Урок гуртка фітнес аеробіки
Місце проведення: спортивна зала
група основного рівна
Керівник гуртка: Жарова Тетяна Іванівна
Тема: Степ - аеробіка ( поєднання стилів аеробіки)
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен вихованець відчуває свою успішність та оздоровленність, фізичну спроможність, самостійність.
Навчальна мета:
Розвиваюча мета: Сприяти розвитку координаційних, силових здібностей та гнучкості.
Виховна мета:
Тип уроку:
Обладнання: музичний центр і музичні записи, гімнастичні килимки, платформа.
Конспект заняття з аеробіки: (поєднання стилів:степ, танцювальна аеробіка, мамбо, стрейчінг-йога.
Структура занять побудована на основних дидактичних принципах навчання.
Обов’язковим для кожного заняття є контроль стану здоров’я дитини для надання відповідного навантаження, яке можна контролювати кількістю повторень вправи, амплітудою рухів, інтервалом та характером відпочинку та інше.
Будь-яке заняття складається із трьох частин: підготовча, основна (танцювальна та силова частина), заключна. Незалежно від виду заняття (базова аеробіка, степ, фітбол-аеробіка та інші) значення ЧСС тих, хто займаються, не повинно перевищувати на піку аеробного навантаження 170 уд/хв. Якщо спрямованість заняття на більш силовий характер, то оптимальні значення ЧСС будуть коливатися від 130 уд/хв. До 140 уд/хв. ЧСС впродовж танцювальної частини не перевищує 150-160 уд/хв. Саме такі показники ЧСС та обов’язковий контроль впродовж всього заняття сприятимуть покращенню роботи усіх органів та систем організму та стану здоров’я в цілому, що і є основною метою проведення занять аеробікою.
Окрім покращення стану здоров’я дівчата, що займаються аеробікою отримують велике емоціональне задоволення, що відображається на їх прагненні і надалі продовжувати займатися. При визначенні змісту та мети навчання всіма типам аеробіки необхідно постійно підвищувати популярність аеробіки серед молоді різноманітними масовими видовищними заходами.
Головне завдання аеробіки-оздоровлення організму.
І. Хід уроку.
Частина заняття |
Зміст заняття |
Доз. |
О.М.В. |
П І Д Г О Т О В Ч А
Ч А С Т И Н А
|
І. Організаційний момент Шикування
Вітання і пояснення задач заняття.
ЗРВ у положенні стоячі:
1.вправи для шиї, вправи для рук і плечового поясу.
2. Ходьба на носках. 3. Ходьба на п`ятках.
4. Чотири кроки на носках, чотири на п`ятках.
5. Ходьба приставним кроком, в різні сторони.
6.Ходьба приставним кроком, правим боком вперед, лівим назад.
7. Базові кроки степ-аеробіки: - прості кроки; - скользящі приставні кроки.
8. Основний правий крок, лівий крок.
9. Охресний крок, крок з поворотом.
Підготовчі вправи: (підвищення ЧСС до 150 уд./хв.)
Вправа степ-аеробіки № 1
Вправа степ-аеробіки № 2
Вправа степ-аеробіки № 3
Вправа степ-аеробіки № 4
Поєднання 4-х вправ
Комплекс вправ танцювальної аеробіки (аеробна частина). (Робота при пульсі 150-180 уд./хв..) |
2хв
2хв`
3хв` 2хв`
2хв
2хв
3хв
2хв
2хв
3хв
3хв
3хв
`
3хв
3хв
|
Команда: «В шеренгу шикуйсь!» ---
Викладач: « Добрий день, дівчата! Сьогодні ми розучимо комплекс вправ степ-аеробіки. Виконання цих вправ допоможе вам в формуванні красивої постави, розвитку гнучкості, координаційних та силових здібностей, відчуття ритму та розвитку музичного слуху. А також ми повторимо комплекс вправ танцювальної аеробіки та йоги.
Стежити за поставою. Стежити за руками.
Слідкувати за диханням.
Всі вправи виконуються фронтально під музичний супровід
Стежити за поставою і диханням. Слідкувати за руками.
Слідкувати за диханням, вимагати чіткого виконання
|
О С Н О В Н А
Ч А С Т И Н А
30` |
1. Біг на місці, згинаючи ноги назад
2. Підскок з однієї ноги на іншу
3. Підйом коліна
4. Махи гомілкою
5. Махи ногами уперед, в сторону
6. Стрибок-ноги нарізно-ноги разом
7.Охресний крок, крок з поворотом, оплеск.
8.Мамбо
9. Перемінний приставний крок.
Вправи для розвитку сили м`язів рук. 1. В.п.: стоячи, руки прямі попереду. Розведення і зведення рук на рівні грудей.
2. В.п. теж, що і в 1, руки на стегнах. Відведення прямих рук за голову.
Вправи для розвитку сили м'язів живота. 1.В.п. стоячи, руки за голову, повороти тулуба вправо та вліво. 2. В.п.: лежачи спиною. Піднімання верхньої частини тулуба, руки за головою. |
10хв
5хв
5хв
5хв
5хв
|
Всі вправи виконуються фронтально з музичним супроводом
Слідкувати за поставою.
Стежити за диханням.
При виконанні вправ акцентувати увагу на правильному диханні слідкувати за поставою, вимагати чіткого виконання.
.
При виконанні вправ спина пряма, голова підведена, обов'язково акцентувати увагу на диханні.
|
З А К Л Ю Ч Н А
Ч А С Т И Н А
|
Стрейчінг-йога 1. В.п. лотас, вправи для мязів шиї, рук і плечового поясу, руки за голову, виконуємо повільно нахили тулуба вправо та вліво.
2. В.п.: сидячи, вправи для мязів стегна ноги уперед, тримаємо спину рівно,носки на себе, виконуємо нахили тулуба до носків і затримуємось.
3. В.п. сидячи, ноги нарізно, виконуємо нахили тулуба по черзі до правої і лівої ноги. Зміряти пульс.
(Зниження ЧСС до 100 уд./хв.)
Відпочинок - Вправи на розслаблення 1. В.п.: лежачи спиною, руки вгору, намагаемось правильно дихать.
Перевірка пульсу. Підсумок уроку Завдання додому |
6хв
5хв
6хв
6хв
2хв
|
Стежити за поставою і диханням.
При нахилі вперед ноги не згинати, спину і руки повинні бути паралелі підлозі. Дивитися вперед. Зберігати правильну поставу.
Стежити за диханням, виконувати вправу м’яко.
Вправу виконувати м'яко. Витягувати корпус, руки ноги на підлозі. Дихання повинно бути спокійним.
Заохощення Рекомендації. |
|
Загальний час |
90хв |
|
ВИСНОВКИ
У процесі заняття аеробікою дівчата оволодівають комплексами вправ, направлених на розвиток правильного дихання у поєднанні з рухами тіла, опорно-рухового апарату. Даний вигляд фізичних вправ більшою мірою направлений на підтримку хорошого самопочуття.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Анисимова М.В. Занимаясь оздоровительной аэробикой (история, многообразие аэробических программы 1 – 4кл.) // ФК в школе. – 2004. - № 6. – С.29,34;
2. Бабешко О., Завадич В. Уроки степ-аеробіки в школі // ФВ в школі. – 2007. - № 2. – С. 42 – 48;
3. Гончаров В.Ю., Лейкин М.Г. Оздоровительный эффект при занятиях ритмической гимнастикой, степ-аэробика // Гимн., М.,ДТС. – 1987. – С.63,68;
4. Горцев Г. Методология управления тренировочной нагрузкой на занятиях по степ-аэробике // Теория и практика ФК. – 1997. - № 5. – С. 39,45;
5. Завадыч В.М. Изучение изменений двигательных показателей девушек под влиянием занятий степ-аэробикой // Теория и практика ФК. – 2002. - № 8. – С. 15 – 20;
6. Киреева Т.П. Степ-аэробика и ее составляющие // ФК в школе. – 2006. - №3. – С. 37,39;
7. Марченко В.И. фитнес. Формула красоты // Киев. – 2005. – С.45 – 70;
8. Солопчук Д. Використання степ-аеробіки на уроках ФК // ФВ в школі. – 2007. - № 1. – С. 48 – 52;
9. Степанова І. Зміни морфо функціональних показників дівчат 13 та 14 років під впливом занять степ-аеробікою на уроках гімнастики // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2007. - № 1. – С. 59 – 63;
10. Шипилина І.А. Історія розвитку оздоровчої аеробіки // Теорія та методика фізичного виховання. – 2006. - № 5. – С. 36 – 38;
11. Шунайлова Н.Ю., Медера И.А., Хаттапова Н.А. Оценка эффективности комплексной программы оздоровительной степ-аэробики // Теория и практика ФК. – 2006. - № 1. – С. 40 – 42.
1