Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей з ЗПР та ЗНМ

Про матеріал
Логопедичне підгрупове заняття на тему: «Українські народні страви» (з використанням інноваційного ігрового матеріалу:«Дари Фребеля», модульний конструктор, конструктор LEGO) в старшій групі для дітей із затримкою психічного розвитку
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Логопедичне підгрупове заняття

на тему: «Українські народні страви»

 

 (з використанням інноваційного ігрового матеріалу:

«Дари Фребеля», модульний конструктор, конструктор LEGO)

 

 в старшій групі для дітей із затримкою психічного розвитку

 

 

Підготувала:

вчитель-логопед

 Пивовар Олександра Олександрівна

 

 

 

 


Мета:

Корегуюче-навчальна: розширити і активізувати словник з теми «Українські народні страви», уводити у словник дітей слова, що означають якості, властивості предметів, які спраймються зором, на дотик. Удосконалювати граматичний лад мовлення, слухове сприймання та фонематичний слух, навички визначати перший звук у слові. Формувати навички поділу слів на склади та визначати їх кількість. Вправляти у вмінні складати асоціативний, логічний ряд. Формувати  навички діалогічного мовлення, стимулювати до вживання речень із звертаннями, прямою мовою, формувати вміння висловлювати свою думку.

Корегуюче-розвивальна: розвивати зорову увагу і сприйняття, фонематичне сприйняття, пам`ять, дрібну і загальну моторику, узгодження мовлення з рухом, силу голосу. Розвивати навички самоконтролю, виправлення граматичних помилок, прагнення розмовляти чистою українською мовою.

Корегуюче-виховна: формувати навички співпраці, взаєморозуміння, доброзичливості, самостійності, ініціативності, відповідальності.

Обладнання: дзеркала, ігровий набір «Дари Фребеля», модульний конструктор, іграшка колобка, велика каструля, овочі (морква,буряк, цибуля, картопля, капуста), 2 однакових мішечки, конструктор LEGO.

Хід заняття

 Психогімнастика «Весела казка»

Мета: розвиток слухової уваги, зняття емоційного напруження. Вправляння у вмінні відповідати повним реченням.

 Вчитель-логопед. Діти, пропоную вам казку, в ній є деякі помилки. Уважно прослухайте казочку і виправте помилки.

Дітям розповідається казка «Колобок», але навмисно допускаються помилки.

 Жили дід та баба, зліпила баба пиріжок…(відповіді дітей), зустрів Колобок Діда Мороза…(відповіді дітей). Покотився Колобок далі, а на зустріч йому крокодил…(відповіді дітей). Котиться Колобок, котиться, а на зустріч йому Баба Яга…(відповіді дітей). Покотився Колобок далі, а на зустріч йому Крокодил…(відповіді дітей).

Творче завдання «Усмішки»

(конструювання з ігрового набору «Дари Фребеля»)

 Мета: формування емоційно-вольової сфери; розвиток мислення, дрібної моторики, створення атмосфери довіри.

Вчитель-логопед. Діти, який у вас був настрій, коли слухали казочку? Пропоную вам зобразити ваш настрій, за допомогою ігрового набору «Дари Фребеля»

Діти сідають за столи та з деталей ігрового набору «Дари Фребеля» графічно зображують обличчя та позитивні емоції, які виникли в них після прослуховування казки.

Артикуляційна гімнастика «Відкриваємо замок до казки»

Мета: розвиток рухливості органів мовленнєвого апарату, відпрацювання правильних рухів.

Вчитель логопед. Давайте і ми вирушимо у казку. Але, щоб вийти з дитячого садочка потрібно відкрити замок.

Артикуляційні вправи:

«Годинник» - час вирушати

 «Гойдалка» - шукаємо ключ

 «Коник» - відкриваємо замок

Вчитель логопед. Дітки, подивіться, який казковий герой до нас завітав. Кругленький, рум’яний, запашний, гаряченький Колобок.

Вправа «Гарячий Колобок»

Мета: зняття емоційної напруги, розвиток мовленнєвого видиху.

Діти торкаються Колобка, уявляючи, що він гарячий і дмухають на нього (стежачи за видихом, не надуваючи щоки), щоб він охолов.

Проблемна ситуація «Допоможемо Колобку» (технологія ТРВЗ)

Мета: розвиток мислення, уваги, зв’язного мовлення. Вправляння у вмінні вести діалог, вислуховувати і поважати думку співрозмовника.

Вчитель-логопед ставить перед дітьми проблемну задачу: що потрібно зробити, щоб Лисичка не з’їла Колобка, щоб кінець казки був добрим (варіанти відповідей дітей). Лисичка голодна, її потрібно нагодувати.

- Які українські страви ви знаєте? 

- Що ми можемо запропонувати Лисичці?

- Які страви полюбляєте ви?

  Пояснення змісту прислів’я «Борщ та каша - їжа наша»

Дидактична гра «Логічний ланцюжок»

Мета: розвивати логічне мислення та уяву, навички переключення, зосередженість.

Вчитель логопед. Колобок просить допомогти зварити борщ, і нагодувати Лисичку, щоб вона його не з’їла. Яким чином ми можемо виконати його прохання. Діти озвучують алгоритм дій і за допомогою карток, викладають логічний ланцюжок.

ПОГРІБ→ОВОЧІ→КАСТРУЛЯ→БОРЩ

 

Вчитель-логопед. Які ви молодці, ви швидко впоралися з цим завданням, але як нам потрапити до овочесховища, на чому вирушимо? (відповіді дітей)

Конструювання машини з модульного конструктору для поїздки за овочами.

Мета: розвиток рухової активності, орієнтування в просторі, конструкторських здібностей.

Дидактична гра «Моторчик великої і малої машини»

Мета: вправляння в утворенні твердого і м’якого приголосного, розрізнення їх за артикуляцією.

Діти імітують звуки мотора великої машини д-д-д - твердого приголосного, малої машини д’-д’-д’- м’якого приголосного.

Дидактична гра з використанням LEGO - технології «Шість цеглинок»

 «Овочі для борщу» (асоціативний ряд)

Мета: учити дітей вибудовувати асоціативний ряд, за певною ознакою (кольором), розвивати пам’ять.

Вчитель -логопед пропонує дібрати овочі (асоціація за кольором) для борщу (вертикальна башточка з 4 цеглинок), запам’ятати та відтворити їх послідовність.

Складаємо овочі (цеглики) у мішечок.

Зелейний-капуста,

Жовтий-картопля

Червоний-буряк

Помаранчевий-морква

Вчитель-логопед. Молодці, дітки, ви добре впоралися з завданням! Тепер можна вирушати до дитячого садка, щоб зварити борщик для лисички і допомогти Колобку.

Дидактична гра з використанням конструктора LEGO «Кого зустріли у дорозі»

Мета: визначення місцезнаходження звуку у слові, розвиток сили голосу на матеріалі голосних звуків.

Діти сідають на машини і їдуть до дитячого садка. Визначають перші звуки в словах: автобус, Еля, олень, удав. Виділяючи перший звук, проспівують його (коротко а,а,а, довго а-а-а).

У дітей на машинах розташовані пластини ЛЕГО з короткою і довгою цеглинками.

Емітуючи сигнал автомобіля, діти натискають на коротку цеглинку-для короткого звуку, на довгу цеглинку-для вимови довгого звуку.

Вчитель-логопед. Ось ми і приїхали до дитячого садка, тепер запрошую вас за столи, де нас чекає вже Колобок з великою каструлею і овочами, щоб приготувати пригощення для лисички - українську страву борщ!

Дидактична гра «Варимо борщ» з використанням конструктора LEGO

Мета: розподіл слова на склади і визначення їх кількості у слові. Розвиток дрібної моторики.

Ігровий момент: «перетворення» LEGO - цеглинок у справжні овочі.

Вчитель-логопед. Дітки, подивіться, що трапилося з овочами. Ми клали в торбинку цеглинки LEGO, а дістали справжні овочі.

Діти імітують рухи шинкування овочів і вимовляють слово по складах.

(Використання прийому біоенергопластики, співвіднесення ритмічного малюнку слова з рухами дрібної моторики).

Сюрпризний момент. В гості завітала Лисичка.

Вчитель-логопед. Подивіться яка красуня до нас завітала. Давайте нагодуємо Лисичку нашим запашним борщиком.

Дидактична гра «Було - не було»

Мета: рефлексія дітей, стосовно змісту заняття

Лисичка задає дітям питання:

- З чого варять борщ?

- Який борщ на смак?

- Чим корисний борщ?

- Чия це національна страва?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дмитрук Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колесова Юлія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Драка Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
23 березня 2020
Переглядів
8934
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку