Конспект заняття з логіко-математичного розвитку для старшого дошкільного віку
« Математична подорож у казку »
Мета: Продовжити формувати вміння дітей рахувати в межах 10 у прямому і зворотному порядку, розрізняти порядкову і кількісну лічбу; закріплювати знання геометричних фігур; вчити орієнтуватись у просторі. Розуміти структуру арифметичної задачі, вміння розв’язувати арифметичні приклади. Формувати вміння впізнавати казки, називати героїв, відповідати на запитання за змістом.
Розвивати логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять.
Виховувати самостійність,старанність, інтерес до казок та математики.
Матеріал:
демонстраційний: лист, мольберт, об’ємні геометричні фігури, килим-літак, ілюстрації до казок, іграшки, цифри в малюнках.
роздатковий: цифри, олівці, конверти з геометричними фігурами, картки з пропущеними цифрами, приклади, знаки.
Хід заняття
I.Організаційний момент
Встаньте діти всі рівненько
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей
Привітайтесь: «Добрий день» .
( Взялися за руки стали в коло)
Рано вранці сонце встало
Гарних діток привітало.
Побажало швидко встати,
Та розумними зростати.
Шанувати свою родину
Та любити Україну.
Бо вона у нас одна
І дорожчої нема.
II. Основна частина
- Діти, а ви любите казки? Які знаєте казочки?( кожен називає)
- Діти , сьогодні вранці, коли я прийшла до садочку, біля дверей стояв ось цей пакет. Давайте глянемо, що в ньому? ( лист)
« Любі діти, звертається до вас Коза з казки «Вовк і семеро козенят». Злий вовк налякав моїх козенят і вони розбіглися по різним казкам. Допоможіть мені , будь-ласка, знайти козенят».
- Ну ,що ж допоможемо Кізоньки? Але щоб знайти всіх козенят, потрібно відправитись в подорож до Країни Казок. Готові?
- А скажіть який казковий транспорт ви знаєте? (Чоботи-скороходи, ступа, мітла, летючий корабель).
- Сьогодні ми будемо подорожувати на килимі-літаку. Але з ним щось не так, його погризли миші, нам треба полагодити килим.
Д/г « Підбери геометричні фігури»
Килим –літак ми полагодили. Вирушаємо у путь. Закрийте всі оченята.
(Звучить звук літака)
- Ось ми й потрапили в Країну казок.
- Відгадайте, в яку казку потрапило перше козеня?
На городі виростала
Сили й росту набирала.
Став тут дід усіх скликати,
Щоб красуню виривати .
- Як називається казка? Назвіть усіх персонажів казки. Хто за ким стояв? Скільки всього персонажів казки? Хто праворуч ріпки? Хто ліворуч внучки?
Щоб козеня потрапило до своєї матусі потрібно виконати завдання.
Конверт № 1
Дидактична гра «Назви сусідів»
- Розумні діти , виконали завдання і перше козеня потрапило до своєї матусі.
- Послухайте , в яку казку потрапило друге козеня?
Від бабусі й дідуся я утік.
Від зайчика і вовка я утік.
І від тебе втечу.
Як називається ця казка?
Конверт №2 Завдання від колобка
Робота в групах ( розподіл по кольору) Д/г « Поміркуй»( потрібно викласти по схемі із геометричних фігур портрет лисички, вовка, порося, качечки).
Молодці! Козенятко іде до мами.
Дітки, давайте зробимо гімнастику для оченят.
Один, два, три очі вправо, вліво й догори.
На чотири, п’ять і шість треба міцно їх стулить.
Знову очі догори
Рахуємо : один, два, три.
Відгадайте, в яку казку потратило ще двоє козенят.
Ніф-Ніф, Нуф-Нуф і Наф-Наф
Три братики гарненькі.
Від вовка тікали
Хатинки будували.
Конверт № 3
Поросятка запрошують вас погратися( всі діти беруть цифру, під музику танцюють. Коли музика зупиниться, треба стати по порядку від 0 тдо 7; знову музика треба стати навпаки від 7до 0)
Умнички! Ще два козенятка ідуть до мами!
Щоб знайти наступне козенятко потрібно пограти у математичне лото.
Відгадайте, в яку казку потрапило п’яте козеня?
Сидить дівчина в корзині
На ведмежій дужій спині,
А чому ж вона сховалась
Від ведмедя-не призналась.
- Як називається ця казка?
- Де сховалась дівчинка?
Конверт № 4
- Щоб козеня потрапило до своєї матусі, потрібно розв’язати задачі.
Маша спекла для ведмедя 7 пиріжків . Ведмідь з’їв 4 пиріжка. Скільки пиріжків залишилося?
-Перевірте та звіртеся з дошкою, чи вірно ви виконали задачу.
- Три синички щебетушки на сосні сиділи, потім ще чотири пташки до них прилетіли. Скільки пташок стало на сосні?
-Перевірте та звіртеся з дошкою, чи вірно ви виконали задачу.
Правильно виконали завдання і п’яте козеня потрапляє до матусі.
-Дітки, залишилося нам знайти ще двох козенят. Але погляньте на чарівне дерево, потрібно відгадати загадки, щоб потрапити у наступну казочку.
Відгадайте , в яку ж казочку потрапило шосте козеня.
Звірі в неї поховались
Бо морозу налякались,
Так вже тісно їм усім -
Ось-ось-ось порветься дім.
- Як називається казка? - Щоб козеня потрапило до Кози потрібно виконати такі завдання.
Конверт № 5
Завдання від Сніговичка.
Біля кожного сніговичка є цифра, намалюйте відповідну їй кількість ґудзиків.
- Розумні діти, виконали завдання і шосте козеня потрапило до своєї матусі.
Дітки, залишився останній конверт під номером 6.
Конверт №6
Останнього козенятка віддасть мамі козі Сірий вовк. Він пропонує нам погратися у гру
« Лабіринт». Давайте розглянемо лабіринт. Де козеня? (права верхня клітинка). Вовк віддасть нам козеня, коли ми намалюємо стежку за підказками. Я називатиму шлях до клітинки, яку треба зафарбувати; якщо все зробите правильно козеня буде вільне.
Нижня клітинка посередині, один крок угору, один крок у управо, один крок угору. Козеня вільне!
- Виконали завдання і козеня потрапило до своєї матусі.
Полічіть скільки стало козенят.
III. Підсумок заняття
- Ось і повернули ми козенят мамі Козі і разом з ними здійснили цікаву подорож улюбленими казками.
- А тепер час повертатися до дитячого садка.
Рахувати починаєм
Один, два, три казка у садок нас поверни.
Звучить звук килима.
- Чи сподобалася вам подорож?
- Що сподобалося найбільше?
- Молодці діти, ви були уважними й добре виконували завдання. На цьому наше заняття закінчилося, давайте скажемо « До побачення» нашим гостям.