1
Підготувала: Савенко Інна Миколаївна, 2020р.
Тема: Композиція «Осінь - мальовнича». Робота фарбами
Тип уроку: комбінований.
Мета: навчальна: поглибити поняття про різноманітність природних форм, подібність і відмінність особливостей будови дерев.
розвивальна: розвивати образне мислення, творчі здібності, фантазію, уяву, зорову пам'ять.
виховна: виховувати спостережливість, інтерес до пізнання навколишнього світу, любов до природи та бережне ставлення до неї.
Обладнання: для вихованців: альбом, кольорові олівці, фломастери, фарби, ємкість для води, гумка.
для вихователя: ілюстрації із зображенням дерев різних порід, фарби, репродукції картин.
План заняття:
І. Організаційна частина.
ІІ. Організація опорних знань.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
IV. Практична частина.
V. Підсумок заняття.
Хід заняття.
Перевірка присутніх, підготовка робочих місць, повторення правил техніки безпеки при роботі.
ІІ. Організація опорних знань.
- А хто мені скаже, що ми малювали на попередньому уроці?
- Згадайте, що таке кольорознавство?
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
Сьогоднішнє заняття ми розпочнемо із загадок.
Стовбур жовтий, мов янтар,
Досягає й стелі, й хмар.
І колючі, й довгі, й тонкі
На гілках зелені голки.
Шишок безліч ... та маленькі,
І не довгі, а кругленькі.
(Сосна)
Гарне дерево, міцне.
Листя різьблене, рясне.
А на гілочках крилатих
Буде жолудів багато.
(Дуб)
Білокрилий, наче птах,
І оспіваний в піснях.
Дрібне листячко на нім.
Що й казати - гарний дім!
(Береза)
Як ви зрозуміли мова на сьогоднішньому занятті піде про дерева. А саме про особливості форм дерев.
- Назвіть дерева, які ви знаєте? (Яблуня, груша, вишня, дуб, сосна, береза, каштан та інші);
- Які з них ростуть у лісі, а які в садах? (У лісі: дуб, сосна, береза, каштан, а у садах: яблуня, груша,вишня… ).
Вихованці, найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю, до життя викликає спілкування з природою. Вона завжди чарувала і чарує, хвилювала і хвилює людину. Шепіт голубої води, зелених дібров, спів дзвінкоголосих пташок, тихий шелест гілок, запах і розмаїття квітів - усе це дорога серцю незрівнянна природа рідного краю.
Діти, а чи любите ви подорожувати?
Тоді вирушаймо в подорож до осіннього лісу.
Давно вже скошені лани,
Стоять степи похило,
А в лісі, в лісі восени
Так любо ще, так мило!
Ой у лісі, ой у лісі
Мох закрив поляни лисі,
Скрізь ялини та дуби,
А під кущиком - гриби.
Як навколо все красиво:
Ліс, озера - просто диво,
Наче казочка чудова!
Розказати? Я готова.
Шумить верхами буйний ліс -
Дуби, берези, буки.
Співає сойка, свище дрізд
І воркотять голубки.
Стрибає білка по верхах,
Дітей зозуля кличе.
Вітрець шепоче в галузках,
В яру потік мугиче.
Цілує сонечко листки
У ніжній теплій ласці,
Гриби наділи шапочки
Так само, як у казці
(М. Підгірянка).
Уявіть собі, що дерева, як будь-які живі істоти, мають різні почуття - радість, смуток, біль ... Як і людина, дерево може здаватися нам різним за характером, тобто бути ніжним і соромливим, радісним і доброзичливим, або злим і похмурим, задумливим чи гордовитим...
Воно може виглядати здоровим та щасливим, або навпаки - хворим та бідолашним.
У людини про її вдачу можуть розповісти очі, вираз обличчя, постать та рухи...
- А як у дерев?
Вони теж мають свою постать, статуру, що виявляється у стовбурі, гілках, галузках й листі. Різними за своїм характером можуть бути як стовбур, так і віття: прямі, похилі, покручені. Тут має значення все - товщина, напрям, рух ... І все це можна передати лініями.
Перегляд демонстраційного матеріалу з коментуванням.
Ось ми подивились репродукції відомих художників і давайте спробуємо зобразити свої надзвичайні дерева.
IV. Практична частина
Як ви зрозуміли сьогодні ми будемо малювати композицію з дерев.
Намалюйте кілька різних за настроєм дерев.
Давайте приступимо до виконання завдання.
Візьміть аркуш паперу та матеріал за допомогою якого ви будете малювати свої дерева. Тай приступайте зображувати дерева.
У процесі роботи здійснювала психологічну підтримку і проводила індивідуальні заняття.
Контролювала виконання, звертала увагу на недоліки, інструктувала, як їх виправити.
V. Підсумок заняття.
1. Показ дитячих робіт.
2. Визначення завдання з підготовки до наступного заняття.
3. Проголошення заняття завершеним.
4. Прибирання робочого місця.
Список використаної літератури.
Пейзаж. Зображення сосни.
Приклади зображення дерев.