Дидактичні картки для занять при порушенні письма. Прийменники.

Про матеріал
Даний матеріал стане у нагоді в роботі при подоланні проблем письмового мовлення у дітей молодшого шкільного віку. Дисграфія в більшості випадків корегується, для її подолання необхідно побудувати правильну корекцію та дотримуватися принципам системності у роботі.
Перегляд файлу

ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Гра «Маленьке слово». Витягти картку із написаним при­йменником

( ПІД З-ПІД НА НАД В ІЗ З ЗА З-ЗА ПО БІЛЯ ЧЕРЕЗ МІЖ ВІД ДО БЕЗ ПРО У )

Скласти і записати речення. Наприклад: Оленка та Іванко сховалися ПІД яблунею.

Оленка та Іванко сховалися __ печі.

Коза пішла __ хати.

Вовк стрибнув ___ вогнище.

Колобок втік ___ Вовка.

Вовк прибіг __ бабусиної хати.

  1. Прослухати речення, назвати «маленьке слово», записати разом з іменником.

         Оленка їде в тролейбусі.

Літак летів над лісом.

Андрійко вийшов із класу.

Жучка залізла під Ґанок.

Біля берези ростуть гриби.

На гілці сидять горобці.

Іринка сховалася за шафою.

Сергій дивився у вікно.

Діти пішли до школи.

Мама прийшла без сина.

                                                                                                                  ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

  1. Написати пропущений прийменник.

         Вибіг … дому.  Сидить … хворого.

Присів … лавку.                              Викотився … дивана.

Витяг … портфеля.  Відмахнулася … мухи.

Стоїть … деревами.  Увійшов … класу

Лежав … підлозі.  Йшов … братом.

Побував … бабусі.  Хліб … маслом.

       Розповів … свято.  Визирнув … дерева.

Визирнув … дерева.  Намалювала … мама.

 

 

  1. Запиши правильно та назови прийменники

 

Собака живе в  будці.

       У кошкі Муські два кошеня.

      Мати з батьком відпочивають на Чорному морі.

ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Вставити пропущений прийменник.

 

( ПІД З-ПІД НА НАД В ІЗ З ЗА З-ЗА ПО БІЛЯ ЧЕРЕЗ МІЖ ВІД ДО БЕЗ ПРО У )

 

  Зійшло … полем.                                        Перейшов … дорогу.

  Заліз … стіл.                                                Добіг … берези.

  Зошит … вчительки.                                Будинок стоїть … річки.

… рікою починається ліс.       Мисливець повернувся … здобичі.

… руках мисливця — рушниця.    Хвилі розбивалися … шумом.

… магазина привезли меблі.            Світлана сидить … Сашком.

Вони сидять … однією партою.                  … дачі ми пили чай.

Кульбабки виглядають … трави.     Алея простягалася … озера.

Ми пили чай … м’ятою.  Сонце сховалося … хмару.

Лебідь відстав … зграї.

 

                                                                                                   ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Відновити деформовані прийменники.

 

ЛЯБІ  РЕЗЕЧ  РЯДОП  ЖІМ  АНД

ДІП РЕДЕС ДІВ ЕБЗ ПОР

 

  1. Вставити прийменники.

 

…дорозі йшов дідусь … паличкою.

…стежині діти добігли … лісу.

Борсук живе … галявині … дуба.

Оля витягла книги … портфеля … стіл.

… лісі діти каталися … гірки … санчатах.

ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Виправити помилки. Звернути увагу на семантичне значення прийменників.

 

Ваза стояла по столі.

За небі світить сонце.

Машина зупинилась з лісу.

По коробці лежать цукерки.

На Олі олівець.

Із дерева опадає листя.

 

  1. Вставити пропущений прийменник.

 

… Руках мисливця — рушниця.

Хвилі розбивалися … шумом.

… магазина привезли меблі.

Світлана сидить … Сашком.

Вони сидять … однією партою.

Кульбабки виглядають … трави.

… дачі ми пили чай.

Ми пили чай … м’ятою.

Алея простягалася … озера.

Лебідь відстав … зграї.

                                                                                                   ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Виправити помилки. Звернути увагу на те, що прийменник вимагає від іменника певної морфологічної форми.

 

Човен пливе від берегом.

Діти повернулися із театр.

Кіт сидить на дах.

Малюк підбіг до сестру.

Стілець стояв на килима.

Діти сіла на санчат.

 

  1. Відновити текст. Прийменники писати зеленим кольором.

          рикПет війушов од усалк.

 інВ віс аз рапту, ягвит із фепортля угинк, кповал тупар, риктеП тьсиди з санкоОюк. чиВльте ликаввик риПетка од шодки.

В няуч в карух рейкда.

 

(Петрик увійшов до класу. Він сів за парту, витяг із портфеля книгу, поклав на парту. Петрик сидить з Оксанкою. Вчитель викликає Петрика до дошки. В учня в руках — крейда.)

 ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

  1. Відновити деформовані прийменники.

 

ЛЯБІ РЕЗЕЧ РЯДОП ЖІМ АНД ДІП РЕДЕС ДІВ ЕБЗ ПОР

 

 

  1. Прослухати речення, назвати прийменник. Який він в реченні за рахунком?

 

Мураха сховалася під листком.

 Над лісом кружляють чайки.

Хустку Сергій дістав із кишені.

До вечора буря втихла.

 Із густих кущів вистрибнув зайчик.

 Впала з верхівки ялини шишка.

Ромашка розквітла серед дзвіночків. 

                                                                                                         ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

  1. Прослухати речення, назвати прийменник. Який він в реченні за рахунком?

         Іринка з Наталкою читали книгу.

Марійка прийшла додому без портфеля.

На клумбі ростуть троянди.

 Щука живе у річці.

Яблуко впало з гілки.

Петрусь повернувся від друзів.

По небу пливуть хмари.

Поїзд наблизився до станції.

З-за хмар проглянуло сонце.

 Верби ростуть біля річки.

 

  1.  Скласти зі слів речення, назвати порядковий номер прийменника.

         Дітлахи, по, бігли, трава, мокра.

 

Вузенька, будинку, до, стежина, веде.

 

Налити, марійка, глечик, із, молока.

 

 

ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1.  Підбери з деформованих слів - відповідь та добери прийменник, запиши  його зеленим кольором.

    ГІСН   ЦЬЄЗА    СІЛ    ЛИМИСВЕЦЬ   ПЕКАНЕБЕЗ   ІЩУК

                  Куди пішов Петро Іванович? (Ліс)

             За ким біжить собака Жук? (Мисливець)

             Де почув Жук сліди? (Сніг)

             Звідки вискочив заєць? (Кущ)

             За ким побіг Жук? (Заєць)

             Від чого втік куций цього разу? (Небезпека)

      Петро Іванович пішов до лісу. За мисливцем — собака Жук. Жук на снігу почув сліди.

      Ось з кущів вискочив заєць. Жук побіг  за зайцем. Але цього разу куций втік від небезпеки.

  1. Запиши правильно та назви прийменники

Помидор росте на городі.

Корова живе в сараї

Вчитель працює в школі

 

 

                                                                                                         ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ                       

 

  1. Відновити слова. Які прийменники потрібно додати, щоб отримати речення?

 

     ляшкорі липіш діхоп істом (школярі пішли в похід за місто.)

     черювя аамм ризвала киренива ирс (на вечерю мама зварила вареники з сиром.)

     линаями ньопечок забере дісити кичйаз ліба кашуб (між ялинами на пеньочку від   берези  сидів зайчик в білій шубці.)

 

  1. Прочитати, вставити прийменник, дати відповідь на запитання, назвати прийменник із відповіді.

 

        М’яч закотився … шафу. Звідки котився м’яч?

     Вантажівка завернула … будинок. Звідки виїхала вантажівка?

     Селяни працювали … полі. Звідки повернулися селяни?

 

ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Добери прийменники

 

         Онуки приїхали  в гості __дідуся __ бабусі.

Бабуся напекла пиріжків __ вишнями.

Оксанка накривала___ стіл.

Дідусь вчив Дмитрика грати __ шахи.

Батьки повезуть їх ще  __ село __ суботу.

 

  1. Скласти зі слів речення, назвати порядковий номер прийменника.

 

 Пливе, на, Михайлик, човен.

Моркву, капусту, і, Петрик, зібрав.

Мушля, берега, до, винесла, хвиля.

Березу, вітер, за, качав, вікном.

 

                                                                                                         ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

  1. Прочитати, вставити прийменник, дати відповідь на запитання, назвати прийменник із відповіді.

       Селяни працювали … полі. Звідки повернулися селяни?

       Мама була … магазині. Звідки повернулася мама?

       Муха кружляє … варенням. Куди налили варення?

 

 

  1. Прослухати текст. Потім читати по реченню, пропускаючи прийменники, називати їх.

         Диктант. Диктувати речення без прийменника, учні записують їх з прийменниками.

 

ЯБЛУНЯ

 

       Росте в саду яблуня. Навесні квітуча яблуня — насолода для ока.

    Влітку під її гілками  можна сховатися від спеки. Восени гілки схиляються до землі під вагою    плодів. Взимку спить яблуня під снігом, мріє про весну.

                                                                                                         ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

                                                                                                         ТЕМА. ПРИЙМЕННИКИ

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Skryabina Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Мовчан Олена Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1467
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку