Конспект заняття на тему:" Виготовлення сніжинки із розщепленої соломки"

Про матеріал
Конспект заняття гуртка соломоплетіння "Чарівна соломка" на тему: "Виготовлення сніжинки із розщепленої соломки".
Перегляд файлу

Тема: Виготовлення сніжинок із розщепленої соломки.

 Мета: навчити виготовляти сніжинку із розщепленої соломки, закріпити вміння розщеплювати  соломку на смужки, зав’язувати вузлики, розвивати  спостережливість, увагу, окомір,  самостійність; виховання художнього смаку, терпіння, акуратності, сприяти дружній атмосфері в колективі.

Обладнання: Зразки сніжинок із розщепленої соломки,  соломка, нитки, маленькі ножиці, пристрій для виготовлення сніжинок, аудіо запис  фізхвилинки « Падає сніжок», смайлики очікувань, відео МК, інструкційні картки, штучна ялинка.

Тип заняття: комбінований 

Методи та прийоми: пояснення, демонстрування,розповідь, інструктаж, бесіда, аналіз.

 

Хід заняття

І. Організаційна частина.

Перевірка наявності учнів та  їх готовності до заняття.

Створення емоційного настрою.

«Посмішка»

- Існує така думка: якщо посміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися  небу –  то розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.

«Смайл»

-         Діти, що ви очікуєте сьогодні від заняття?

Оберіть смайлик, який пов'язаний із вашими очікуваннями.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                   

Загадка.

Дорога біла стелиться,

І краю їй нема

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас.. .(Зима)

В.Бичко

- Які слова спадають на думку, коли ми промовляємо слово «зима»? Давайте створимо сніжинку бажань.

                                    

Скласти невеличку розповідь про зиму, використовуючи слова із сніжинки бажань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Які зимові розваги вам найбільше подобаються?

- Вже прийшла зима, а з нею і найчудовіші свята. Які зимові свята ви знаєте? (день Святого Миколая, Новий рік, Різдво)

- Як називаються  ті пісні,  які діти співають на Різдво?

- Які колядки ви знаєте? Які щедрівки ви знаєте?

- Напевно, кожен з вас вже зараз починає замислюватися, який подарунок зробити своїм рідним, як прикрасити свій дім на свята. Сьогодні ми розпочнемо працювати у майстерні новорічних прикрас. Одну з них ми виготовимо сьогодні на занятті. Діти, відгадайте загадку і тоді ви дізнаєтесь, що це за прикраса.

Загадка.

З хмарки вилітають

Падають, не тануть.

Вкрили килимом сліпучим,

Ліс і поле, навіть кручі.

Тут пролежать до весни.

Відгадали хто вони?(Сніжинка)

 

VІ. Оголошення теми і мети уроку.

  -Так це дійсно сніжинка.

  - З яких матеріалів можна виготовити сніжинку? Сніжинки можна виготовляти із паперу у вигляді витинанки, із бісеру, із декоративного дроту, із фоамірану та інших матеріалів. У нас вони будуть із соломки.

Отже , тема нашого заняття:  Виготовлення сніжинок із розщепленої соломки. Сьогодні ми навчимося  виготовляти сніжинку із розщепленої соломки, закріпимо вміння розщеплювати  соломку на смужки та  зав’язувати вузлики.

 V.  Вивчення нового матеріалу.

    -  Хочу запропонувати вам зробити своїми руками казкові солом’яні сніжинки. Виготовлені сніжинки можна буде використовувати для оформлення інтер’єрів, можна буде прикраси ялинку, зробити з них додатковий декор для новорічної упаковки подарунків, для листівок, новорічних композицій, тощо. Великі сніжинки самі легко стануть витонченим новорічним сувеніром, зробленим своїми руками. Різноманітні форми сніжинок здивують і порадують  ваших рідних.

 

Аналіз зразка.

 - Розглянемо сніжинки. Яка соломка була використана для роботи: ціла чи розщеплена?( розщеплена)

- Порівняй. Скільки промінчиків має кожна із сніжинок? (6,7,8)

- Чим вони схожі? (кожен  промінчик  має три соломинки)

- А що у них відмінне? (для сніжинки із 8  промінчиків використано більше соломин)

- Які нитки використані? Чому червоні? ( виконують функцію оберега, яскраві, гарні,символ здоров’я та любові)

- Як виготовититаку сніжинку?Для цього нам знадобиться ось такий

спеціальний пристрій. Розгляньте його.

- З чого він виготовлений?

- Чи можна зробити пристрій самостійно?

-Так. Його можна виготовити із підручних матеріалів. Втулки від паперових рушничків, кружечків пінопласту  від стрічок, зубочисток, пластикової кришки.

- Отже, який можна зробити такий висновок: Вигляд, форма та розмір сніжинки залежить від кількості отворів на пристрої для сніжинок та від кількості  використаних соломинок.

 

Опиши сніжинку

( Ажурна, витончена, легка, гарна, симетрична, блискуча, приємна на дотик, несе тепло та гарну енергетику)

 

Сьогодні ми будемо працювати за правилами літери «Е»

Правила  літери «Е».

  • Для роботи використовуємо … чисті  матеріали (екологічно)
  • Працюємо… ( енергійно)
  • Матеріали використовуємо( економно)
  • Час використовуємо(ефективно)
  • Охайно виконана робота має …вигляд (естетичний)
  • Робота   приносить…. задоволення  (емоційне)

Перед початком роботи пригадаємо правила техніки безпеки  та гігієни праці:

Правила  техніки  безпеки                                                                                                 - Щоб безпечно працювати треба правила всім знати.

Гра  «Так чи ні»                            

 - Ножиці до рота можна брати?

- А нитку можна куштувати?

- А крутитись на всі боки й

   стрекотіти як сорока?

- Товаришеві допомагати?

- Охайно  різати соломку?

- Голосно розмовляти?

- Прибирати своє робоче місце ?

- Гарно та старанно працювати?

Отже:

  •  Ножиці зберігаємо в складеному вигляді.
  • Під час різання ножиці повинні бути направлені вперед, а не вгору.
  • Не можна підносити ножиці до обличчя.
  • Нитку тільки перерізати ножицями.
  • Під час розщеплення соломки тримати ножиці під нахилом.
  • Працювати так, щоб не зашкодити собі і своєму товаришеві.
  • Роботу починаємо з дозволу керівника.
  • Слідкувати за чистотою свого робочого місця.

Слухаємо — уважно, працюємо — старанно, спілкуємося — ввічливо. Пам’ятаємо:  Чисто не там де прибирають, а там де не насмічують.

VІ.  Практична робота.

Перегляд відео.

Інструкційна картка.

«Виготовлення  сніжинки із розщепленої соломки»

  1. Розщепи соломку на тоненькі смужки.
  2. Під час роботи слідкуємо, щоб всі смужки були до верху лицьовою стороною (блискучою). 
  3. Розкладаємо смужки соломки по колу, пропускаючи два отвори.
  4. Зверни увагу на те, щоб всі отвори були заповнені  двома смужками.
  5. Розкладаємо ще по 1 соломинці по колу, але пропускаємо вже 3 отвори.
  6. Перевір, щоб через кожен отвір пристрою проходило по  3 соломинки.
  7. Щоб зручніше було зав’язувати ниткою кінчики сніжинки, зафіксуйте соломку кришечкою.
  8. Візьміть нитку та зав’яжіть міцно вузлик. Нитка повинна бути завжди натягнута.
  9. По колу зв’язуємо всі кінчики сніжинки.  Робимо два оберти ниткою навколо  кінчика та фіксуємо вузликом.

 

Музична фізхвилинка «Падає сніжок»                                                                                            Самостійна робота. Продовження роботи.                                                                                             VІІ. Рефлексія. «Смайл»   

 - Чи справдилися ваші сподівання ?   

- Як ви вважаєте, чи виконали ми ті завдання, що поставили на початку  заняття?                       

- Чому ви так вважаєте?                                                                                                                                      - Що сподобалося вам при виготовлення сніжинки?

- Які труднощі виникали у вас протягом заняття?

 

Кросворд «Зимовий  калейдоскоп»

1. Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені?

2. У залі святковій

Стоїть як картинка,

Весела, зелена,

Красуня – …

 

3 Раптом в лісі посвітліло,

Стало всюди чисто й біло.

А тепла чогось нема.

Це прийшла до нас…

 

4.З молока його зробили,
Та ретельно остудили.
Нам здається, що в жару
Його б з’їли по відру.
 

5.Я – істота нежива,

Я – істота снігова.

З кульок я складаюсь,

Діток потішаю.

 

6. У зимову веселу пору
Ми — кращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори.
 

7.Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе

Оксамит цей пропаде.
 

 8. На долоню зірка впала,
Я дмухнув — вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона...
 

9.Квіти в небі розпустилися
І на землю покотилися.
Палахає там і тут
Наче золотом ...
 

10.Пані крижана зі стріхи
Ноги звісила для втіхи.
А як сонце припече –
Пані плаче і тече.

11. Вся  дорога  вкрита  льодом -                                                                  
 Дуже  слизько  пішоходам .                                                                   
І  для  транспорту  біда -                                                                            

Небезпечна  тут  їзда.

 

12. Финський дід Мороз.       

 

13.Взимку скляр прийшов на річку
Наче склом накрив водичку.
Бавитися там не слід –
Бо крихкий на річці ...

14.  Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто...
 

15 .Яка вода у воді плаває?
 

16. Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони 
Швидконогі...

17. Взимку холодно стає,
Мама шубу достає,
Що ж на голову надіти,
Щоб малі не змерзли діти?

 

ВІДПОВІДЬ: 1.Мороз  2.Ялинка  3. Зима  4.Морозиво  5.Сніговик    6.Санки  7.Іній   8. Сніжинки 9.Салют  10.Бурулька  11 Ожеледиця  12.Йоулупуккі  13.Лід  14.Сніг.  15.Крига  16.Ковзани 17.Шапка

 

 VІІ. Підсумок заняття.

Загальна оцінка заняття.

Експрес-виставка. Прикрашання ялинки готовими сніжинками. Прибирання робочих місць.

 

Використані джерела:
https://learning.ua/blog/202012/zahadky-skoromovky-ta-virshi-pro-zymu-ta-ii-sezonni-iavyshcha/

https://dovidka.biz.ua/zimovi-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/                                                               https://dovidka.biz.ua/ukrayinski-zagadki-pro-zimu                                                                    https://megaznaika.com.ua/zahadky-pro-zymu-snih-snizhynky-burulky/

 

docx
Додано
15 лютого
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку