Конспект заняття "Вокальні навички та логопедія"

Про матеріал
Конспект заняття з використанням STEAM освіти. Діти віком 4-6 років мають певні проблеми з вимовою слів, окремий букв та буквосполучень. На своїх заняттях використовую логопедичні розспівки, щоб удосконалити дитяче мовлення.
Перегляд файлу

 

Конспект заняття гуртка Вокальне мистецтво шоу-група «Паті-Фон» для молодшої вікової категорії, з використанням STEAM освіти.

(заняття розроблено за навчальною програмою художньо-естетичного напряму “Вокальне мистецтво” Рекомендовано Міністерством освіти і науки України, лист від 08.04.2016р. №1/11-4657)

 

  1. Напрям освіти:               художньо-естетичний.
  2. Заклад:                            КПНЗ ЦДЮТ «Гармонія» КМР.
  3. П.І.Б. керівника гурта:  Дячук Олена Валеріївна
  4. Назва гурта:                    Вокальне мистецтво шоу-група «Паті-Фон»
  5. Вік дітей:                         5-6 років
  6. Тема заняття:                  «Оволодіння виконавськими навичками»
  7. Мета:                                вокальними вправами з різних видів техніки

                                          музичного  мистецтва підготувати дитячі

                                          голоси до якісного співу. В процесі

                                          розспівування розповісти вихованцям про

                                          диких тварин, які живуть у лісі (про яких

                                          йдеться у логопедичних  розспівках ).

                                          Продовжити роботу над піснею «Весна».

  1. Обладнання:                    активна аудіо-система, мікрофони, флеш-

                                          носій.

  1. Використані галузі освіти: медицина, екологія, природознавство,

                                            хореографія, логопедія та дефектологія,

                                            математика, англійська мова, вокальне

                                            мистецтво.

 

 

Хід заняття:

  1. Музичне привітання.

Керівник: «Здраствуйте, малята!» П’ять звуків вгору.

Вихованці: «Добрий день! » По мажорному тризвуку вниз.

  1. Техніка безпеки. Розспівка, щодо дотримання засобів безпеки, під час карантину.:

 

Обличчя й очі не чіпай, та відійди!

І руки з милом мий завжди!

 

  1. Розминка .

 Під музичний супровід виконуємо рухи та співаємо водночас.( «Музична розминка», гра - руханка «У жирафа плямки»)

(Хореографія, вокальне мистецтво)

  1. Дихальна гімнастика за системою Стрельнікової. (Використовуємо, як профілактичні вправи, щодо запобігання ГРВІ захворювань та для розвитку вокального дихання)

(Медицина, вокальне мистецтво)

  1. «Оченятка».

Вихідне положення : ноги на ширині плечей, руки підняті вгору та зігнуті у ліктях. Робимо різкий вдих носом, водночас різко закриваємо долоньки, наче «кліпаємо оченятками». Робимо по 4 рази, два підходи.

  1. «Привіт!».

Вихідне положення: ноги на ширині плечей, руки опущені. Робимо різкий вдих носом, водночас різко повертаємо голову вправо та вліво, наче вітаємося  із сусідами. Робимо по 4 рази, два підходи.

  1. «Обіймашки!»

Вихідне положення: ноги на ширині плечей, руки зложені перед груддю «поличкою». Робимо різкий вдих носом, водночас різко заводимо руки одну за другу, ніби то намагаємося себе обійняти.

  1. Розспівки на розігрів зв'язок :

(Вокальне мистецтво)

  1. «Сидить ворон на дубу.

Грає ворон во трубу.

У-у-ух!»

Співаємо в унісон на однієї ноті. Позицію гортані не змінюємо. М’яке піднебіння округле та підняте. Усі звуки наближаємо до звуку «у». Останню букву «у» виспівуємо на «глісандо» угору та додаємо звук «х» для видиху повітря.

  1. «Гвинтокрилики».

Через зімкнуті губи видмухуємо повітря так, щоб губи вібрували .

Зображуємо , як заводиться гвинтокрил. Співаємо по три ноти вгору та вниз, доки модулюємо по півтонах вгору. Коли йдемо згори до низу, співаємо по п’ять звуків.

  1. Розспівка на англійській мові «Лічба до п’яти».

(Математика, англійська мова, вокальне мистецтво)

Керівник: Ну, ось, наші співочі зв’язки ми розігріли та підготували до наступних завдань. Пригадаємо, розспівку англійською мовою, яку ми розучували на попередніх заняттях. Повторимо лічбу до п’яти у прямому та зворотному порядку:

One, two, three, four, five. 

Five, four, three, two, one. 

Керівник: Молодці! А тепер заспіваємо.

Співаємо секвенцію, з оспівуванням другого тону, вгору чотири ланки, називаючи цифри англійською, у прямому порядку. Зверху вниз співаємо секвенцію, з оспівуванням другого тону, називаючи цифри англійською, у зворотному порядку.

  1.  Бесіда керівника з вихованцями про пори року та флору і фауну. Цикл логопедичних розспівок - руханок на розвиток мовного та артикуляційного апаратів.

(Екологія, природознавство, логопедія, дефектологія, хореографія, вокальне мистецтво)

Керівник: Діти давайте поговоримо, а яка в нас зараз пора року?

Вихованці: Весна.

Керівник: Молодці! Коли приходе весна, все навкруги прокидається від зимового сну. На вулиці теплішає та світлішає! Сонячні промінчики зігрівають землю. Рослини починають розквітати. Тварини також починають активне життя. А давайте пригадаємо які ж дикі тварини живуть у лісі?

Вихованці: Ліса, ведмідь, вовк та інші.

Керівник: Гаразд, все вірно, мої розумнички! А, як можна описати цих звірив? Наприклад: ліса. Яка вона?

Вихованці: Ліса – рижа, хитра та хижа.

Керівник: Згодна! А ведмежатко?

Вихованці: Ведмежатко – миле, незграбне, косолапе, славне.

Керівник: Так! А зараз, я хочу розповісти вам, мої любі, про комашок, які теж прокидаються навесні. Це трудяжки- бджоли, набридливі мухи, комари, красуні- божі корівки, коники- скрипалі та небезпечні оси, які можуть ужалити. Комахи- це дуже важливі істотки, у навколишньому середовищі, якими годуються наші улюблені пташечки.

А тепер, настав час заспівати про всіх тих істот, кого ми з вами пригадали.

 

  1. «Оса»- відпрацьовування свистячого звуку «с», за допомогою різних складів.

СА-СА-СА, СА-СА-СА, ой-ой-ой летить оса.

СИ-СИ-СИ, СИ-СИ-СИ, не боюся я оси.

СУ-СУ-СУ, СУ-СУ-СУ, бачив хто із вас осу?

СИ-СИ-СИ, СИ-СИ-СИ, ми не бачили оси.

СА-СА-СА, СА-СА-СА, відгадайте, де оса.

 

  1. «Жираф»- відпрацьовування твердого шиплячого звуку «ж»

Щоб жираф не був застуджен

У стужу шарф жирафу нужен.

Тай дружина йому в’яже

Шість шарфів з рудої пряжі.

 

  1. «Ліса»- відпрацьовування сонорного приголосного «л» та свистячого звуку «с»

СА-СА-СА це хитрю-у-ща ліса.

СУ-СУ-СУ рижу шубку їй несу.

СИ-СИ-СИ справ багато в тій ліси.

СО-СО-СО вона крутить колесо!

 

  1. «Ведмідь»- відпрацьовування сонорних приголосних «м» , «л» , а також шиплячої «ш»

Мішка милий, мішка славний

Він незграбний та забавний.

З плюшу ведмежа пошита

І бавовною набито.

 

  1. «Лоша»- відпрацьовування сонорної приголосної «н», звукосполучень «чц», «тц»  та звуку «р»

Їдемо ми на конячці

НО-НО-НО

Раді всі цієї скачці

НО-НО-НО

Дуже раді прокотиться

НО-НО-НО

Дзвінко цокотять копитця

НО-НО-НО

 

  1. «Пічка»- відпрацьовування шиплячого «ч»

ЧА-ЧА-ЧА-ЧА, ЧА-ЧА-ЧА-ЧА

Пічка дуже гаряча!

ЧІ-ЧІ-ЧІ-ЧІ, ЧІ-ЧІ-ЧІ-ЧІ

Пече пічка калачі.

ЧУ-ЧУ-ЧУ-ЧУ, ЧУ-ЧУ-ЧУ-ЧУ

Буде всім по калачу.

ЧЕ-ЧЕ-ЧЕ-ЧЕ, ЧЕ-ЧЕ-ЧЕ-ЧЕ

Обережно! Гаряче!

Керівник: Дуже гарно ми попрацювали! Розігріли наші співочі                            апарати та підготувалися до якісного співу. І зараз ми з вами продовжимо роботу над піснею «Весна».

(Вокальне мистецтво, хореографія)

 

«Весна».

  1. Становится весною тепло, тепло.

За лесом на полянке светло, светло.

Мелодия синички звучит, звучит.

И дятел барабанит. Стучит, стучит.

 

 

  1. Щегол на тонкой ветке поёт, поёт.

Воробушек на танец зовёт, зовёт.

Где вырос, на полянке цветок, цветок

Там воробьи танцуют, всё прыг, да скок.

 

 

  1. Підготувавши дитячі голоси до якісного виконання пісні, керівник разом з вихованцями виконує пісню «Весна».

Керівник: Молодці діти! Ми , разом з вами пригадали музичний та поетичний тексти цієї пісеньки. А зараз, будемо розучувати рухи, які ми будемо робити, під час співу пісні.

(Керівник з вихованцями співає та водночас показує хореографічні рухи, а діти повторюють)

Керівник: Отже, ми з вами сьогодні гарно попрацювали. А давайте пригадаємо про що ми розмовляли на занятті? Чи дізналися ви чогось новенького?

Керівник задає питання вихованцям:

  1. Яка зараз пора року?
  2. Які тварини живуть у лісі?
  3. Зробіть характеристику лісових тварин.
  4. Які комахи пробуджуються навесні?
  5. Яка користь від комашок?
  6. Проговоримо лічбу англійською від одного до п’яти у прямому та зворотному порядку.
  1. Завдання : повторити логопедичні розспівки, лічбу англійською від одного до п’яти у прямому та зворотному порядку, музичний та поетичний тексти пісні «Весна».
  2. Музичне прощання.

Керівник: «На все добре, діти!» (Перші п’ять ступенів гами C-dur співає вгору по черзі. )

Вихованці: «До побачення!» (З п’ятого ступеню гами C-dur діти співають ступені вниз до тоніки.)

Керівник: До нових зустріч!

 

 

 

docx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
988
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку