Конспект заняття "Поняття: уверх, униз, управо, уліво" у школі раннього розвитку дитини "Малюк".

Про матеріал
Представлений конспект заняття «Поняття: уверх, униз, управо, уліво» з вихованцями школи раннього розвитку дитини «Малюк» Шаповал Л.В., керівника гуртка «Комп’ютерна абетка» Сумського Палацу дітей та юнацтва. У ході заняття педагог закріплює у вихованців назви геометричних фігур; поняттями : уверх (вперед), униз (назад), формує вміння працювати з прикладними програмами, розвиває вміння розпізнавати кольори; управо, уліво; вчити працювати з клавішами керування курсором; розвивати впевненість у власних силах. Демонструє приклади використання навчально- розвивальних програм «Увага», «Мурашка і Мармеладка», картки и фігури «Геометричне лото».
Перегляд файлу

Шаповал Л. В., керівник гуртка

«Комп’ютерна абетка» школи

ранньої творчої орієнтації «Малюк»

Поняття: уверх, униз, управо, уліво

(Конспект заняття, 2 рік навчання)

Тема. Поняття: уверх, униз, управо, уліво.

Мета:

  •                  закріпити назви геометричних фігур; поняття: уверх (вперед), униз (назад), управо, уліво; вчити працювати з клавішами керування курсором;
  •                  формувати вміння працювати з прикладними програмами, розвивати вміння розпізнавати кольори;
  •                  розвивати впевненість у власних силах.

Тип заняття: комбіноване.

Обладнання: комп’ютерний клас, прикладні навчально-розвивальні програми «Увага», «Мурашка і Мармеладка», картки и фігури «Геометричне лото».

План заняття

  1.               Організаційна частина. Повторення правил з техніки безпеки.
  2.               Актуалізація опорних знань.
  3.               Робота на комп’ютері.
  4.               Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети заняття.
  5.               Фізкультхвилинка.
  6.               Робота на комп’ютері.
  7.               Узагальнення знань. Підсумок заняття.

Хід заняття

  1.               Організаційна частина. Повторення правил з техніки безпеки.

Група дітей під керівництвом педагога організовано парами підходить до комп’ютерного класу. Педагог відчиняє двері кабінету. Заходячи в приміщення, хлопчики пропускають дівчаток вперед. Кожен сідає на своє робоче місце.

Повторення правил з техніки безпеки.

П.: Сьогодні, коли я готувала комп’ютери до роботи, до цього класу забіг підстрибуючи Незнайко. Зупинився біля включеного комп’ютера. Нахилився до екрана монітора. З його рота вистрибнула жувальна гумка і влучила на клавіатуру. Які правила безпеки порушив Незнайко?

 

Очікувані відповіді дітей:

 

  •                   не можна без дозволу педагога заходити до комп’ютерного класу;
  •                   не можна бігати по комп’ютерному класу;
  •                   до екрана монітора не наближатися ближче за відстань витягнутої руки;
  •                   не можна їсти в комп’ютерному класі;
  •                   не нахилятися над клавіатурою, тримати спину рівно;
  •                   не можна бігати і стрибати в рекреаціях Палацу.

 

П.: Думаю, що Незнайкові треба пам’ятати правило, яке ми з вами добре знаємо і дотримуємося. Давайте його пригадаємо. (Діти хором промовляють)

Правил безпеки дотримуйся друже,

Тоді із комп’ютером будеш у дружбі!

  1.               Актуалізація опорних знань.

Педагог: Ви вже добре навчились володіти комп’ютерним звіром, який називається… (мишка).

Скільки клавішів має мишка? (дві)

Якщо вам треба показати щось на екрані, то яку клавішу ви повинні натиснути? (ліву)

Покажіть цю клавішу.

  1.               Робота на комп’ютері.

Завдання на увагу. Перед вами на екрані два малюнка, клацаючи лівою кнопкою миші по правому малюнку знайдіть відмінності в малюнках.

 

Релаксація

Встали зі своїх місць. Повернулись обличчям на мене.

Міцно зажмурте очі на рахунок 1-3. Потім переведіть погляд вдалину на рахунок 4-6. Повторіть 5 разів. Сядьте на місце.

 

  1.               Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети заняття.

П.: Виконуйте вправи за мною. Піднімемо ліву руку, опустимо її, піднімемо праву руку, опустимо її, подивимось на стелю, подивимось на підлогу.

Дайте відповідь на питання:

  1.               Куди був спрямований погляд, коли дивились на стелю? (напрям погляду – угору)
  2.               Куди був спрямований погляд, коли дивились на підлогу? (напрям погляду – униз)
  3.               Якщо подивимось в бік системного блоку, куди спрямований наш погляд? (управо)
  4.               А якщо подивимось в протилежний бік, куди спрямований наш погляд? (уліво)

Наші очі виконували команди в чотирьох напрямках: уверх, униз, управо, уліво. А чи може ці команди виконати комп’ютер?

Тема нашого заняття «Уверх, униз, управо, уліво».

На сьогоднішньому занятті ми не тільки згадаємо команди (уверх, униз, управо, уліво), але будемо їх виконувати на комп’ютері.

 

Робота з картками

П.: Зараз ми пограємося в «Геометричне лото». Перед вами картки з зображеними на них геометричними фігурами і окремо вирізані кольорові фігури.

Візьміть картку з кружечками. Положіть її перед собою. Візьміть в руки кольорові кружечки.

Увага, завдання. Закрийте правий кружечок червоним кольором, лівий кружечок синім кольором, верхній кружечок жовтим кольором, нижній кружечок зеленим кольором.

 

Відкладіть картку з кружечками в сторону. Тепер візьміть картку з трикутниками і кольорові трикутники.

Увага, завдання. Закрийте верхній трикутник червоним кольором, лівий трикутник жовтим кольором, правий трикутник зеленим, нижній трикутник синім кольором.

 

 

Я бачу ви добре знаєте кольори і правильно виконуєте правила гри. Вітаю!

Щоб переміщатися по екрану монітора в потрібному вам напрямку, ви тиснете відповідну клавішу зі стрілкою , ,, на клавіатурі.

Покажіть мені, будь ласка , не натискаючи, на клавіатурі клавіші: уверх (), униз (), управо (), уліво (). Молодці! Ви спритно впорались з завданням.

Проблемні питання. Яку клавішу треба натиснути на клавіатурі, щоб виконати команду уперед? () А якою клавішею буде виконуватися команда назад? () (Діти пояснюють і показують.)

  1.               Фізкультхвилинка.

Очі вверх ми піднімаємо – посміхнемося.

Очі вниз ми опускаємо – посміхнемося.

Очі вліво повертаємо – посміхнемося.

Очі вправо повертаємо і роботу починаємо.

  1.               Робота на комп’ютері.

П.: Сьогодні ми з вами допоможемо ласунчику Мурашці доповзти до Мармеладки. Він її, як і ви, дуже полюбляє.

(Робота за програмою «Мурашка і Мармеладка» з пакету «Поміркуй». Відпрацювання напрямків руху право, вліво, вперед, назад. Педагог допомагає дітям працювати за комп’ютером.)

 

Релаксація

Сидячи за столом, розслабитись і повільно порухати очима зліва направо. Потім навпаки. Повторити 3 рази в кожну сторону.

  1.               Узагальнення знань. Підсумок заняття.

П.: Сьогодні ми з вами повторили правила поведінки у комп’ютерному класі.

Пригадали напрямки руху. Покажіть відповідною рукою рух вправо, рух вліво.

Які ще напрямки руху ви знаєте? (уверх, униз, уперед, назад).

Покажіть, яка клавіша на клавіатурі відповідає напрямку руху: уверх, униз, уперед, назад.

Ви старанно сьогодні працювали. Впорались з усіма вправами.

Молодці! Дякую за старанність. До побачення.

 

1

 

docx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку