Конспект заняття "Юний журналіст"

Про матеріал

сформувати загальні уявлення вихованців про основні елементи оформлення газетних матеріалів; з'ясувати поняття «газета», «ілюстрація», «дизайн» тощо; розвивати вміння мислити і свідомо викладати власні думки; виховувати бажання творчо та самостійно працювати.

Перегляд файлу

Тема заняття: Газетна справа та дизайн видання.

Мета заняття: сформувати загальні уявлення вихованців про основні елементи оформлення газетних матеріалів; з’ясувати поняття «газета», «ілюстрація», «дизайн» тощо; розвивати вміння мислити і свідомо викладати власні думки; виховувати бажання творчо та самостійно працювати.

Завдання заняття:

Навчальні: закріплення здобутих знань, умінь і навичок,  навчити вихованців основних елементів оформлення газетних матеріалів.

Розвиваючі: розвивати вміння мислити і свідомо викладати власні думки; розвивати практичні вміння оформлення матеріалів; розвивати бажання працювати в колективі над спільним завданням.

Виховні: формувати толерантне ставлення особистості до співрозмовника;  забезпечувати інформаційне право свободи вибору; націлювати на обговорення ключових якостей етичної поведінки журналіста.

Форма заняття: групова

Обладнання: Газетний матеріал, ілюстрація, фото, записники, олівці/ручки.

Хід заняття.

Організаційний етап.

Вітання з вихованцями.

Повідомлення теми та мети, завдань заняття.

Актуалізація опорних знань. Обговорення з вихованцями теми заняття.

Практична робота.

- Давайте розпочнемо наше заняття з гри. Вона допоможе нам сконцентруватися і згадати пройдений матеріал.

Гра «Передай повідомлення». – Будь-яка інформація передається за допомогою повідомлення. Пропоную вам гру «Передай повідомлення».

 Два  учня з класу виходять за двері і чекають, поки їх не покличуть. А ті учні, які залишилися в класі, повинні уважно слухати і спостерігати. Учитель робить повідомлення для класу, а учні уважно слухають:

 «У Сашка в четвер день народження. Йому виповнюється 10 років. Софійка хоче його привітати. Вона вирішує придбати у книжковому магазині для нього цікаву енциклопедію про динозаврів. Але у неї розболілося горло. Дівчинка просить свою подругу Галинку сходити і купити енциклопедію. Галинка погоджується, бо книжковий магазин поруч із продуктовим, у якому їй потрібно купити молока, хліба та гречаної крупи. Тим паче, їй це буде зручно зробити по дорозі додому, коли вона повертатиметься з гуртка «Флористика та дизайн», який відвідує вже третій рік поспіль».

 Далі запрошується перший учасник, що був за дверима. Один з учнів, що був у класі, передає йому все, що запам’ятав. Потім перший учасник передає інформацію, яку запам’ятав, другому і він все, що почув і запам’ятав, розказує класу. – Порівняйте інформацію, яку я вам повідомила і яку ви почули від учня. Що відбулося? – Чому частина інформації втратилась, доповнилась новою? – Чи повинні ми перевіряти інформацію, яку отримуємо в сьогоденні? – Чи можемо ми довіряти тільки одному носієві інформації? Висновок: будь-яку інформацію необхідно перевіряти. – При усному способі передачі інформації — вона спотворюється, є багато неточностей, втрачаються деякі факти, бо не все запам’ятовується. Тому люди винайшли свiй спосіб збереження інформації. Це писемність.

Подача матеріалу з елементами бесіди.

- Що ж означають, на вашу думку, такі поняття як „газетний матеріал”, „ілюстрація”, „ фото”?

Заслухати відповіді.

- Як ви гадаєте, на що найперше читач звертає увагу, переглядаючи газету, журнал і чому?

- Давайте спробуємо детальніше охарактеризувати кожен, з обраних вами, варіантів. Насамперед пропоную зупинитися на читанні.

Обговорення.

- На що особисто ви звертаєте увагу, переглядаючи газету, журнал тощо?

Заслухати відповіді.

Обговорення.

Тренінг «Асоціативний ряд».

Керівник на аркуші паперу по вертикалі записує слово «газета» і пропонує учасникам назвати слова-характеристики людини, які асоціюються зі змістом поняття «журналістика» і починаються з літери вертикального рядка. Характеристики записуються навпроти літер.

Інформаційна робота.  Бесіда

 Із яких джерел ми можемо дізнаватися про події життя власної країни та міжнародного життя?

 Які газети ви знаєте? Які з них читаєте?

 Хто готує матеріал для газети?

 Що відомо вам про оформлення газет (ілюстрації, рубрики, шрифти)?

 Що, крім заміток, міститься в газеті?

 Яке, на ваш погляд, значення газети в житті людини?

Газети й журнали, нарівні з радіо, телебаченням, мережею Інтернет, на сьогодні залишаються основними джерелами інформації для людини. Саме з них ми дізнаємося про події із життя суспіль­ства, про новини в усіх галузях нашого життя.

Газета − перший, найстаріший засіб масової інформації. Протягом більше чотирьох століть її історії вона, поряд з журналом, залишалася незамінним джерелом інформації для багатьох мільйонів людей. З прискоренням технічного прогресу сама вона та її положення в суспільстві серйозно змінилися. Двадцяте століття принесло людству кілька нових засобів масової інформації.

На початку століття, з винаходом Поповим і Марконі радіо, монополія газети була порушена. Радіостанції розносили інформацію по всьому світу з оперативністю, яка була недосяжна навіть для щоденної газети.

 А з винаходом наприкінці століття телебачення люди отримали можливість не лише оперативно дізнаватися про подію, але й побачити його на телеекрані. Досягнення газетою ефекту хвилини − передачі інформації про подію в момент його звершення − було неможливо. Спочатку радіо, а потім телебачення по черзі стали найважливішими засобами масової інформації. Нарешті, наприкінці століття, з приходом нових технологій, електроніки та Інтернету, з'явилися мережеві періодичні видання, які розкрили невідомі раніше можливості виробництва і отримання інформації. Виникла система засобів масової інформації.

Дизайн газети служить тому, щоб явити світу її привабливий зовнішній вигляд і відобразити характер газети. Якщо бути більш точними, дизайн поряд з макетом номера повинен залучити читачів до статей, направити їх інтерес на те, що ваша газета вважає важливим.

За останні 20 років дизайн висунувся на роль одного з найважливіших елементів газетної справи, особливо там, де найбільш гостро відчувається конкуренція з боку журналів і телебачення. Ось чому багато нововведення в галузі дизайну, нині використовуються по всьому світу, вперше з'явилися в Сполучених Штатах.

Дизайн - особлива область діяльності, і він вимагає навичок, які не придбати з ходу. Крім того, потрібен смак у виборі різних компонентів дизайну. Будучи якось обрані, ці компоненти зберігаються в кожному номері газети. Міняють їх тільки тоді, коли змінюють весь дизайн видання.

(показ різних типів видань)

Шкільна газета - хороший спосіб зайняти підростаюче покоління і виявити нові таланти. Вже зі шкільної лави учні мають змогу побувати в ролі редактора, журналіста, верстальника і дизайнера. Однак щоб привернути школярів до роботи над проектом, необхідно врахувати ряд особливостей, що відрізняють шкільну газету від будь-якої іншої.

  1. Зробіть газету сучасною. Це може мати на увазі все, що завгодно. Головне правило - забудьте про те, як виглядає звичайна газета. Жодна дитина не скаже вам, що газета "Коммерсант" або "МК" мають гарне оформлення. Тому робіть все навпаки.
  2. Надайте виданню яскравий, вільний стиль і наповніть її графікою і зображеннями. Найпростіше зробити першу смугу, використовуючи фотографії та малюнки учнів.
  3.  Подумайте над формою газети. Учень навряд чи оцінить принади широкої, незручною газети формату А3 або більше великого. Найкраще підійде А4 формат. Він близький до журнального, друк можна буде здійснити на звичайному принтері, він легко поміститься в шкільний рюкзак.
  4.  Більш невеликий формат теж допустимо, але він викликає проблеми з версткою. Якщо ви збираєтеся публікувати довгі, складні тексти, він може розтягнутися на кілька сторінок.
  5. Використовуйте ефекти для оформлення тексту і фотографій. Популярний жанр коміксів манга - хороший приклад того, як можна "грати з текстом". Не використовуйте звичайні газетні стовпчикові способи подачі матеріалу. Розташовуйте інформацію на сторінці в невеликих овальних рамках, як хмари на небі. Кінцевий варіант схожий на блог або стрічку новин, що приверне школярів і додасть простоти засвоєнню матеріалу.
  6. Обробляйте фотографії тінями, світлом, глянцем. Створюйте цікаві фото-колажі. Це допоможе заощадити місце в газеті і використовувати більше фотографій на одній смузі.
  7. Запитуйте поради в учнів. Як правило, у юних обдарувань можуть знайтися блискучі ідеї, які дозволять не тільки залучити до газети нових учнів, а й заснувати різного роду нагороди за виконану роботу.

Розшифруйте слово, записане без букв на позначення голосних звуків, з’ясуйте тему і мету уроку:

З..м..тк

Замітка — коротке повідомлення про якусь подію, що може зацікавити читачів. Вона характеризується стислістю, влучністю мови, а також тим, що в ній завжди порушено проблему, нерідко міститься заклик, звертання до читача. Характерними ознаками замітки є достовірність інформації, чіткість, лаконічність, ясність, актуальність, тактовність викладу.

Замітка висвітлює якийсь новий важливий факт. Автор повідом­ляє, що відбулося, де, коли, з ким, чому, виділяючи при цьому осно­вну думку.

Основу інформаційної замітки становлять факти зі шкільного життя — цікава екскурсія, конкурси, успіхи в навчанні, спортивні досягнення, зустрічі з цікавими людьми, робота гуртка, підготовка до відзначення знаменних дат тощо.

ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАМІТКОЮ

 Уявіть, що ви кореспондент-журналіст шкільної газети, якому до­ручено підготувати замітку. Напишіть невелике висловлювання з теми «Охорона тварин — обов’язок кожного», поклавши в основу достовірну інформацію й виділивши при цьому основну думку.

На закінчення заняття проведемо Тест «Чи вмієте ви тримати себе в руках в конфліктній ситуації».

Одні люди не в змозі залишатися спокійними під час сварки, інші ж здатні зберігати душевну рівновагу навіть у момент найвищого загострення пристрастей. Чи умієте ви справлятися з конфліктними ситуаціями?

  1. Чи можете ви в приступі люті розбити посуд?

А. Так, це можливо.

Б. Ну, якщо мене спровокувати, то безумовно.

В. Ні, це лише погіршить ситуацію, та і посуд жаль.

  1. Дискусії, в яких учасники дотримуються різних думок...

А. Не потрібні.

Б. На жаль, необхідні.

В. Нічого не дають.

  1. Двоє друзів (подруг) почали гарячу дискусію.

А. Буду триматися осторонь.

Б. Мене це розважить.

В. Спробую бути посередником.

  1. Що ви думаєте з приводу вислову “Завжди поступається той, хто розумніший”?

А. Дурниці – відмовка не для розумних, а для слабких.

Б. Така тактика здатна зберегти багато нервових клітин.

В. Перед тим як поступитися, потрібно все гарненько обдумати.

  1. Ваш (а) друг (подруга) декілька днів були сильно роздратований (а).

А. Запитаю, що трапилося.

Б. Попрошу його (її) бути стриманим (ой).

В. Буду уникати спілкування з ним (їй).

  1. За сусіднім столиком в кафе хтось робить нетактовні зауваження стосовно вас.

А. Дам відсіч.

Б. Я пересяду за інший столик

В. Мене це не хвилює.

Результати. Підрахуйте кількість балів, користуючись таблицею.

            1           2          3          4          5          6
А         1          3          1          1          2          2
Б          3          2          3          2          1          3
В         2          1          2          3          3          1
 

6-9 балів

Ви надаєте велике значення гармонії стосунків і тому прагнете виникаючі конфлікти вирішувати мирним шляхом. На жаль, це не завжди можливо. Іноді, щоб розрядити атмосферу, необхідна “гроза”.

10-14 балів

Ви ніколи не піддаєтеся на провокацію, і тому вас практично неможливо вивести з себе. Перш ніж починати суперечку, ви завжди намагаєтеся оцінити ситуацію. Якщо починається сварка, ви зберігаєте завидну холоднокровність.

15-18 балів

У будь-якій ситуації для вас перш за все важлива ясність. І її ви добиватиметеся за всяку ціну, іноді навіть через конфлікт. І, звичайно ж, іноді ви буваєте занадто емоційні.

Отже, на сьогоднішньому занятті ми з’ясували, що оформлення газетних матеріалів – справа відповідальна і клопітка. Журналісти, працюючи над матеріалами, повинні враховувати запити своїх читачів, залишаючись людьми неупередженими. Щодо до використання фото, то найкраще змістовно і грамотно поєднувати заголовок, ілюстрації та підписи до них.

А наразі кожному подарую пам'ятку, в якій прописані правила підвищення самооцінки, які неодмінно вам стануть в пригоді як у житті, так і у практичній журналістиці.

Підведення підсумків.

Заповніть картки, поставивши галочку навпроти вибраного твердження.

Оцінка заняття:

Мені все сподобалося –

Мені нічого не зрозуміло –

Мені було цікаво –

Мені було нецікаво –

Мені було легко –

Мені було тяжко –

Ну що ж, ми з вами гарно попрацювали. Щиро дякую. Всі молодці

Пам'ятка

Ø  Щодня дізнавайтеся нове, робіть що-небудь те, що ніколи раніше не робили.

Ø  Внутрішня упевненість в собі не потребує "гучних" зовнішніх проявів.

Ø  Якщо вам щось незрозуміло, не бійтеся поставити питання співбесідникові.

Ø  Вічна незадоволеність всім і вся будь-якого перетворить на сумного буркотуна. Більше оптимізму.

Ø  Порівнюйте себе тільки з самим собою.

Ø  І головне - потрібно діяти рішуче, пам'ятаючи лише про мету, що стоїть попереду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тест «Чи вмієте ви тримати себе в руках в конфліктній ситуації».

Одні люди не в змозі залишатися спокійними під час сварки, інші ж здатні зберігати душевну рівновагу навіть у момент найвищого загострення пристрастей. Чи умієте ви справлятися з конфліктними ситуаціями?

  1. Чи можете ви в приступі люті розбити посуд?

А. Так, це можливо.                                                                                                                        Б. Ну, якщо мене спровокувати, то безумовно.                                                                         В. Ні, це лише погіршить ситуацію, та і посуд жаль.

  1. Дискусії, в яких учасники дотримуються різних думок...

А. Не потрібні.                                                                                                                                             Б. На жаль, необхідні.                                                                                                                                 В. Нічого не дають.

  1. Двоє друзів (подруг) почали гарячу дискусію.

А. Буду триматися осторонь.                                                                                                                      Б. Мене це розважить.                                                                                                                                    В. Спробую бути посередником.

  1. Що ви думаєте з приводу вислову “Завжди поступається той, хто розумніший”?

А. Дурниці – відмовка не для розумних, а для слабких.                                                                             Б. Така тактика здатна зберегти багато нервових клітин.                                                                      В. Перед тим як поступитися, потрібно все гарненько обдумати.

  1. Ваш (а) друг (подруга) декілька днів були сильно роздратований (а).

А. Запитаю, що трапилося.                                                                                                                     Б. Попрошу його (її) бути стриманим (ой).                                                                                            В. Буду уникати спілкування з ним (їй).

  1. За сусіднім столиком в кафе хтось робить нетактовні зауваження стосовно вас.

А. Дам відсіч.                                                                                                                                  Б. Я пересяду за інший столик                                                                                                     В. Мене це не хвилює.

Результати. Підрахуйте кількість балів, користуючись таблицею.

            1           2          3          4          5          6
А         1          3          1          1          2          2
Б          3          2          3          2          1          3
В         2          1          2          3          3          1
 

 

 Заповніть картки, поставивши галочку навпроти вибраного твердження.

Оцінка заняття:

Мені все сподобалося –

Мені нічого не зрозуміло –

Мені було цікаво –

Мені було нецікаво –

Мені було легко –

Мені було тяжко –

 

 

Заповніть картки, поставивши галочку навпроти вибраного твердження.

Оцінка заняття:

Мені все сподобалося –

Мені нічого не зрозуміло –

Мені було цікаво –

Мені було нецікаво –

Мені було легко –

Мені було тяжко –

 

 

 

 

Комунальний позашкільний навчальний заклад                                                           «Центр дитячої та юнацької творчості «Сузір'я» КМР

 

 

Конспект відкритого заняття:

Картинки по запросу картинки по журналистике«Газетна справа та дизайн видання»

 

 

 

 

 

 

 

                                                    керівник гуртка «Юний журналіст»:

                                         Коробкіна Світлана Сергіївна

 

 

 

м. Кривий Ріг

2018 рік

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
2316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку