Сценарій районного етапу чемпіонату знавців «Що ? Де? Коли?» серед школярів

Про матеріал
Районний етап чемпіонату знавців «Що ? Де? Коли?» серед школярів,має на меті популяризацію та розповсюдження інтелектуальних ігор, залучення до участі в них дітей та молоді, організацію змістовного дозвілля.
Перегляд файлу

Сценарій

районного етапу чемпіонату знавців «Що ? Де? Коли?»

серед школярів

Дата проведення:21 лютого 2020 рік

Час:12:00

Місце проведення: Будинок дитячої творчості

Мета: популяризація та розповсюдження інтелектуальних ігор, залучення до участі в них дітей та молоді, організація змістовного дозвілля.

Реєстрація команд учасників

сцена  оформлення  емблемою «Що ? Де? Коли?»

Добрий день  учасники , тренери та гості чемпіонату!

Запрошуємо вас на змагання справжніх інтелектуалів – гру «Що? Де? Коли?». Мабуть, усі ви погодитеся, що знати все – неможливо. Але без ерудиції, вміння логічно мислити, практично використовувати власні знання, шукати і знаходити необхідну інформацію в сучасному світі не обійтися.

Тож сьогодні ми перевіримо, чи зможуть наші знавці впоратися з питаннями, які  ми для них підготували.

Дитячі організації шкіл міста представили найкращих знавців для участі в турнірі. Зараз у безкомпромісній боротьбі зустрінуться команди двох вікових категорій.

Тож, МОЛОДША ВІКОВА КАТЕГОРІЯ, зустрічайте команда__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Та СТАРША ВІКОВА КАТЕГОРІЯ, команда__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Наше почесне журі :

-Методист____________________________________________

-Методист________________________________________________

Слово для привітання надається __________________________________

21 лютого відзначається Міжнародний день рідної мови. Це відносно молоде свято – до календарів усього світу воно увійшло тільки у 1999 році.

Ведуча. В Україні це свято також лише почало писати свою історію, хоча сама трагічна дорога української мови на українських землях нараховує кілька століть.  

Ведучий: Міжнародний день рідної мови святкують з 2000 року. Саме так вчені-лінгвісти намагаються привернути увагу людей щодо володіння рідною мовою. На сьогоднішній день людство розмовляє на семи тисячах мов. А кожні два тижні одна з них зникає. А зникає мова – перестає існувати й народ!

Ведучий: У 2006 році Україна приєдналася до Європейської хартії малопоширених мов. Цей документ закликає зберегти діалекти, що перебувають на межі зникнення. На території нашої країни до таких належать:

  • Урумська та румейська мови (варіанти грецької), носії якої залишилися в Донецькій обл.;
  • Ромська або циганська мова;
  • Кримчацька (600 носіїв) та караїмська (800 носіїв) мови Криму.

Ведучий: Історія свята сумна. У 1952 році в Бангладеші, який з 1947 року став регіоном Пакистану, розстріляли демонстрацію студентів. Демонстранти вимагали визнати бенгальську мову державною. Протести, що відбулися згодом, привели до того, що в 1971 році Бангладеш став незалежною державою. Отже, відвойовуючи права мови, люди здобули більше – державу.

Ведучий: Мова – це  той  інструмент , який  єднає  націю,  народність, народ до єдиного цілого. Це великий  скарб, який треба шанувати, берегти  і  розумно  збагачувати.

Відео «Соловей співає доки голос має»

Отже, варто докладати зусиль, аби українська мова не тільки зберігалася, але й розвивалася. Нею варто розмовляти. В іншому разі вона стане виключно «солов’їною».

Правила:

А зараз  нагадаю правила гри! Чемпіонат складається з двох турів по 12 питань. У кожної команди є картки для відповідей, де ви повинні вказати номер команди, який ви отримали на реєстрації, а також номер питання.

Задача команд - дати правильну відповідь на поставлене  ведучим питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 ігровий бал.

Ведучий оголошує раунд,  ставить питання та промовляє слово «Час», після чого починається відлік чистого часу, який дорівнює одній хвилині.

За 10 секунд до закінчення обмірковування звучить сигнал, нагадування командам про близьке закінчення обмірковування.

По закінченні цих 10 секунд, ведучий промовляє слова «Будь ласка здайте відповіді». До закінчення цієї фрази капітани команд повинні підняти  догори руку з карткою. Наші «ластівки»  передають її суддівській колегії.

У випадку порушення цього правила картки не приймаються. Претензії за рішенням цього питання не приймаються

Переможцем гри є команда , яка набрала  найбільшу кількість балів  в кожній віковій категорії.

У випадку  якщо дві або більше команд, претендують  на призові місця, набрали однакову кількість балів, проводиться гра на додаткові питання – перестрілка.

Відповідь вважається не правильною, якщо:

команда дала дві або більше варіантів відповіді;

відповідь надано з недостатнім ступенем конкретизації;

форма відповіді не відповідає формі питання.

Протести з приводу питань не приймаються.

Команди готові?! Тож , ми розпочинаємо перший раунд гри «Що? Де? Коли?»

Питання І тур

1.У квітні 2004 року у підмосковному містечку Жуковському пройшли незвичайні змагання. Під час їх проведення учасники змагалися у тривалості польоту і точності повернення. Назвіть спортивні знаряддя, які вони використовували.

Відповідь Бумеранги.

2. Коли відомий мандрівник Яцек Палкевич відвідав загублене плем’я яномамі, найбільше зацікавив індіанців його «тах-тах». Один раз він відлетів до сельви на дві доби, а коли повернувся, засмучені індіанці сказали йому, що його «тах-тах» помер. Як ми називаємо цей «тах-тах»?

Відповідь Годинник.

3. Колись на царських печатках представників династії Рюриковичів можна було побачити ловчого птаха - кречета, який склав крила і падає на здобич. Є версія, що саме це стилізоване зображення стало прообразом сучасного державного символу. Якого?

Відповідь: Тризуб

4. Наприкінці листопада 2007 року в Маріуполі  впіймали, втікача з цирку крокодила Годзиллу, який утік ще влітку. Операція із затримання відбулася без інцидентів оскільки затриманий не вчинив супротиву. А чому?

Відповідь : він впав у сплячку

5. Травоїдні ссавці дамани вміють лазити по деревах і прямовисних скелях. А завдяки деякій особливості своїх лап вони періодично можуть робити те саме, що нерідко відбувається з популярним видом техніки. Що саме?

 

Відповідь: Зависати.

 

6.В одному із своїх віршів Омар Хайям пише про світ і про людей. Він пише про чергування дня і ночі, про те, як рухають і б’ють людей, і про те, як потім усіх нас сховають на покій у темну скриню. З чим же порівнює світ Омар Хайям?

Відповідь: Із шахами

7.Якийсь чоловік вислав своїй коханій за два роки 700 листів, після чого вона нарешті вирішила, що настав час для родинних вуз. Та вийшла заміж .За кого?

Відповідь: За листоношу, який носив їй ці листи.

8.У Гімалаях весь вантаж переносять у заплічних кошиках, широка лямка яких туго обтягає чоло. Саме цей спосіб породив міф про те, що у Гімалаях не знають…Чого?

Відповідь: Колесо.

9.Коли середньовічні анатоми вперше стали вивчати будову внутрішнього вуха, вони були вражені великою кількістю канальців, які звиваються та в їх анатомії було не так просто розібратись. Назвою якої споруди вони були названі?

Відповідь: Лабиринт.

10. Наше слово "м'яз" походить від слова "миша", тому що біцепс чимось нагадує мишу, що пригорнулася до землі. Скажіть, а як буде "мишеня" латиною?

Відповідь: Мускул.

11. На місці обраному для будівництва греблі, інженери з Вісконсіна виявили залишки греблі, збудованої в 870 році до нашої ери. Кому знадобилася гребля в такі давні часи?

Відповідь: Бобрам.

12.У африканської народності суахілі є легенда, яка розповідає про те, що перша людина спустилася з неба. А хто допоміг їй це зробити?

Відповідь Жираф


Питання ІІ тур

1.Пліній Старший писав, що араби говорять про неї: « У неї очі слона, груди лева, рога оленя, черево скорпіона , крила орла, ноги-страуса, а хвіст-змії». А зараз араби називають її креветкою пустелі. Про кого йде мова?

Відповідь: Про сарану.

2. Машину якого кольору  , на думку Фердинанда Порше, купує людина, яка не може зважитися на користь того чи іншого забарвлення?

Відповідь:Чорного.

3.В Англії він асоціюється зі священнослужителем, в Німеччині з легкоатлетом, а у нас з твариною або з військовим. Назвіть його.

Відповідь: Шаховий слон .(Офіцер)

4.Американські студенти роблять це в середньому два рази на день. Причому в розмові з матерями вони це роблять в 46% випадків, з друзями - в 26%, з чужими людьми - в 77% випадків. Про що йде мова?

Відповідь: про брехню

 

5. Бліц питання

Скільки на Землі материків починаються з букви «А»?

Скільки листя у конвалії ?.

Скільки разів старий з казки О. С. Пушкіна викликав Золоту рибку?

Відповідь:5, 2, 5.

6. Якого правила неухильно дотримуються щодо алмазів, маса яких більше 50 каратів?

Відповідь: Їм дають імена.

7. Які тварини живуть від 13 до 20 років, мають 18 кігтів, бачать все в сірому кольорі різної яскравості, чують ультразвуки і можуть видати 7 звуків: в, м, г, к, о,  ф, а ?

Відповідь :Кішка

8.Яке слово в перекладі з японської означає «Велика хвиля  у гавані»?

Відповідь: Цунамі.

9.Існує безліч легенд, що стосуються ЙОГО походження. За однією з них, ВІН – звичайний селянин. Інша заперечує це, посилаючись на те, що ВІН, нібито, шляхетного роду. Навіть називає ЙОГО графом Хантінгдонським. Ще інша легенда каже так:”Не в хоромах та не в світлиці з мальованими стінами – народився він у зеленому лісі серед конвалій”. А під яким ім’ям ВІН відомий нам

Відповідь: Робін Гуд

10.Загальновідомо, що до Олімпійських Ігор в Стародавній Греції жінок не допускали. Це – достовірний факт. Проте, існував один-єдиний вид змагань, у якому олімпійським чемпіоном могла стати жінка. Про який вид змагань йде мова?

Відповідь: Перегони на колісницях

11.Кожен елемент геометричного орнаменту має свій сенс. Пряма лінія- означає рух, ламана або хвиляста- зміни у житті, плетенка- відсутність свободи, коло-досконалість. А який елемент орнаменту символізує початок всього сущого?

Відповідь: крапка

12.У часи вікторіанської Англії ніжки рояля були загорнуті у тканину. Чому?

Відповідь: за законом ноги повинні бути прикритими.

Підбиття підсумків.

Церемонія нагородження.


 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку