Дата: 19.10.2023
Тема: Старе місто. Фоторепортаж
Мета: Розширити в дітей знання про місто,в якому вони живуть, його історію, головні об’єкти та їх розташування. Вміння висловлювати свою думку, враження, припущення. Розвивати інтонаційну виразність мови, мислення, пам’ять, увагу. Виховувати почуття патріотизму і любові до рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу.
Обладнання: ТЗН (ноутбук, інтерактивна дошка), відеоматеріал, сигнальні картки, наочність, розмальовки
План заняття:
Фізхвилинка
Хід заняття:
Прийшов четвер – це день четвертий,
Та ми все рухаємось вперто.
До знань глибин,нових зірок
Зробити хочемо ще крок.
І дзвонить дзвоник: « Дзень - дзелень!»
І скажу я вам: «Добрий день, дорогі діти!»
1.2. Створення сприятливого психологічного клімату.
Перед тим як розпочати наше заняття, давайте об’єднаємось у одне велике дружне коло і зробимо наступне:
В цьому класі друзі всі:
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто справа
Добрий день тому, хто зліва
Посміхнись тому, хто справа.
Посміхнись тому , хто зліва.
Руку дай тому, хто справа,
Руку дай тому, хто зліва.
Ми – одна сім`я.
Ти і ви, і ми, і я.
Дякую, сідайте на свої місця і почнемо нашу роботу.
(демонстрація ілюстрацій міста) Чи здогадалися про що ми будемо розмовляти на нашому занятті? (відповідь учнів) Так, про наше рідне місто, наша сьогоднішня тема називається «Старе місто»
Дякую, молодці!
Чернівці – місто перлина Буковини, котре завжди милувало око та манило до себе. Величні пам’ятки архітектури, розкішні храми, старовинні площі, затишні вулички, привітні перехожі назавжди закарбовуються в пам’яті після того як Ви окунетися в атмосферу нашого міста. Місто росло, розбудовувалось, розвивалось... Чимало архітектурних памяток залишилось з тих часів. Окрасою міста є його стара частина, забудована під час перебування Буковини в складі австро-угорської монархії. В місті є багато визначних місць збудованами понад 100 років тому і має історичне значення.
- Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича (якому майже 130 років)(демонстрація)
- 4 головні площі: театральна, соборна, центральна, філармонії (вона є однією з найстаріших площ нашого міста)(демонстрація)
- Вул. О. Кобилянської (єдина пішохідна вулиця в Чернівцях)(демонстрація)
- Драматичний театр ім. О. Кобилянської є однією з найвідоміших пам’яток архітектури міста, є одним з найкращим театром Європи. Перед ним стоїть пам’ятник О.Кобилянської.(демонстрація)
- Обласна адміністрація В облицюванні зовнішніх стін будівлі використана червона та зелена глазурована цегла. Обласну адміністрацію охороняють два величних леви, що спокійно сидять обабіч головного входу в будівлю. Кожен з них тримає перед собою передніми лапами картуш. Саме тому цю камʼяницю ще називають «будинком із левами».(демонстрація)
- Ботанічний сад є одним з найстаріших ботанічних уставнов України.(демонстрація)
- Турецька площа – це місце нагадує про роки окупації Буковини турками. Раніше вона називалась площею Пресвятої Марії, так як там стояла церква Успіння Богородиці.(демонстрація)
- Міська Ратуша знаходиться на центральній площі, перший камінь у фундамент був закладений у присутності поважних гостей зі столиці. З балкону, що з усіх боків оточує вежу добре видно старе місто. Також на тлі фасаду увінчений рельєфний щит з гербом міста.Протягом 17 років з вежі щодня виконують пісню «Марічка». Ця пісня не звучала лише раз , коли помер Василь Козак – він грав мелодію впродовж 14 років(демонстрація)
З того що ви почули, в мене є декілька питань, будьте уважні:
Зараз пропоную вам послухати цю пісню. Як бачите її співають з всіх 4 боків вежи. Сподобалась пісня?
На дошці ви бачите, елементи зображення та цифри , наше завдання відкрити цифру, для того щоб відкрити цифрри, нам доведеться відповісти на декілька питань:
Ми зібрали цей ребус.
Чи знаєте ви що це? (відповіді учнів) Це Герб Чернівців. Герб міста – на ньому вже понад 200 років зображена відчинена брама, що символізує відкритість і гомтинність міста.Герб міста[1]складається з геральдичного щита, на якому розміщена відкрита мурована брама з сімома зубцями. Над ними, в два ряди, вісім (по чотири в ряд) вмурованих каменів; посеред відкритої брами розміщено державний герб України — Діти як називається герб України? (тризуб). Під брамою дві перехрещені лаврові гілки, перев'язані жовто-синіми стрічками.(демонстрація)
2.6. Цікаві факти про місто «Чернівці»
1. До 1780 року в Чернівцях не було жодного мурованого будинку, всі споруди були дерев'яні під солом'яними стріхами. Перший кам'яний будинок у місті звели військові – це Генеральський дім на розі сучасних вулиць Головної та Шкільної.(ілюстрація)
2. У Чернівецького драмтеатру є брат-близнюк у Німеччині, в місті Фюрт. Та, за рахунок того, що наша Театральна площа на кілька метрів вкопана — наш театр виглядає краще і вигідно відрізняється від німецького.(ілюстрація)
3. Окрасою і гордістю Чернівців є ансамбль резиденції митрополитів Буковини й Далмації, внесений до списку Всесвітньої культурної спадщини ЮНЕСКО. Під час будівництва дотримувались цікавих правил: кожну цеглину ретельно вимірювали та перевіряли на звук. Один майстер міг класти вдень не більше сотні цеглин. У величезні чани з розчином додавали курячі яйця. З черепиці створили багатоколірний геометричний орнамент, який нагадує традиційні гуцульські килими, розписи пасхальних писанок, буковинські рушники.(ілюстрація)
4. Неподалік від вишуканих чернівецьких кам'яниць та мурованих храмів заховалась скромна святиня – найстаріша дерев’яна церква в місті, Миколаївська церква. Мало хто знає, що в цьому храмі свого часу відспівували сина Богдана Хмельницького і молився Іван Мазепа .(показ ілюстрації)
Зараз перевіримо на скільки ви мене уважно слухали.
Молодці, добре впорались з цим завданням, були уважними.
На дошці записана назва нашого міста, ваше завдання: навколо назви написати якийсь комплімент місту.
Чернівці (гарне, гостинне, привітне, неймовірне…)
Фізхвилинка
Зараз, давайте всі дружно встанемо і виконаємо фізхвилинку, щоб розімяти м’язи і трішечки відпочити.
Зараз я вам роздам сигнальні картки , буду зачитувати речення, ваше завдання: підняти відповідну карту буду або не буду.
• Смітити у своєму місті я ... (не буду).
• Дбати про чистоту, добробут і благоустрій рідного міста я... (буду).
• Відвідувати міські театри, парки, цирк я ... (буду).
• Цікавитися новинами й життям свого міста я ... (буду).
• Якщо мені в майбутньому доведеться жити в іншому місті,
місто свого дитинства я забувати ... (не буду).
• Перейматися проблемами свого міста я ... (буду).
• Радіти досягненням й успіхам мого міста я ... (буду).
• Вивчати історію й минуле рідного міста я ... (буду).
• Ставитися байдуже до добробуту свого міста та його життя
я ніколи ... (не буду).
Добре, ви знаєте як треба себе поводити, молодці!
Ви вже ознайомленні з гербом нашого міста, то ж давайте його намалюєм., малюйте гарно, охайно так, як в кінці буде виставка.
Зараз пропоную вам самостіно вивісити свій малюнок
3. Підсумок заняття.
3.1. Рефлексія
Чи було вам важко?
Чи було цікавого на сьогоднішньому занятті?
Вам все сподобалось?
Що запам’ятали з нашого заняття?
3.2. Прощання з класом.
На цьому все, дякую за роботу на занятті. До побачення!