Вище професійне училище №4
м. Хмельницький
ТЕМА:
«Прийоми накривання, розрівнювання,
затирання покрівельного шару»
ПЛАН УРОКУ
ТЕМА ПРОГРАМИ: ОПОРЯДЖЕННЯ ПОВЕРХОНЬ ПРОСТОЮ ШТУКАТУРКОЮ.
ТЕМА УРОКУ: ПРИЙОМИ НАКРИВАННЯ, РОЗРІВНЮВАННЯ,
ЗАТИРАННЯ ПОКРІВЕЛЬНОГО ШАРУ.
Мета уроку:
навчаюча: навчити учнів правильно виконувати прийоми накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару, закріпити уміння і навики при виконанні даних прийомів.
розвиваюча: розвивати в учнів професійне мислення, уміння аналізувати свої рухи при виконанні прийомів.
виховна:виховувати в учнів творче ставлення до трудового процесу, прививати любов до вибраної професії, бережливе ставлення до інструменту, до матеріалів, виховувати акуратність в роботі.
Тип уроку: вивчення трудових прийомів.
Вид уроку: урок-вправи.
Дидактичне забезпечення уроку: план уроку, інструкційні карти, картки - завдання, кросворди, презентація.
Матеріальне забезпечення уроку: інструменти, пристосування, вапняний розчин.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ:
Прийняття рапорту від чергового, огляд зовнішнього вигляду учнів, перевірка організації робочих місць учнів готових до початку уроку.
ІІ.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Мотиваційно - цільова частина уроку:
- повідомити тему уроку;
- повідомити мету уроку.
2. Актуалізація знань учнів :
- усне опитування попереднього матеріалу:
Девіз нашого уроку:«Праця майстра ніколи не вмирає, бо в справах учнів палає» Прислів’я.
Повторення матеріалу уроку з предмету спецтехнології та
матеріалознавства.
3. Як приготувати вапняний розчин?
Використання карток-завдань,з урахуванням відповідей на оцінку
(додаток №1)
Пояснення матеріалу уроку
Особистий показ прийомів накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару, з ретельним поясненням.
Перераховую інструменти для виконання штукатурних робіт.(додаток №2)
Одним з найпродуктивніших видів праці у штукатурних роботах являється накидання розчину ковшем. Накривання поверхні розчином виконується ковшем, розрівнюється півтерком, затирається теркою. Розчин для накривання поверхні повинен бути просіяним, певної густоти, як сметана. При виконанні штукатурних робіт великою площею використовується ківш Шаульського. Ківш складається з ручки, чашки, крючка. За один рух ковшем залежно від його об'єму можна накинути на поверхню до 1,5 л розчину.
Продуктивність праці залежить від правильності організації робочого місця. На відстані 1; 1,2 м від стіни встановлюється ящик з вапняним розчином. В правильному порядку розкладаємо інструмент. У нас виконано два шари штукатурки оббризг і грунт. Виконуємо третій шар штукатурки – накривку, виконуємо затирання. Штукатуримо цегляну поверхню.
Приймається правильна робоча поза, права нога вперед, взявши в праву руку ківш набираємо розчин і сильним паралельним рухом до стіни викидаємо розчин. Працює тільки кість руки, без напруги. Розчин можна накидати зліва направо, з права наліво , прямо, лівою рукою на всі види поверхонь. Поверхню накидати знизу до верху, так щоб розчин лягав рівномірно закриваючи поверхню.
Ковшем накидають також всі види розчинів.
Після того, як розчин накидали на поверхню його потрібно розрівняти півтерком. Півтерок прикладаємо до стіни під кутом 35о знизу до верху, з права наліво, зліва направо хвилеподібними рухами розрівнюємо розчин. Даємо підстигнути покрівельному шару і виконуємо затирання поверхні теркою, круговими рухами та врозгін.
Техніка безпеки та охорона праці при роботі з розчином
Ми працюємо з вапняним розчином. Тому необхідно дотримуватись правил т/б при роботі з розчином. Бути одягненим в спецодязі, мати рукавички, закрите взуття. Економно відноситись до витрати розчину.
Працювати справним інструментом, ручки інструменти повинні бути добре оброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом. Перед роботою руки слід змастити захисними кремами чи пастами.
Закріплення матеріалу уроку:(усно та практично)
(додаток №3
Ознайомлення з інструкційними картами (додаток №4)
Розподілення учнів по робочих місцях.
ІІІ. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1.Обхід з ціллю перевірки організації робочих місць з дотриманням правил техніки безпеки.
2.Обхід з ціллю перевірки правильності виконання трудових прийомів нанесення розчину на поверхню ковшем.
3.Обхід з ціллю перевірки прийняття правильної робочої пози.
4.Обхід з ціллю перевірки завдання,виправлення однотипних помилок та проведення додаткового інструктажу.
5.Обхід з ціллю перевірки виконаного завдання та виставлення оцінок.
Прибирання робочих місць.
ІУ.ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Об’явлення досягнення мети уроку. Підведення підсумків роботи за день. Повідомлення та обґрунтованість оцінок учнів. Відмічаю зразкові роботи учнів, зупиняюсь на допущених типових помилках, вказую їх причину, порушення правил охорони праці.
Видаю домашнє завдання.
Майстер в/н Симоненко М.Г.
Екран успішності учнів
№ з/п
|
Прізвище, ім’я по батькові |
Картка- завдання |
Крос ворд |
Усні запита ння |
Засвоєння прийо мів |
Оцін ка |
1 |
Балабух Ю.А |
|
|
+ |
+ |
8 |
2 |
Вержиховський В.Р |
+ |
|
|
+ |
9 |
3 |
Гірчук Б.В |
|
+ |
|
+ |
7 |
4 |
Гнатовська Н.О |
|
+ |
|
+ |
8 |
5 |
Денищик А. В |
|
+ |
|
+ |
10 |
6 |
Заворін В. О |
+ |
|
|
+ |
8 |
7 |
Капелюх К.В |
|
|
+ |
+ |
7 |
8 |
Кітайчук В.П |
|
|
|
+ |
8 |
9 |
Козюк С.Ю |
+ |
|
|
+ |
8 |
10 |
Кокошко Д.А |
|
|
+ |
+ |
10 |
11 |
Коломієць М.О |
|
|
|
+ |
8 |
12 |
Кондратюк М.О |
+ |
|
|
+ |
9 |
13 |
Куліковський А.І |
|
|
|
+ |
7 |
14 |
Ломакович О.В |
|
|
+ |
+ |
8 |
15 |
Ломакович С.В |
|
|
+ |
+ |
8 |
Додаток 1
Додаток 2
Інструменти для штукатурних робіт
Додаток 3
Кросворд завдання
Штукатурні роботи
По вертикалі:
1.Професія будівельника оздоблювача
По горизонталі:
1.Інструмент для накидання розчину
2.Інструмент для розрівнювання розчину
3.Інструмент для підготовки поверхні
4. Інструмент для намазування розчину
5. Інструмент для розрівнювання розчину на косяках
6. Інструмент для оздоблення рустів
7. Півтерок для натирання внутрішніх кутів
8. Інструмент для вирівнювання поверхні
Бажаю успіхів
Відповідь на кросворд
По вертикалі:
1. Штукатур
По горизонталі:
Додаток 3
Кросворд- завдання
Штукатурні роботи
1. Матеріал для приготування розчину
2. Засіб захисту при очищенні поверхні
3. Інструмент для провішування поверхні
4……. обштукатурювання поверхні
5. Частина архітектурного елементу
6. Рух ковша
7. Матеріал для обштукатурювання поверхні
8. Перевіряємо …… виконаної роботи
9. По кругу: цегляна ……..
Бажаю успіхів!
Відповідь на кросворд
Додаток 4
Інструкційна карта
ТЕМА:
Прийоми накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару
№ п/п |
Ескіз. |
Послідовність виконання вправ |
1. |
|
На відстані 1; 1,2 м від стіни встановлюється ящик з розчином, в правильному порядку розкладається інструмент. |
2. |
|
Приймається правильна робоча поза, права нога вперед, взявши в праву руку ківш набираємо розчин і сильним паралельним рухом до стіни викидаємо розчин. Працює тільки кість руки, без напруги. |
3. |
|
Після того, як розчин накидали на поверхню його потрібно розрівняти півтерком. Півтерок прикладаємо до стіни під кутом 35о знизу до верху, з права наліво, зліва направо хвилеподібними рухами розрівнюємо розчин. |
4. |
|
Даємо підстигнути покрівельному шару і виконуємо затирання поверхні теркою круговими рухами та врозгін.
|
ЛІТЕРАТУРА