УРОК ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ "Прийоми накривання, розрівнювання покрівельного шару"

Про матеріал
З позицій системного підходу до організації навчального процесу, проблему вибору найдоцільніших засобів навчання, вирішено шляхом розгляду їх як форми вираження змісту навчального матеріалу, способів управління та контролю за ходом процесу навчання в умовах співробітництва майстра-учня
Перегляд файлу

 

 

                 Вище  професійне  училище  №4

                         м. Хмельницький                       

 

 

 

 

 

                             ТЕМА:

       «Прийоми накривання, розрівнювання, 

               затирання покрівельного шару»  

 

 

 

 

 

ПЛАН УРОКУ

ТЕМА ПРОГРАМИ: ОПОРЯДЖЕННЯ  ПОВЕРХОНЬ  ПРОСТОЮ ШТУКАТУРКОЮ.

ТЕМА УРОКУ: ПРИЙОМИ НАКРИВАННЯ, РОЗРІВНЮВАННЯ,

ЗАТИРАННЯ ПОКРІВЕЛЬНОГО ШАРУ.

Мета уроку:

навчаюча: навчити учнів правильно виконувати прийоми накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару, закріпити уміння і навики при виконанні даних прийомів.

розвиваюча: розвивати в учнів професійне мислення, уміння аналізувати свої рухи при виконанні прийомів.

виховна:виховувати в учнів творче ставлення до трудового процесу, прививати любов до вибраної професії, бережливе ставлення до інструменту, до матеріалів, виховувати  акуратність в роботі.

Тип уроку: вивчення трудових прийомів.

Вид уроку: урок-вправи.

Дидактичне забезпечення уроку: план уроку, інструкційні карти, картки - завдання, кросворди, презентація.

Матеріальне забезпечення уроку: інструменти, пристосування, вапняний розчин.

ХІД УРОКУ

H:\ГРУТА 104 ФОТО\ВІДКРИТИЙ УРОК ФОТО\IMGP7589.JPGІ.ОРГАНІЗАЦІЯ УРОКУ:

Прийняття рапорту від чергового, огляд зовнішнього вигляду  учнів, перевірка організації  робочих місць учнів готових до початку уроку.

  ІІ.ВСТУПНИЙ  ІНСТРУКТАЖ

1.Мотиваційно - цільова частина уроку:

- повідомити тему уроку;

- повідомити мету уроку.

2. Актуалізація знань учнів :

-  усне опитування попереднього  матеріалу:

Девіз нашого уроку:«Праця майстра ніколи не вмирає, бо в справах учнів палає»  Прислів’я.

 Повторення матеріалу уроку з предмету спецтехнології та

матеріалознавства.

  1. Назвати штукатурний  інструментта його призначення.
  2. Які є види поверхонь?

     3. Як приготувати вапняний розчин?

Використання карток-завдань,з урахуванням відповідей на оцінку

(додаток №1)

Пояснення матеріалу уроку

 Особистий показ прийомів накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару,  з ретельним поясненням.

Перераховую інструменти для виконання штукатурних робіт.(додаток №2)

 

 

 

 

 

Одним з найпродуктивніших видів праці у штукатурних роботах являється накидання  розчину ковшем. Накривання поверхні розчином виконується ковшем, розрівнюється  півтерком, затирається теркою. Розчин для накривання поверхні повинен бути просіяним, певної густоти, як сметана. При виконанні штукатурних робіт великою площею використовується ківш Шаульського. Ківш складається з ручки, чашки, крючка. За один рух ковшем залежно від його об'єму можна накинути на поверхню до 1,5 л розчину.

Продуктивність праці залежить від правильності організації робочого місця. На відстані 1; 1,2 м від стіни встановлюється ящик з вапняним розчином. В правильному порядку розкладаємо інструмент. У нас виконано два шари штукатурки оббризг і грунт. Виконуємо третій шар штукатурки – накривку, виконуємо затирання.   Штукатуримо цегляну  поверхню.

Приймається правильна робоча поза, права нога вперед, взявши в праву  руку ківш набираємо розчин і сильним паралельним рухом до стіни викидаємо розчин. Працює тільки  кість руки, без напруги. Розчин можна накидати  зліва направо, з права  наліво , прямо, лівою рукою на всі види поверхонь. Поверхню накидати знизу до верху, так щоб розчин лягав рівномірно закриваючи поверхню.    

 Ковшем накидають також всі види розчинів.

G:\ВИПУСК 2014р.ПРАКТИКА 1курс 2014 р\SAM_0855.JPGG:\ВИПУСК 2014р.ПРАКТИКА 1курс 2014 р\SAM_0858.JPG

Після того, як розчин накидали на поверхню його потрібно розрівняти  півтерком. Півтерок прикладаємо до стіни під кутом  35о знизу до верху, з права наліво, зліва направо хвилеподібними рухами розрівнюємо розчин. Даємо підстигнути  покрівельному шару і виконуємо затирання поверхні теркою, круговими  рухами та врозгін.

Техніка безпеки та охорона праці при роботі з розчином

Ми працюємо з вапняним  розчином. Тому необхідно дотримуватись правил т/б  при роботі з розчином. Бути одягненим в спецодязі,  мати  рукавички, закрите взуття. Економно відноситись до витрати розчину.

Працювати справним інструментом, ручки інструменти повинні бути добре оброблені, пошліфовані і міцно з’єднані з інструментом. Перед роботою руки слід змастити захисними кремами чи пастами.

        Закріплення матеріалу уроку:(усно та практично)

  1. Як правильно організувати робоче місце для накидання розчину на поверхню?
  2. Практично показати, як правильно накидати розчин на поверхню ковшем, розрівнювати його півтерком, та затирати теркою.
  3. Які правила безпеки необхідно дотримуватися при роботі з розчином?
  4. Закріплення  матеріалу  за допомогою кросворда-завдання.

(додаток №3

 

Описание: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRI-3p-b6uOwQHJ2Skwb6g5mQO6JfsdQBt1dVEaVsEdLuH6et5-Ознайомлення з інструкційними картами (додаток №4)

Розподілення  учнів по робочих місцях.

 

ІІІ. ПОТОЧНИЙ  ІНСТРУКТАЖ

1.Обхід з ціллю  перевірки організації  робочих місць з дотриманням правил техніки безпеки.

2.Обхід з ціллю перевірки правильності виконання трудових прийомів нанесення розчину на поверхню ковшем.

3.Обхід з ціллю перевірки прийняття правильної робочої пози.

4.Обхід з ціллю перевірки завдання,виправлення однотипних помилок та проведення  додаткового інструктажу.

 5.Обхід з ціллю перевірки виконаного завдання та виставлення оцінок.

 

Прибирання  робочих   місць.

 

 

 

 

ІУ.ЗАКЛЮЧНИЙ  ІНСТРУКТАЖ

C:\Users\РЕСПЕКТ\Desktop\МАЛЮНКИ ДО АРМІЇ\презентация.gifОб’явлення  досягнення  мети уроку. Підведення підсумків роботи за день. Повідомлення та обґрунтованість оцінок учнів. Відмічаю зразкові роботи учнів, зупиняюсь на допущених  типових  помилках, вказую їх причину, порушення правил охорони праці.

Видаю  домашнє завдання.

 Майстер  в/н        Симоненко М.Г.

 

 

Екран успішності учнів

 

 

   

   з/п

 

 

 

Прізвище, ім’я

по батькові

 

Картка- завдання

 

Крос

ворд

Усні запита

ння

 

Засвоєння

прийо

мів

 

Оцін

ка

1

Балабух Ю.А

 

 

+

+

8

2

Вержиховський В.Р

+

 

 

+

9

3

Гірчук Б.В

 

+

 

+

7

4

Гнатовська Н.О

 

+

 

+

8

5

Денищик А. В

 

+

 

+

10

6

Заворін В. О

+

 

 

+

8

7

Капелюх К.В

 

 

+

+

7

       8

Кітайчук В.П

 

 

 

      +

8

9

Козюк С.Ю

+

 

 

+

8

10

Кокошко Д.А

 

 

+

+

10

      11

Коломієць М.О

 

 

 

+

8

12

Кондратюк М.О

+

 

 

+

9

13

Куліковський А.І

 

 

 

+

7

14

Ломакович О.В

 

 

+

+

8

15

Ломакович С.В

 

 

+

+

8

                                                                                           Додаток 1

 

                                                                                      Додаток 2

Інструменти для штукатурних робіт

HEQAMCAFQB2F9CAGUM1LQCAEXNKG0CA7VG5XLCAYRCLRZCART76VZCA3PCYG0CASACVUJCAE1G99ECA3HCN3YCA96TCZPCA4A1PLDCAFBQP9WCAJCZRZ5CANA50OKCA5ULYEGCA81KF6RCATLQKV9CA3B5TER

5XVH0CATO4ABUCAV2LSZ8CAOXHELPCAS6CFA1CAZD6HHMCAWTFC84CA9FIZ1XCASI2W0NCAF3G0JLCAIPPHYTCAZU4ZFXCACY8Z8FCA7J89IYCAZ86KPJCAYD0B51CA9OQ7Z8CAM0KQRBCAK3E7HKCATDEAHG

 

 

 

shtukaturnye-raboty-kakie-instrumenty-vybrat-poluterok

 

 

images1

 

prav

 

 

                                                           Додаток 3

C:\Users\РЕСПЕКТ\Desktop\ЗАСТАВКИ РІЗНІ\МАЛ 2\i (11).jpg                 Кросворд завдання

                  Штукатурні роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По вертикалі:

1.Професія будівельника оздоблювача

По горизонталі:

1.Інструмент для накидання розчину

2.Інструмент для розрівнювання розчину

3.Інструмент для підготовки поверхні

4. Інструмент для намазування розчину

5. Інструмент для розрівнювання розчину на косяках

6. Інструмент для оздоблення рустів

ANd9GcRk9dkIYh2lv0ukulbQmdBEuvKWAf6TSfayIgnUT8OcKbCzhroNQw7. Півтерок для натирання внутрішніх кутів

8. Інструмент для вирівнювання поверхні

 

 

                                          Бажаю успіхів

 

                         Відповідь на кросворд

 

 

                            

 

 

                               По вертикалі:

                                   1. Штукатур

 

                                       По горизонталі:

  1. Ковш
  2. Півтерок
  3. Бучарда
  4. Сокіл
  5. Малка
  6. Рустовка
  7. Усенковий
  8. Правило

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\РЕСПЕКТ\Documents\faq.png                                                                           Додаток 3                                  

               Кросворд- завдання

                                         Штукатурні роботи

 

 

 

 

 

 

 

 

             1. Матеріал для приготування розчину

             2. Засіб захисту при очищенні поверхні

             3. Інструмент для провішування поверхні

             4……. обштукатурювання поверхні

             5. Частина архітектурного елементу

             6. Рух ковша

             7. Матеріал для обштукатурювання поверхні

             8. Перевіряємо …… виконаної роботи

             9. По кругу: цегляна ……..

 

                                                    Бажаю успіхів!

 

 

                          Відповідь на кросворд

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FILE                                                                            Додаток 4                                                                                                                                              

                    Інструкційна  карта

                                                      ТЕМА:

 Прийоми накривання, розрівнювання, затирання покрівельного шару

№ п/п

                   Ескіз.

    Послідовність виконання вправ

1.

 

 На відстані 1; 1,2 м від стіни встановлюється ящик з розчином, в правильному порядку розкладається інструмент.

2.

Приймається правильна робоча поза, права нога вперед, взявши в праву  руку ківш набираємо розчин і сильним паралельним рухом до стіни викидаємо розчин. Працює тільки кість руки, без напруги.

3.

Після того, як розчин накидали на поверхню його потрібно розрівняти  півтерком. Півтерок прикладаємо до стіни під кутом  35о знизу до верху, з права наліво, зліва направо хвилеподібними  рухами  розрівнюємо розчин.

4.

 

Даємо підстигнути  покрівельному шару і виконуємо затирання поверхні теркою круговими  рухами та врозгін.

 

H:\ГРУТА 104 ФОТО\ВІДКРИТИЙ УРОК ФОТО\IMGP7589.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               ЛІТЕРАТУРА

 

  1. Журнал «Професійна освіта» №2. 2010р.
  2. ОстапенкоТ.Є. «Технологія опоряджувальних робіт». Київ «Вища освіта». 2003р.
  3. Методичні рекомендації «На допомогу майстру в/н». 1994р.
  4. Нікуліна А.С. «Малярні роботи». Підручник для професійно-технічних навчальних закладів, у трьох частинах – Київ: «Вікторія», 2006р. 
  5. Карапузов Є.К., Соха В.Г., ОстапенкоТ.Є. «Матеріали і технології в сучасному будівництві». Київ. «Вища освіта». 2005р.
  6. Суржаненко А.О., Шепелєв О.М. «Малярні і штукатурні роботи». Видавництво «Будівельник» Київ 1971р.

 

 

 

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
25
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку