Конспект заняття "Комахи. Конструювання комах з природного матеріалу."

Про матеріал
Представлено конспект занять гуртка «Юні природознавці» з розділу «Тварини — частина живої природи», який розроблений відповідно до навчальної програми гуртка та з використанням інноваційних технологій. Заняття розраховане на вікову категорію дітей 6-7 років для молодшого шкільного віку. Тривалість занять дві академічні години (40 хвилин заняття, 20 перерва з використанням рухливих екологічних ігор). Заняття підготовлене та проведено керівником гуртка еколого-натуралістичного напряму Будинку дитячої та юнацької творчості Баштанської міської ради Миколаївської області Кофан Оленою Олександрівною. Дане заняття розроблене з використанням мультимедійних технологій у формі заняття-казки, створивши цим самим умови для розвитку дітей різними методами, постійно змінюючи форми роботи на занятті. Тема конспекту заняття з розділу «Тварини — частина живої природи»: Тема : Комахи. Конструювання комах з природного матеріалу.
Перегляд файлу

Розробка заняття гуртка «Юні природознавці»

C:\Users\Админ\Desktop\IMG_20161115_151342.jpg

                                               Керівник гуртка: Кофан Олена  Олександрівна

 

 «Якщо ми хочемо, щоб дитина щось засвоїла, 

то потрібно це втілити діяльність самої дитини»

Венгер

Представлено конспект занять гуртка «Юні природознавці» з розділу «Тварини — частина живої природи», який розроблений відповідно до навчальної програми гуртка та з використанням  інноваційних технологій.

Заняття розраховане на вікову категорію дітей 6-7 років для молодшого шкільного віку. Тривалість занять дві академічні години (40 хвилин заняття, 20 перерва з використанням рухливих екологічних ігор). Заняття підготовлене та проведено керівником гуртка еколого-натуралістичного напряму Будинку дитячої та юнацької творчості Баштанської міської ради Миколаївської області Кофан Оленою Олександрівною.

Дане заняття розроблене з використанням мультимедійних технологій у формі заняття-казки, створивши цим самим умови для розвитку дітей різними методами, постійно змінюючи форми роботи на занятті.

Тема конспекту заняття з розділу «Тварини — частина живої природи»:

Тема : Комахи. Конструювання комах з природного матеріалу.

Мета:

Навчальна

  • продовжити знайомство з тваринами, як частиною живої природи;
  • дати уявлення про комах.

Розвиваюча

  • удосконалювати вміння робити виріб з природного матеріалу;
  • розвивати творчість, фантазію та художній смак.

Виховна  

  • виховувати любов до природи.

Обладнання та матеріали: карта-гра (виготовлена у вигляді дидактичної настільної гри), матеріал для дидактичних ігор, ілюстративний матеріал, природний матеріал для виготовлення виробів, пластилін, зелені листочки з картону, серветки, записи музики на флеш-носії, мультимедійна презентація № 2.

Тип заняття: систематизація та узагальнення отриманих знань.

Методи навчання: словесні, наочні, практичні, ігрові.

Форма проведення: заняття-казка.

 Тривалість заняття: 2 години.

Попередня робота: екскурсії в природу для ознайомлення з тваринним світом, розучування віршів про комах.

Хід заняття

І. Вступна частина (5хв.)

Організаційний момент.

Слайд № 1 «Тварини — частина живої природи»

1.Привітання

Добрий день, любі юнати!

У цей день і у цей час

Рада бачити всіх вас.

2.Фенологічні спостереження.

Слайд №2

Вправа «Диктор телебачення» 

Вихованець розповідає про погоду уявляючи себе диктором передачі «Прогноз погоди», використовує картки-позначки.

  1. Пора року.
  2. Місяць.
  3. Суттєві ознаки місяця.
  4. Зміни в неживій природі.

5. Зміни в живій природі.

Слайд № 3 Тема : Комахи. Конструювання комах з природного матеріалу.

Повідомлення теми та мети заняття

ІІ. Основна частина

Слайд № 4

Актуалізація опорних знань

Діти, на минулому занятті ми з вами вирушили до планети під назвою «Фауна». Там ми допомогли мешканцям кількох країн. Давайте пригадаємо які країни ми відвідали та чим допомогли їхнім мешканцям  (відповіді дітей).

Слайд № 5

Так вірно. Ми потрапили  до країни «Звірі», там допомогли  звірям повернути день; вирушивши до країни «Риб» зробили видимими її мешканців; мешканцям країни «Земноводні» допомогли пригадати, що вони можуть робити, які вони на дотик та, які частини тіла мають; в країні «Плазунів» виконали завдання чарівника − виклали правильно зображення тварин.

Як ви гадаєте, що допомогло нам звільнити від чарів тварин? (Старанність, творчість, натхнення, почуття дружби, бажання допомогти тваринам, зробити гарний витвір власними руками тощо)

 Але не всіх мешканців планети Фауна ми врятували. Тож сьогодні ми продовжимо нашу казку.

Робота над темою заняття

Давайте вирушимо в дорогу, знайдемо ще країни в яких живуть тварини та спробуємо здогадатися хто їх жителі та допоможемо розвіяти чари.

Чи хочете помандрувати далі в чарівну казку? (Так.)

Щоб потрапити туди нам потрібно закрити очі і сказати всім разом:  

Раз, два, три, чотирі, п’ять

карту нашу розкриваймо

і в дорогу вирушаймо.

Діти відкриваємо очі.

Слайд №6

Країна «Комах»

Куди ми потрапили? В яку країну? Діти у нас підказка, погляньте, напевне, хтось не закінчив роботу. (Діти підходять до столів  на яких лежать предмети для виготовлення сонечка та бабки.) Дітки чи зможемо ми допомогти? Виконавши роботи ми зрозуміємо, в яку країну потрапили. Давайте поділимось на групи.

Поділ дітей на дві групи. Робота в групах.

Одна група робить сонечко інша бабку.

(Можна не ділити, спочатку зробити один виріб, потім інший в залежності від віку та можливостей дітей)

Практична робота « Конструювання комах з природного матеріалу.»

План виконання практичної роботи:

1. Інструктаж з техніки безпеки

2. Підбір природного матеріалу по формі і розміру.

3. Самостійна робота дітей над виробами.

4. Кріплення виробів дітей на листочки з зеленого картону

Група № 1

Сонечко

Половинки шкаралуп горіха фарбуємо в червоний колір, чорним пластиліном робимо сім крапочок на шкаралупі та голівку. За допомогою пластиліну прикріплюємо «лапки» з маленьких гілочок.

Виконання самостійно дітьми практичної роботи. Під час самостійної роботи дітей керівник допомагає. Звучить тиха музика.

Слайд № 7

Ви напевне здогадалися яку тварину ви робили. Так − це сонечко семикрапкове. Хто хоче розповісти, що знає про цю комаху?

 Представник з групи розповідає цікаві факти про сонечко, керівник допомагає. (Додаток № 1)

Сонечко символ удачі.

Давайте згадаємо віршик про сонечко:

Сонечко, сонечко

Виглянь у віконечко

Твої дітки плачуть,

Істоньки хочуть,

Лети, лети Сонечко

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко.

Діти, яку тварину ми виготовили назвіть її.

Група № 2

Бабка

Для виготовлення «Бабки» потрібна маленька гілочка (тулуб), насіння-крилатки  з клена (крила), а очі у нас будуть з невеликих шапочок жолудів. За допомогою пластиліну прикріплюємо всі частини в один виріб.

Виконання самостійно дітьми практичної роботи. Під час самостійної роботи дітей керівник допомагає. Звучить тиха музика.

Слайд № 8

Діти, яку тварину ми виготовили назвіть її. Так – це бабка.  Хто хоче розповісти, що знає про цю комаху?

Представник з групи розповідає цікаві факти про бабку, керівник допомагає. (Додаток № 1)

В неї великі очі, крила прозорі в візерунках, коли летить чути як вона стрекоче.

Вертоліт такий маленький

Сів на квітку золотеньку.

Усміхнулася кульбабка: —

Завітала в гості Бабка.

Фізхвилинка

Ми сонечка маленькі

 І бабки гарненькі -

Швидкі ми і спритні

Дітки природи малі

То в травичці ми сидим,

То в повітря ми злетим.

До запашної квітки в гості завітаємо

А після додому швидко відлітаємо!

Тепер ви можете сказати до якої країни ми потрапили? (Відповідь дітей) Так до країни «Комах». Давайте посадимо наші сонечка та бабки на листочки  тому, що вони полюбляють сидіти на них.

