Тема: Виготовлення сніжинок із розщепленої соломки.
Мета: навчити виготовляти сніжинку із розщепленої соломки, закріпити вміння розщеплювати соломку на смужки, зав’язувати вузлики, розвивати спостережливість, увагу, окомір, самостійність; виховання художнього смаку, терпіння, акуратності, сприяти дружній атмосфері в колективі.
Обладнання: Зразки сніжинок із розщепленої соломки, соломка, нитки, маленькі ножиці, пристрій для виготовлення сніжинок, аудіо запис фізхвилинки « Падає сніжок», смайлики очікувань, відео МК, інструкційні картки, штучна ялинка.
Тип заняття: комбінований
Методи та прийоми: пояснення, демонстрування,розповідь, інструктаж, бесіда, аналіз.
Хід заняття
І. Організаційна частина.
Перевірка наявності учнів та їх готовності до заняття.
Створення емоційного настрою.
«Посмішка»
- Існує така думка: якщо посміхнутися перехожому – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися небу – то розійдуться хмари і засвітить сонце. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Тож давайте посміхнемося один одному, щоб нас чекав успіх на уроці.
«Смайл»
- Діти, що ви очікуєте сьогодні від заняття?
Оберіть смайлик, який пов'язаний із вашими очікуваннями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Загадка.
Дорога біла стелиться,
І краю їй нема
Сніжок мете. Метелиця.
Прийшла до нас.. .(Зима)
В.Бичко
- Які слова спадають на думку, коли ми промовляємо слово «зима»? Давайте створимо сніжинку бажань.
Скласти невеличку розповідь про зиму, використовуючи слова із сніжинки бажань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Які зимові розваги вам найбільше подобаються?
- Вже прийшла зима, а з нею і найчудовіші свята. Які зимові свята ви знаєте? (день Святого Миколая, Новий рік, Різдво)
- Як називаються ті пісні, які діти співають на Різдво?
- Які колядки ви знаєте? Які щедрівки ви знаєте?
- Напевно, кожен з вас вже зараз починає замислюватися, який подарунок зробити своїм рідним, як прикрасити свій дім на свята. Сьогодні ми розпочнемо працювати у майстерні новорічних прикрас. Одну з них ми виготовимо сьогодні на занятті. Діти, відгадайте загадку і тоді ви дізнаєтесь, що це за прикраса.
Загадка.
З хмарки вилітають
Падають, не тануть.
Вкрили килимом сліпучим,
Ліс і поле, навіть кручі.
Тут пролежать до весни.
Відгадали хто вони?(Сніжинка)
VІ. Оголошення теми і мети уроку.
-Так це дійсно сніжинка.
- З яких матеріалів можна виготовити сніжинку? Сніжинки можна виготовляти із паперу у вигляді витинанки, із бісеру, із декоративного дроту, із фоамірану та інших матеріалів. У нас вони будуть із соломки.
Отже , тема нашого заняття: Виготовлення сніжинок із розщепленої соломки. Сьогодні ми навчимося виготовляти сніжинку із розщепленої соломки, закріпимо вміння розщеплювати соломку на смужки та зав’язувати вузлики.
V. Вивчення нового матеріалу.
- Хочу запропонувати вам зробити своїми руками казкові солом’яні сніжинки. Виготовлені сніжинки можна буде використовувати для оформлення інтер’єрів, можна буде прикраси ялинку, зробити з них додатковий декор для новорічної упаковки подарунків, для листівок, новорічних композицій, тощо. Великі сніжинки самі легко стануть витонченим новорічним сувеніром, зробленим своїми руками. Різноманітні форми сніжинок здивують і порадують ваших рідних.
Аналіз зразка.
- Розглянемо сніжинки. Яка соломка була використана для роботи: ціла чи розщеплена?( розщеплена)
- Порівняй. Скільки промінчиків має кожна із сніжинок? (6,7,8)
- Чим вони схожі? (кожен промінчик має три соломинки)
- А що у них відмінне? (для сніжинки із 8 промінчиків використано більше соломин)
- Які нитки використані? Чому червоні? ( виконують функцію оберега, яскраві, гарні,символ здоров’я та любові)
- Як виготовититаку сніжинку?Для цього нам знадобиться ось такий
спеціальний пристрій. Розгляньте його.
- З чого він виготовлений?
- Чи можна зробити пристрій самостійно?
-Так. Його можна виготовити із підручних матеріалів. Втулки від паперових рушничків, кружечків пінопласту від стрічок, зубочисток, пластикової кришки.
- Отже, який можна зробити такий висновок: Вигляд, форма та розмір сніжинки залежить від кількості отворів на пристрої для сніжинок та від кількості використаних соломинок.
Опиши сніжинку
( Ажурна, витончена, легка, гарна, симетрична, блискуча, приємна на дотик, несе тепло та гарну енергетику)
Сьогодні ми будемо працювати за правилами літери «Е»
Правила літери «Е».
Перед початком роботи пригадаємо правила техніки безпеки та гігієни праці:
Правила техніки безпеки - Щоб безпечно працювати треба правила всім знати.
Гра «Так чи ні»
- Ножиці до рота можна брати?
- А нитку можна куштувати?
- А крутитись на всі боки й
стрекотіти як сорока?
- Товаришеві допомагати?
- Охайно різати соломку?
- Голосно розмовляти?
- Прибирати своє робоче місце ?
- Гарно та старанно працювати?
Отже:
Слухаємо — уважно, працюємо — старанно, спілкуємося — ввічливо. Пам’ятаємо: Чисто не там де прибирають, а там де не насмічують.
VІ. Практична робота.
Перегляд відео.
Інструкційна картка.
«Виготовлення сніжинки із розщепленої соломки»
Музична фізхвилинка «Падає сніжок» Самостійна робота. Продовження роботи. VІІ. Рефлексія. «Смайл»
- Чи справдилися ваші сподівання ?
- Як ви вважаєте, чи виконали ми ті завдання, що поставили на початку заняття?
- Чому ви так вважаєте? - Що сподобалося вам при виготовлення сніжинки?
- Які труднощі виникали у вас протягом заняття?
Кросворд «Зимовий калейдоскоп»
1. Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені?
2. У залі святковій
Стоїть як картинка,
Весела, зелена,
Красуня – …
3 Раптом в лісі посвітліло,
Стало всюди чисто й біло.
А тепла чогось нема.
Це прийшла до нас…
4.З молока його зробили,
Та ретельно остудили.
Нам здається, що в жару
Його б з’їли по відру.
5.Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
6. У зимову веселу пору
Ми — кращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори.
7.Рано-вранці увесь світ
Вбрався в білий оксамит.
А як вітер нападе
Оксамит цей пропаде.
8. На долоню зірка впала,
Я дмухнув — вона розтала.
То не зірка вже, краплинка,
А була вона...
9.Квіти в небі розпустилися
І на землю покотилися.
Палахає там і тут
Наче золотом ...
10.Пані крижана зі стріхи
Ноги звісила для втіхи.
А як сонце припече –
Пані плаче і тече.
11. Вся дорога вкрита льодом -
Дуже слизько пішоходам .
І для транспорту біда -
Небезпечна тут їзда.
12. Финський дід Мороз.
13.Взимку скляр прийшов на річку
Наче склом накрив водичку.
Бавитися там не слід –
Бо крихкий на річці ...
14. Я падаю на ваші хати.
Я білий-білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто...
15 .Яка вода у воді плаває?
16. Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони —
Швидконогі...
17. Взимку холодно стає,
Мама шубу достає,
Що ж на голову надіти,
Щоб малі не змерзли діти?
ВІДПОВІДЬ: 1.Мороз 2.Ялинка 3. Зима 4.Морозиво 5.Сніговик 6.Санки 7.Іній 8. Сніжинки 9.Салют 10.Бурулька 11 Ожеледиця 12.Йоулупуккі 13.Лід 14.Сніг. 15.Крига 16.Ковзани 17.Шапка
VІІ. Підсумок заняття.
Загальна оцінка заняття.
Експрес-виставка. Прикрашання ялинки готовими сніжинками. Прибирання робочих місць.
Використані джерела:
https://learning.ua/blog/202012/zahadky-skoromovky-ta-virshi-pro-zymu-ta-ii-sezonni-iavyshcha/
https://dovidka.biz.ua/zimovi-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ https://dovidka.biz.ua/ukrayinski-zagadki-pro-zimu https://megaznaika.com.ua/zahadky-pro-zymu-snih-snizhynky-burulky/