Урок корекціі мовлення в 2 мкласі. Диференціація звуків [т]-[д]

Про матеріал
Диференціація у вимові і на слух звуки [т]-[д], правильно позначати на письмі ці звуки відповідними буквами;формувати вміння використовувати в мовленні узагальнюючі слова; розвивати вміння використовувати в мовленні узагальнюючі слова;розвивати вміння узагальнювати, порівнювати.
Перегляд файлу

Тема: Диференціація звуків [т]-[д].

Мета: Диференціація у вимові і на слух  звуки [т]-[д], правильно позначати на письмі ці звуки відповідними буквами;формувати вміння використовувати в мовленні узагальнюючі слова; розвивати вміння використовувати в мовленні узагальнюючі слова;розвивати вміння узагальнювати, порівнювати.

Обладнання: зошити, картки, предметні малюнки.

Хід заняття

І.Організаційний момент.

Вчитель вітається з дітьми налаштовує дітей на співпрацю.

Гра «Хто сидить справа? Зліва?»

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Артикуляційні вправи: «Парканчик», «М`ячик», «Конячка».

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

Відгадайте загадку, назвіть перший звук слова-відгадки.

 Живе один батько і тисячі синів має, всім шапки справляє, а собі не має. (Дуб).

Відгадайте загадку, назвіть останній звук слова-відгадки.

  Маленькі лапки, а в лапках царапки (Кіт).

Які звуки будемо вивчати?( [т]-[д]).

Ми будемо вчити звуки [т]-[д]. Давайте порівняємо вимову звуків[т]-[д]. Коли вимовляємо ці звуки, кінчик язика торкається верхніх зубів, зуби трохи відкриті, губи відкриті при цьому з рота повітря виходить не плавно, а поштовхами, звуки вимовляємо коротко, швидко. А чим же вони відрізняються? Звук [д] вимовляємо з голосом – голосові зв`язки вібрують, а звук [т] вимовляємо без голосу, голосові зв`язки не вібрують. Перевірте, покладіть долоню на гортань і вимовляйте звук [д], а потім -[т]. Що ви відчуваєте?

Завдання.

Повторити склади і слова, чітко вимовляти звуки [т]-[д].

Та-да   там-дам    тарілка-дарунок

То-до   торгівля-дорога   товариш-дощить

Ту-ду   туман-думка   турист-дубок

Те-де   телефон-дерево   тепло-денний

Ти-ди   тиша-дихання   тиснути-диміти

От-од   компот-народ   пілот-город

Ат-ад   салат-сад    салют-виноград

Робота над скоромовками.

Повторити скоромовку спочатку повільно, а потім швидко, чітко вимовляти [т] і [д].

Дятел дерево довбав, дощик дятла не дістав.

У дуплі у дятла дім, дятленятам добре в нім.

----

Котик любить погуляти і у піжмурки пограти.

 

Порівняти звуковий склад слів.

Назвати однакові і різні звуки в словах   там-дам, душ-туш, дрова-трава.

Придумати усно  речення з кожним словом.

Фізхвилинка

Формування фонематичних уявлень.

Придумати слова, які починаються, із заданого складу.

Та, тарілка… . Да, далеко … . То, торт … . До, дорога … . Ту, туман … . Ду, думка … . Ти, тихо … . Ди, диво … . Те, телефон … . Де, дерево … .

Гра «Закінчи речення»

Звуки ми вимовляємо і ……. .

Букви ми бачимо і ……. .

[т]-[д] –це …….

[а]-[о] – це …….

Звук [д] в кінці слова і в кінці складу вимовляємо………

Гра «Скажи лагідно» ( з м`ячем)

Зразок. Загадка-загадочка.

Гра «Назви одним словом».

Вчитель називає слова, що належать до однієї логічної категоріі, учні називають узагальнююче слово. За правильну відповідь отримують фішку.

Яблуко, груша, слива, виноград, абрикос – це (фрукти).

Помідор, огірок, картопля, кабачок, баклажан – це (овочі).

Січень, вересень, жовтень, листопад –це (місяці).

Львів, Харків, Чернігів, Черкаси, суми, Луцьк  -це (міста)

Десна, Буг, Дунай, Дністер – це (ріки).

Тополя, верба, буд, клен, сосна, каштан – це (дерева).

 

ІV. Узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів.

Завдання для учнів:

1.Чим відрізняється вимова звуків[т]-[д]?

2. Як вимовляється звук [д]  в кінці слова і в кінці складу?

3. Пригадати скоромовки, чітко їх розкажіть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку