Сукупність основних дій в роботі логопеда і вихователя за лексичною темою ОВОЧІ в групі старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Учитель-логопед Баєва С. В.
Учитель-логопед |
Вихователь |
Розвиток мовленнєвого дихання – вправа «Хитрі горошинки» Словник: Іменники – урожай, буряк, овочі, капуста, морква, баклажан, часник; коріння, листя, плоди, стручок. Прикметники – овальний, трикутна, зелені, рожева, овочевий, пузата, переспілий. Дієслова – рости, виростати, зрізати, маринувати, копати, поливати, збирати, висмикувати, варити, пригощати, продавати. Прислівники – смачно, швидко, добре, корисне. Антоніми – великий –малий, зрілий – недозрілий. Граматична будова: Словотворення зі зменшувально – пестливими суфіксами (цибулька, огірочок), зміна слів (однина - множина), вживання предметів з прийменниками, займенники мій, моя з іменниками. Ігри «Який сік у склянці», «Який суп в каструлі» «Підкажи слівце (качан …чого? Пучок…чого?)», «Чим схожі та чим відрізняються», «Ми рахуємо (1-2-5)», Гра «Сваримось овочами». Зв’язне мовлення та мислення: додай слово у речення, склади речення з 3 – 4 слів; описові розповіді за зразком і схемою. Гра «Я поклав до торбини…», «4-й зайвий», «Порівняй, знайди відмінності», «Чия тінь», «Знайди закономірність», «Якого предмета в ряду не вистачає»
|
Робота за завданням логопеда. Робота з пластиліном – натюрморт «Овочі», «Кошик з овочами». Малюнки – «Овочі на тарілці». Аплікація «Натюрморт». Розвиток мовлення – «Ходить гарбуз по городу», «Овочі» Тувім. Відповіді на питання за репродукцією «В овочевому магазині». Вправи: «Чарівна торбинка», «Незакінчені малюнки». Дидактичні ігри: «Город», «Осінній ярмарок», «Хто назве більше?», «Листячко – корінчики», «4 – й зайвий», «У садку, у городі», «Знайди за описом», «Впізнай на смак», «Впізнай на дотик», «Заштрихуй», «Що куди покласти», «Знайди та обведи», «З’єднай пари за кольором (формою)», « Порахуй овочі» Загадки, примовки, лічилки, скоромовки. |