішньому уроці:

Слайд 1.

 

Біла, гарна, чарівна,

Мов Снігуронька вона.

Землю прикрашає,

Сріблом засипає

Все навколо – наче рай!

Нумо! хто це, відгадай! (Зима)

 

Взимку вкрили ми навкруг

Ліс, дорогу, поле й луг,

А як сонце припече -

Ми струмочком потечем. (Сніжинки)

 

Я падаю на ваши хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я приліпаю вам до ніг
І називаюсь просто.... (сніг)

 

Слайд 2

-Правильно розмова буде про зиму та про зимову природу. Ви навчитеся малювати малюнок «Казкова зима» і те що відбувається  взимку.

Сьогодні на уроку ми будемо з вами самостійно використовувати художні прийоми і методи для відтворення образів навколишнього середовища.

Користуючись технікою монотипія, закріпимо уміння бачити в різноманітних лініях, плямах, в заданій кольоровій гаммі задуманій композиції.

За допомогою вашій фантазії ми будемо відтворювати красу зими пейзажу у малюнках, насолоджуватися цією красою.

 

4. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «На хвилинку зупинись і красою насолодися»

    Сніжинка довго мандрувала, багато бачила неповторного дива, казки, краси  навколишнього світу. Вона була Музою багатьох великих художників- пейзажистів. І сьогодні ці шедеври живопису вона покаже нам.

(Показ репродукцій)

    Слайд 3.(3-9)

- Які ж почуття у вас виникали, дивлячи на цю красу?

(Діти по черзі одним словом висловлюють свої почуття)

 

   - Якими кольорами скористалися художники для створення своїх картин?

(рожевий, блакитний, синій, чорний, фіолетовий…)

 

   - А як ви вважаєте, якого ж  кольору зима?

 

   - Від чого залежить колір снігу?

 

   - Який колір вважають головним кольором зими?

Висновок:

 Зима поєднує в собі безліч кольорів. Вам лише залишається їх побачити.

 

(Показ робіт Ю. Пацан)

(Слайд 10-20)

   2. А це картина видатного українського художника Юрій Пацан.

 Проживає в смт Чабани Києво-Святошинського р-ну Київської обл. 1986 р. працює в Інституті радіології, учасник ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС, ліквідатор 2-ї категорії. У 1991 р. закінчив Ірпінський індустріальний технікум за фахом технік-технолог, організатор виробництва), працював токарем на заводі. У 1999 р. потрапив у автомобільну катастрофу, отримав спинномозкову травму, інвалід I групи.

  

   - Що зображено на цій картині?(українська зима)

   - Які кольори переважають?

   - Які це кольори – холодні чи теплі?

   - Ваші враження від цієї картини?

 

5. Мотивація навчальної діяльності

– Діти, ми всі побачили, що Зима – чарівниця! Це не зовсім звичайна пора року: стільки краси, стільки різних чудес, ніби сама казка запрошує в гості. Вона щодня відкриває перед нами чудові сторінки чарівної і живої казки, даючи нам змогу захоплено насолоджуватися красою природи.  

(Слайд21-26)

ІІ. Основна частина.

Перевірка в дітей знань та вмінь які вивчені раніше.

- Які фарби у зими?

- Ось чому сьогодні у нас листи тоновані.

- Як розташувати аркуш паперу?

- Щоб намалювати пейзаж, необхідно пригадати правила при зображенні природи:

• Чим далі від нас знаходиться предмет, тим він здається менше.

• Чим ближче предмет, тим більше подробиць; при видаленні, деталі предмета помітні менше.

• Чим ближче хмари до лінії горизонту, тим вони менше. Чим далі від лінії горизонту, тим вони більше.

- Для зображення засніженого лісу, нам допоможе біла фарба.

 

Будь-який яскравий колір можна перетворити на ніжний за допомогою білої фарби!

Спробуйте на палітрі утворити рожевий колір, блакитний, ясно-зелений та інші ніжні відтінки.

Поміркуйте, що саме ви будете малювати: хатинку, ліс, сніговика, вулиці міста чи своє подвір’я.

Для роботи можна взяти папір темно-блакитного кольору.

Розпочинаємо роботу з лінії горизонту.

Вище від лінії горизонту малюємо небо.

Нижче лінії горизонту малюємо землю.

Усі дерева та будинки повинні бути нижче горизонту, на землі. Вони мають трішки перекривати небо. Дерева, що ближче до нас, зображаємо більшими за розміром, а віддалені – меншими.

З неба падає густий лапатий сніг. Його зручно малювати круглим пензлем. Ставимо білою фарбою дрібні цяточки по всій площині аркуша паперу.

(Слайд 27)

Правила роботи і техніка безпеки:

  • Зображення на малюнку не приховують по кутках аркуша, а розташовують посередині.
  • Зображення на малюнку не повинне бути або занадто великим  чи маленьким.
  • Малюємо чистими фарбами і ретельно вимиваємо пензлик та витираємо його об серветку, коли переходимо від одного кольору до іншого.
  • Не використовуємо під час малювання фарби безпосередньо з банки, а обов’язково змішуємо їх на палітрі.
  • Під час роботи не розмахуємо пензлями й олівцями.
  • Обережно поводимося з водою і фарбами.

(Слайд 29)

Фізкультхвилинка.

                         Перед тим, як працювати,

                          треба  трішки розім’ятись.

                         (відео» Зимонька вітає нас»)

                          В лісі виросли ялинки

                         Та й торкнулися хмаринки.

                          Враз сніжинки закружляли –

                          все навколо білим стало!

                          Падав, падав сніг тихенько…

                          Ми сідаємо рівненько

                          І малюємо гарненько

Самостійна робота учнів.

(Слайд 30-35)

Пригадаєм як малювати будиночок

Творча робота

Так давайте ж відтворимо красу зими  на  паперових листах за допомогою вашої уяви і фантазії кожен з вас бачить свою казкову зиму.

- За роботу ! Успіху вам.

 

Підсумок уроку.

-Про яку пору року йшла розмова на сьогоднішньому уроку?

-Як називається малюнок, який ви виконували?

-Як утворити «зимові» відтінки кольорів: ніжно-блекотний, рожевий, сірий.

Красуня Зима розповіла нам свою чарівну казку, ми її уважно слухали, тому в кожного вийшла своя чудова розповідь. Лише поглянемо на наші малюнки – і здається, що ми не в класі, а десь за містом!

Створення виставки кращих робіт.

Оцінювання робіт.

 

          Додаток

Дидактична гра «Різні речі»
Дорослий спонукає дітей підібрати до названих їм словами, слова з протилежним значенням – антоніми.
Сніг холодний, а чай … (Гарячий)
Сніжинки білі, а земля … (Чорна)
Влітку сонце високо, а взимку … (Низько)
Взимку ніч довга, а день … (Короткий)
Сніг м’який, а лід … (Тверда)
Білочка взимку сита, а вовк … (Голодний)
Горобець – птах зимує, а ластівка … (Перелітна)
На вулиці вода замерзає, а в будинку … (Тане)

 

Дидактична гра «Новорічна ялинка»
Педагог просить дітей відповісти на питання, підібравши до іменників потрібні прикметники:

Новорічна ялинка яка? (Блискуча, святкова, пухнаста, жива, штучна, ошатна, колючий, зелена, струнка, велика, маленька, свіжа, гілляста, пахуча)
 

Що робить для нас новорічна ялинка? (Сяє, світиться, блищить, варто, пахне)
Як з’являється святкова ялинка в будинку або дитсадку? (Її купили, зрубали, принесли, поставили, встановили, прикрасили)

 

Дидактична гра «Лісові тварини»
Вихователь спонукає малюків розповісти по черзі про кожне дикому тваринному, підібравши якомога більше прикметників і дієслів, що характеризують їх. Наприклад:
Хто це? (Вовк)
Який вовк? (Сірий, злий, зубастий, хижий, великий, сердитий, голодний, похмурий, худий, грізний)
Що робить вовк? (Блукає, полює, клацає зубами, шукає здобич, виє).
Хто це? (Лисиця)
Яка лисиця? (Руда, пухнаста, довгохвоста, хитра, лукава, зубаста)
Що робить лисиця? (Хитрує, краде курей, бігає, полює, нишпорить, підстерігає здобич.)
Хто це? (Заєць)
Який заєць? (Сірий, пухнастий, боязкий, боягузливий, короткохвостий, невеликий, швидкий, довговухий)
Що робить заєць? (Стрибає, бігає, ховається, боїться, їсть травичку, прислухається, придивляється).
Хто це? (Ведмідь)
Який ведмідь? (Великий, огрядний, неповороткий, клишоногий, кудлатий)
Що робить ведмідь? (Блукає, тупотить, лізе на дерево, спить, прокидається, ласує ягодами, шукає мед).
Хто це? (Білочка)
Яка білочка? (Прудка, стрімка, жвава, жива, маленька, пухнаста, руда, спритна, запаслива, господарська, хвостата).
Що робить білочка? (Стрибає, мчить, біжить, робить запаси, збирає горіхи, влаштовує гніздо, виводить біль чат).

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку