конспект заняття : "Вивчаємо букву М"

Про матеріал
У конспекту є дидактичні ігри з розвитку фонематичних процесів, навчання елементів грамоти, профілактика дисграфії .
Перегляд файлу

Конспект заняття

Дата проведення: 19.11.19

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення з елементами грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: ЗВУК  [ М ], БУКВА  М.

Програмовий  зміст:

Корекційно - розвиваючі завдання:

- розвивати фонематичний слух;

- розвиток слухової уваги, мислення;

- розвиток зорово-просторового гнозиса;

- розвиток дрібної моторики;

Корекційно - навчальні завдання:

- познайомити  з артикуляторно - акустичною характеристикою звуку [М],  графічним зображенням букви М;

- продовжувати формувати поняття «звук», «буква»;

- закріпити поняття «голосний», їх умовні позначення;

- дати нове поняття «приголосний», «дзвінкий» звук, умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух;

- дати уявлення про те, що приголосні звуки  можуть бути тверді;

Корекційно - мовленнєві завдання:

- закріпити вивчені звуки і букви А, У,О, И, І;

- вправляти у розрізненні на слух голосних та приголосних звуків;

- вправляти у розрізненні на слух твердих приголосних,

- вправляти у визначенні позиції звуку в слові;

Корекційно - виховні завдання:

- виховувати вміння слухати товариша;

- виховувати самоконтроль за своєю мовою;

- виховувати  охайність у зошитах.

Матеріал:

Розвиваюче середовище: навчальна зона

Демонстраційна наочність: букви, предметна картинка, картка: голосно – тихо,  «сходинки», схема «звук», «буква», графічне зображення букви М, буква М у образі;

Роздавальний матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, д\г «Звукова  доріжка»,

Художнє слово: вірш про букву М, вірш для пальчикової гімнастики,  фізхвилинки

 

Хід заняття.

I. Організаційний момент

1. Ранкове привітання.

2. Сяде той, чиє ім’я  починається зі звуку А  К  Д …

 II. Основна частина.

1. Діти, які букви ви вже знаєте? (А У О И І) – показ букв

- Які це звуки? (голосні)

- Чим позначаються на письмі? (кружечком)

Діти, назвіть картинки.

2. Визначить спільний звук. (  [М] )

д\г «Уважні вушка» - назвати спільний звук

3. Промовляємо звук: голосно – тихо,  «сходинки» - наочність

 

4. Артикуляційна характеристика звуку  «М»:

 - коли ми вимовляємо звук  «М» : легко співається, є перешкода у роті,  що заважає?

( є перешкода, верхня і нижня губа зімкнені)

- Діти, звук «М» – який приголосний чи голосний? Якою фішкою ми позначаємо приголосний твердий звук? (рисочкою)

Акустична характеристика звуку:

Послухайте, голосок працює чи ні? Який звук дзвінкий чи глухий?

 (ще раз повторюємо положення органів артикуляції).

 

5. д\г «Регуліровщик» - логопед називає звуки, склади, слова, як що є звук  «М», діти піднімають  відповідну фішку.

М  И Б В М А;   ма, ок, мо, ум , ву, бі, ми

 в словах:  мак, лимон, дим, самовар, мати,  ваза, Маша, махає, миша

6. д/г «Де знаходиться звук у слові» (визначення  позиції звуку «М» у словах):

мати, самовар, мак, лимон, сом, мавпа, сумка мох, сам, машина, замок, гном, музика , альбом, дим   – «звукова доріжка»

 

Фізхвилинка:  Железнови

Закріплення поняття «звук», «буква»

- Діти, з яким звуком познайомились ? «М».

-  Що таке буква? (символ звуку «М»)

7. Знайомство з буквою М: 

- На що вона схожа?- ейдетика - картинки

8. Вірш про букву М:      Букву "М" зуміли діти

                                              Дуже легко утворити.

 

Паличка та паличка,

А посередині галочка


  - З яких частин  складається  буква? (2 великі палички, 2 маленькі)                                        
9. Викладання букви з паличок. 

Написання  букви  пальцем в повітрі.

        

 

   Пальчиковая игра:                              Олівець в руці катаю,

В праву руку я візьму,

В ліву я перекладу.

Поміж пальців  покатаю,

Неодмінно кожен палець

Будь слухняним я навчу.

 

Показати зразок, як правильно писати букву.

10. Робота в зошитах: друкування  букви в зошитах;  розмалювати букву.

 

III. Заключна частина.

Рефлексія: З яким звуком познайомились ? Який це звук? З якою буквою?

Що найбільше сподобалося? Повісимо букву М на «Букварик».

 

Конспект заняття

Дата проведення:

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення з елементами грамоти - 2

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: заняття гра

Тема: ЗВУК [ М ], ЛІТЕРА  М 

Програмне зміст:

Корекційно - розвиваючі завдання:

 розвиток:

- слухового уваги, мислення;

- фонематичного слуху;

- дрібної моторики кисті руки; зорово-просторового гнозиса;

Корекційно - навчальні завдання:

- закріпити  артикуляційну і акустичну характеристику звука [М];

- продовжувати формувати поняття «звук», «буква»;

- продовжувати знайомство  з графічним  зображенням  букви М,

-  закріпити поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух;

- вчити складати звукові моделі;

правляти у вмінні читати склади.

Корекційно - мовленнєві завдання:  

- вправляти у розрізненні на слух голосних і приголосних звуків;  

- закріпити вивчені звуки і букви;

- вправляти у підборі слів зі звуком М, у визначенні позиції звуку в словах;

- вправляти у звуковому аналізі складів;  

Корекційно - виховні завдання: виховувати інтерес до пізнавальної діяльності;

виховувати  активність, самостійність.

 

Матеріал: Демонстраційна наочність: графічне зображення букви М, індив.картка

д/г «Де знаходиться  звук у слові», схема «звук», «буква», картки для читання складів

Роздатковий матеріал: зошити, олівці прості ,  м’яч

Художнє слово: вірш про букву Мистомовки, вірш для пальчикової гімнастики і фізхвилинка

 

Хід заняття

I. Організаційний момент: ранкове привітання.

 

Привітання: 

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі i мeнi!

 

Повторимо наше правило (разом з дітьми)

 

Кожен день завжди, скрізь,

На заняттях,  і у грі,

Сміливо, чітко говоріть

І тихесенько сидіть.

 

II. Основна частина.

 Діти, нагадайте, з яким звуком  ви познайомились на минулому  занятті? [М] Буквою?М.

 

1. Артикуляційна характеристика звука «М»:

- коли ми вимовляємо звук  «М» : легко співається, є перешкода у роті,  що заважає?

( є перешкода, верхня і нижня губа зімкнені)

- Діти, звук «М» – який приголосний чи голосний? Якою фішкою ми позначаємо приголосний твердий звук? (рисочкою)

 

2. Акустична характеристика звуку:

Послухайте, голосок працює чи ні? Який звук дзвінкий чи глухий?

 (ще раз повторюємо положення органів артикуляції).

 

3.  Повторіть вірш про букву:     Букву "М" зуміли діти

                                                           Дуже легко утворити.

 

4. Назвіть слова зі звуком [ М ] - м’яч

 

5. Промовимо  чистомовку:   д\и «Повторялка»

 

Ма ма - ма вже скінчилася (скоро) зима.

Мо – мо – мо ми до лісу підемо.

Ми – ми - ми між снігами талими.

Му – му - му – квітку весняну візьму.

 

   пальчикова гімнастика:

Олівець в руці катаю,

В праву руку я візьму,

В ліву я перекладу.

Поміж пальців  покатаю,

Неодмінно кожен палець

Будь слухняним я навчу.

 

6. Робота в зошитах:

- визнач, де знаходиться звук [М] – замалюй  квадратик

 

Фізкультхвилинка   Железнови

 

7. д/г  «Подружи  букви» -  читання складів - картки зі  закритими та відкритими складами

       (АМ  УМ  ОМ   -  МА  МУ  МО)

 

8. Запиши склади під диктовку:  АМ  УМ  ОМ ;  МА  МУ  МО 

 

9. Виконай звуковий аналіз складів.

 

III. Заключна частина.

Рефлексія:  Що робили? Що найбільше сподобалося? Яке завдання було тяжким? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2019
Переглядів
896
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку