Конспект заняття з математики «Весела лічба»
Тема: «Весела лічба»
Мета: закріплювати знання дітей лічби від одного до п’яти, ознайомити дітей з поняттями «доданок», «додати» , «дорівнює», «сума»; розвивати вміння називати та порівнювати геометричні фігури, їх кількість; сприяти розвитку мислення та математичної уяви; закріплювати знання про кольори та їх порівняння;формувати та виховувати уміння слухати ,бажання допомогти іншому та виховувати любов до природи,оточуючого світу.
Обладнання: зображення бджоли та квіточок,зображення квіточок та баночок меду,цифри 1-5,знаки «+», «-»;роздатковий матеріал:5 бджол,цифри,зображення квіточок та меду.
Хід заняття
1.Привітання та сюрпризний момент.
Добрий день,діти.Сьогодні я до вас завітала зі своєю помічницею Бджолою(на дошці зображення бджоли) та вона мені розповіла ,що дуже втомилася та в неї немає сили ,щоб збирати квіточки та мед.Я запропонувала їй нашу допомогу,чи згодні ви допомогти бджолі?
(Відповідь дітей хором)
2.Основна частина
Діти,дивіться до нас на допомогу прилетіли маленькі бджоленята ,але скільки їх прилетіло?Давайте порахуємо з вами ,щоб не одне бджоленятко не загубилося.Але як ми порахуємо?Яким буде бджоленятко з початку рахунку?(Відповідь дітей)
Так звичайно,ми починаємо з першого бджоленяти,а далі? Так,далі буде друге,третє,четверте та п’яте бджоленя.Давайте,покладемо наші цифри до кожного бджоленяти.Діти,ми зараз полічили діток бджоли по порядку,тому це буде порядкова лічба,всі запам’ятали?(Відповіді дітей)
Поки ми з вами лічили,наші бджоленята розлетілись,нумо порахуємо чи всі бджоленята тут?
А зараз давайте з кінця порахуємо,чи вийде та сама кількість?
Дітки, наша бджілка все ж чекає допомоги,тому зараз ми з вами бачимо квіточки та баночки меду,чи однакові вони за розміром?
Наші бджоленята вже готові нам допомогти,тому давайте до кожного бджоленя покладемо квіточку та баночку меду.Скільки у одного бджоленя квіточок та баночок меду(у одного бджоленя одна квіточка та одна баночка меду).
А що буде,якщо одному бджоленяті дати дві квіточки та дві баночки меду,скільки разом вийде?
(2 квіточки додати 2 баночки меду буде 4)Так дітки,але замість слова «буде» ми будемо казати дорівнює.
Отже,дорогі діти,наше додавання теж має певний шифр(2-доданок,2-доданок = 4(сума).
Коли до двох квіточок додаємо дві баночки меду дорівнює чотири
Фізкультхвилинка
Бджілки наші зупинились
Дуже-дуже вони втомилися
Відволічемось на дві хвилинки
Та зробимо фізкультхвилинку
Наші ручки хлопають ось так(хлопають в долоні)
Наші ніжки тупотять ось так(тупотять ніжками)
Зупинились,відпочили
Бджоленят ми полічили
Раз-очі вверх підняли враз
Два-очі вниз відраз
Вліво-вправо,верх та вниз
Ось такий у нас бджоленятам сюрприз
Ми з вами трішки відпочили та залишилося одне завдання.Зараз ми визначимо яка ж геометрична фігура захована у квіточці?(коло) А у баночці з медом(наліпка-квадрат,прямокутник;кришка-коло,форма-коло)
Самостійне завдання
На квіточці не вистачає пелюсток.Дитині треба домалювати за допомогою олівців пелюстки та порахувати скільки всього пелюсток вийшло та якого вони кольору.
3.Заключна частина
Які ми всі сьогодні молодці! Наша бджілка дуже дякує нам за допомогу та надіслала нам маленькі сюрпризи,адже ми сьогодні з вами допомогли їй та прослідкували за кожним бджоленятком
Дякую кожному з вас за допомогу Бджолі.