Слайд № 9

Діти розміщують свої вироби на листочках з зеленого картону

Розповідь керівника про комах та їх значення для людей та природи

Комахи ― найчисленніша група тварин. До неї належать метелики, жуки, мурахи, бабки, коники, джмелі та багато інших комах. Вони стрибають, бігають, повзають, літають, плавають. За якою істотною ознакою їх об'єднали в одну групу? (Шість ніг ― це істотна ознака комах).

Роль комах в будь-якій зі сфер життя людини така велика, що їх можна назвати постійними його супутниками. Деякі комахи приносять користь як запилювачі рослин; деякі виробляють речовини, які використовуються як харчові продукти та сировина для промисловості (мед, віск, шовк, природні фарби). Однак ці порівняно невеликі істоти здатні принести і величезної шкоди. Багато комах — шкідники сільського та лісового господарств, окремі — переносники паразитів та збудників хвороб людини, тварин або рослин, деякі самі є паразитами.

 

Перерва (20 хв.)

Використання природничих ігор

По закінченню перерви діти збираються

в центрі кабінету і продовжують роботу

Майже всі комахи вміють літати. Проте ви пам’ятаєте, що наших комах зачарував злий чарівник. Він погодився їм повернути здатність літати після того, як ми виконаємо всі його завдання, які він розмістив па пелюстках квітки.

 Щоб дізнатися яке завдання нам потрібно виконати, треба відірвати пелюстку та прочитати його. Пропоную розпочати виконувати завдання, а щоб дізнатися, яку пелюстку зривати давайте вирішимо лічилкою:

Лічилка про комах

Раз – метелик, два – жучок,

Три – невтомний павучок,

А чотири – бабка спритна.

П’ять – то сонечко привітне,

Шість – то джмелик-дивачок,

Вісім – бджілка-трудівниця,

Дев’ять – муха-танцівниця,

Десять – коник-стрибунець –

Раз, два, три, чотири, п’ять

 Пелюстку напевне цю зривать!

Слайд № 10

Завдання 1

Про тварин складено багато загадок, віршів, оповідань та казок послухайте вірш Тамари Коломієць «Луговий аеродром».

Завдання Про кого написала вірш авторка?.

Луговий аеродром

За селом,за селом.

Луговий аеродром –

Величезний чорний пень.

А на ньому цілий день

Не вщуха робота:

Вирушають в білий світ

У небачений політ

Джмелі-Літаки,

Бабки-вертольоти.

Облітавши все навкруг,

Приземляються на луг.

Лиш під вечір стихне гам

Тихо-тихо стане там.

Вертольоти й літаки

Міцно засинають.

Ліхтарчата-світляки

На пеньку засяють.

Світять,

Світять поміж трав,

Скільки мають змоги –

Може, хтось заблукав,

Не знайде дороги:

Ось він,

Ось він, за селом,

Луговий аеродром!

Про кого ж  написано вірш?.

Діти відповідають  Про комах.

Вірно. Перше завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання .

Слайд № 11

Завдання 2

Дидактична вправа «Хто більше назве?»

Дітям потрібно назвати якнайбільше ознак комах.

  • Бджола (яка?) ― весела, працьовита, смугаста, чарівна.
  • Коник (який?) ― зелений, прудкий, швидкий, стрімкий, жвавий.
  • Сонечко (яке?) ― червоне, в крапинку, корисне, швидке….

Молодці, і це завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання .

Слайд № 12

Завдання 3

Чарівник просить щоб ми заховали метеликів.

Чому ми іноді не помічаємо маленьких комашок (відповіді дітей) Давайте з вами заховаємо наших метеликів на осінніх листочках так, щоб їх не побачив чарівник.

Дидактична гра «Заховай комашку»

Діти «саджають» метеликів на листочки, які однакового кольору з метеликом і говорять: «Жовтого метелика посаджу на жовтий листочок» тощо.

Молодці, і це завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання .

Слайд № 13

Завдання 4

Гра «Повтори за мною»

Діти стають у коло. Ведучий (або керівник) показує рухи, які притаманні комахам.

Інші повторюють за ним.

— Як сидить метелик на квітці?

Діти під музику піднімають і опускають  потихеньку руки.

― Як двигається коник стрибунець?

Діти показують як плигає коник.

Молодці, і це завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання .

Слайд № 14

Завдання 5

Дидактична вправа «Знайди комах»

Умови гри : в конверті картки з зображенням комах та інших тварин. Необхідно на ігровому полі розмістити тільки комах. Додаток №

Молодці, і це завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання.

Слайд № 15

Завдання 6

Гра «Яка тварина заблукала!»

Діти діляться на групи. Кожній групі дають зображення тварин:

Комар, павук, вовк, сонечко. (Вовк)

Черепаха, жаба, метелик, вуж. (Метелик)

Гусак, півник, горобець, курка. (Горобець)

Лящ, щука, крокодил, короп. (Крокодил)

Із кожної групи вихованець пояснює, хто заблукав, та чому.

Молодці, і це завдання виконали. Давайте відривати іншу пелюстку та виконувати наступне завдання.

Діти разом з керівником промовляють лічилку та відривають іншу пелюстку та виконують завдання.

Слайд № 16

Завдання7

Чарівник зрозумів що ми багато знаємо про комах. Та все ж хоче дізнатися навіщо нам комахи.

 Давайте пригадаємо, яка користь нам від комах. Діти називають чим корисні комахи:

  • комахи приносять користь як запилювачі рослин;
  • виробляють речовини, які використовуються як харчові продукти та сировина для промисловості (мед, віск, шовк, природні фарби).
  • розпушують ґрунт.

Молодці, всі завдання виконали. Але чарівник каже що ми нічого не згадали про павуків.

Слайд № 17

Проблемне питання

Діти, а павуки це комахи чи ні ? (Відповіді дітей)

 Так павуки не відносяться до комах це окремий вид тварин.

Відомо 35000 видів павуків. Павуки мешкають скрізь крім холодної Антарктики. Павук є кориснию істотою. Один павук вбиває в рік близько 2000 шкідливих комах, які з необережності попалися в його липку павутину. В основному, жертвою більшості павуків стають мухи і комарі. Вчені підрахували, що, наприклад, у Франції, щороку павуки споживають 400 мільйонів комах на один гектар землі. Це означає, що павуки виконують вагому екологічну роль, так як вони оберігають сільськогосподарські культури від численних комах-шкідників. У павука 8 ніг, а на кожній нозі 6 суглобів.

 

Слайд № 18

Вправа «Народна мудрість»

В той час, коли ми загадуємо загадки, природа загадує загадки нам. Якщо уважно придивитись за поведінкою тварин, ми можемо зрозуміти, яка погода буде завтра.

  •  Якщо павуки збираються до купки ― буде ясна та хороша погода. Якщо павуки восени наплели багато павутиння ― буде сувора зима.
  •  Коли комарі та мошки літають хмарками (збираються разом) ― буде хороша сонячна погода. Якщо мошки лізуть до обличчя ― буде дощ.
  •  Особливо надокучливими мухи стають перед негодою, вони шукають де б їм заховатися.
  • Жуки літають низенько ― погода буде доброю та сонячною.
  •  Якщо в полі всі бджоли летять в одному напрямку ― буде гроза. А якщо на небі чорні хмари, а бджоли не ховаються ― зливи не буде.

Вдячні комахи дарують те, що стане нам в пригоді та допоможе врятувати інших мешканців цієї планети (записи чарівних пісень ― спів пташок).

ІІІ. Заключна частина (5хв.)

Слайд № 19

  • Яку планету ми сьогодні разом знову відвідали? (Планету «Фауна» )
  • До якої країни потрапили? (Країна «Комах»,
  • Як ви допомогли врятувати  мешканців цієї країни?
  • Вам сподобалось бути в цій країні? (Відповіді дітей)
  • Чи потрібні нам мешканцям планети Земля комахи? (Відповіді дітей)

Ми допомогли комахам звільнитися від злих чарів. Як ви гадаєте, що допомогло нам побачити різноманітний світ тварин на планеті «Фауни» ідопомогтикомахам, а нам створити такі гарні вироби? (Старанність, творчість, натхнення, почуття дружби, бажання допомогти тваринам, зробити гарний витвір власними руками тощо)

На наступному заняті ми вирушимо ще до однієї країни  планети «Фауна» можливо і її мешканці  потребують нашої допомого.

Молодці, любі юнати!

Планету «Фауна» відвідали.

Там тварин ви рятували,

Добре ви попрацювали.

Раз, два, три, чотири, п’ять

Час додому вирушать.

Слайд № 20

До зустрічі на наступному занятті!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку