УКРАЇНА
СЛАВУТИЦЬКА МІСЬКА РАДА КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу «Центр розвитку дитини»
Конспект заняття
з пріоритетом розвитку фонематичних процесів
у дітей старшого дошкільного віку
«ПОДОРОЖ ДО КРАЇНИ ЗНАНЬ»
Горбатова Тетяна Василівна, вчитель-логопед
старшої логопедичної групи №4 «Сонечко»
дошкільного навчального закладу (ясел-садка),
комбінованого типу «Центр розвитку дитини»
м. Славутича, Київської області.
2017 н.р.
Джерела: |
|
|
|
Мета проведення заняття:
|
|
|
|
Обладнання: |
зображення «Річки Помилок», «Примхливого поля», «Лісів Терпіння і Посидючості», лялька Поліна (з лялькового театру), |
|
|
Матеріал до заняття: |
|
Хід заняття
1. Організаційний момент. Привітання.
Логопед: Збирайтесь всі скоріше, діти,
Усміхніться всім миліше.
Привітайтесь: «Добрий день!»
Продзвенить дзвінок: «дзелень!»
(дзвенить дзвінок)
Логопед: Я хочу сьогодні вам розповісти про дівчинку, яка хотіла все знати. То ж сідайте, будь ласка, до вашої уваги цікава моя казка!
Була в діда онучка – велика Чомучка,
З ранку й до обіду нема спокою діду.
- Куди повзе комашка? А як росте ромашка?
Куди заходить сонце? Хто глянув у віконце?
(з’являється дівчинка (лялька з лялькового театру)
Логопед: А ось і сама Полінка.
Полінка: Діти, я хочу вас запросити до країни знань. Шлях туди пролягає через Ріку Помилок, Гори Наполегливої Праці, Ліси Терпіння і Посидючості. Але пам’ятайте: знання лише тоді цінуються, коли вони здобуті працею. Ось вам чарівний клубочок, який і приведе вас до країни знань.
(діти йдуть за клубочком і підходять до Річки Помилок)
Логопед: Щоб перебратися через Річку Помилок, слід виконати завдання. Але знайте, що основна зброя проти помилок – це увага!
Дидактична гра «Неслухняні звуки».
Логопед: Геть усе, усе на світі
Переплутав хлопчик Вітя.
Каже: «Діти вчаться в полі,
А комбайн працює в школі,
Всіх людей стрижуть в лікарні,
А лікують в перукарні,
Ми книжки берем в аптеці,
Ліки у бібліотеці.
От який Вітьок дивак!
Ми ж бо знаєм – це не так!
Діти, звісно вчаться в ……,
А комбайн працює в …….,
Ми лікуємось в …………..,
А стрижемося в …………...,
А книжки в………….…… .
Гра «Хто перший здогадається».
Мета: вчити виділяти заданий звук в словах з опорою на слуховимовляння дитини, розвивати увагу пам’ять, активізувати словник дитини.
(логопед називає звук і дає коротку характеристику того предмету, що він задумав, а діти називають задуманий логопедом предмет).
« С » - |
місце, де зростають плодові дерева |
(сад); |
|
|
|
« Ц » - |
малюк собаки |
(цуценя); |
|
|
|
« Л » - |
мешкає в лісі, руда, хитра, полює на зайців |
(лисиця); |
|
|
|
« Ш » - |
місце, де навчаються діти |
(школа); |
|
|
|
« Щ » - |
ми чистимо одяг та взуття |
(щітка). |
Фізкультхвилинка.
Пригадайте, друзі, в мить
Як пшениченька шумить
Ш – Ш –Ш – Ш – Ш – Ш
(діти піднімають руки вгору і роблять нахили в сторони).
Трактор в полі гуркотить:
Р – Р – Р – Р – Р – Р
(діти згинають руки у ліктях перед собою, виконують колові рухи руками)
Заспівав комарик тихо:
З - З – З – З – З – З
(колові оберти головою)
А на річці пароплав
Голосно нам проспівав
Л - Л – Л – Л – Л - Л
(діти присідають, а коли піднімаються, то промовляють звук Л).
Логопед: Відпочили – раз, два, три!
Працювати почали.
Логопед: Поле Наполегливої Праці ми здолали і до Лісу Терпіння й Посидючості дісталися. Для того, щоб знайти дорогу у Лісі Терпіння й Посидючості, потрібно розгадати кросворд Будьте уважні, починаємо.
(діти всі разом розгадують кросворд, відповіді записують фломастером).
Розгадай кросворд.
Самостійна робота. Розгадування ребусів.
(кожна дитина самостійно розгадує ребус, записує відповідь)
Логопед: Чи сподобалось вам грати,
По країнах мандрувати?
А навчилися чого?
Може важко вам було?
(відповіді дітей)
Логопед: Вас чекають запрошення до школи (діти отримують запрошення до школи, дякують ляльці Полінці за цікаву подорож, прощаються з нею).